Avatar billede tobiash Praktikant
27. september 2004 - 22:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til et Tråløs problem

Hej!
Jeg har en bærbar (med XP home) med et trådløst netkort, som jeg ikke kan komme på internettet med. Problemmet er at netkortet ikke får tildelt nogen IP. Jeg har prøvet at lave en "ipconfig /renew", men får at vide at der ikke er noget netkort i en gyldtig tilstand, så dhcp-server kan ikke nåes. Der er godt signal til AP´en og krypteringsnøglen er korrekt.

Er der nogen som har en ide? HJÆLP!!!
Avatar billede acw Nybegynder
27. september 2004 - 22:28 #1
Er du sikker på din dhcp server tillader din computer at få en ip-adresse?

Eller om AP'en har en liste med tilladte mac-adresser, hvor din ikke står?
Avatar billede tobiash Praktikant
27. september 2004 - 22:45 #2
Ja, jeg er sikker på at dhcp-serveren(Router) tilladder at min computer får en ip. Hverken Routeren eller har nogle blokkeringer i den retning (MAC/IP).
Avatar billede tobiash Praktikant
27. september 2004 - 22:48 #3
RETTELSE:

Hverken Routeren eller AP´en har nogle blokkeringer i den retning (MAC/IP).
Avatar billede smitx Praktikant
28. september 2004 - 10:56 #4
Prøv at knalde en fast IP på dit kort.

Avatar billede tobiash Praktikant
28. september 2004 - 14:34 #5
Det har jeg prøvet, Det hjalp ikke.
Avatar billede tobiash Praktikant
29. oktober 2004 - 13:24 #6
øv, ingen svar!