Avatar billede msamsing Nybegynder
10. oktober 2004 - 19:03 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

mister forbindelsen efter 5 minutter!

Hej!

Min kammerat har lige købt nyt bundkort og div. hardware. Han har installeret XP Pro + sp2. Når han er på nettet via en browser eller outlook express, er det som om forbindelsen ryger efter 5 minutter. Men kigger han i status for Lan-forbindelse, står der at forbindelsen er aktiv, og der kører fint nok bytes i sendt og modtaget. På selve ADSL modemet ser det også ud til der ikke er nogle problemer.
Når han ryger af, bliver han nødt til at deaktivere og derefter aktivere lan-forbindelsen, for at han så kan surfe videre på nettet i nye 5 minutter. Fedt nok...!
Håber der sidder en ekspert og kan redde manden, da han er ved at miste besindelsen ;-)

mvh.
Msamsing
Avatar billede bredker Nybegynder
10. oktober 2004 - 19:05 #1
det er fierwall der skal have at vide at den må komme på nettet
Avatar billede msamsing Nybegynder
10. oktober 2004 - 19:50 #2
kan du forklare nærmere? Han har ikke firewall på.
Avatar billede bredker Nybegynder
10. oktober 2004 - 19:53 #3
kan godt være xp indbyggede fierwall
Avatar billede msamsing Nybegynder
10. oktober 2004 - 20:03 #4
hvordan kan det være en firewall, prøv at forklare hvad den skal kunne gøre af forskel!
Avatar billede whenindoubt Nybegynder
10. oktober 2004 - 20:53 #5
HAr selv haft samme problem, og min lillebror tilsvarende. I begge tilfælde var det et defekt adsl modem. Hvis ikke det er det, kan det være at han igennem sin udbyder har fået en fast ip-adresse, men så gennem xp har prøvet på at sætte netværk op. hvis man ikke angiver en fast ip-adresse, vil den bruge dhcp. prøv at chekke loggen og se om han har en fejl der lyder noget i retning af at pcén prøvede at konfigure en ip-adresse automatisk.....
Avatar billede mcnally Praktikant
11. oktober 2004 - 14:12 #6
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
11. oktober 2004 - 14:16 #7
når han mister forbindelsen, prøv at gøre følgende ting:

1) Kan du komme ind på Routeren's web-interface?

2) start - Kør - CMD
  IPCONFIG
  Hvilken IP har han?
  Hvilken gateway bruger han?

Derudover kunne det være dejligt at vide noget om hvilken forbindelse/router han bruger (Speedstream?)
Avatar billede msamsing Nybegynder
11. oktober 2004 - 15:20 #8
wizaxjb - han har en 512/128 ADSL og bruger bare en speedstream fra tdc!
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
11. oktober 2004 - 15:27 #9
hvad med 1) og 2)?

Jeg kender desværre ikke så meget til speedstream, hvad siger TDC til sagen?
Avatar billede msamsing Nybegynder
11. oktober 2004 - 16:33 #10
Han kører slet ikke med router. Han har fast ip adresse, men har fået at vide af TDC at han skal sætte tcp/ip til at hente ip automatisk.
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
12. oktober 2004 - 08:28 #11
hvad med 2) ???
Avatar billede msamsing Nybegynder
12. oktober 2004 - 15:52 #12
hvorfor skal du bruge hans ip adresse?
Avatar billede msamsing Nybegynder
12. oktober 2004 - 15:55 #13
Det mærkelige er, at han godt kan hente filer enten via ftp eller andre prg., selvom hans browser el. mailprg. slår fra.
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
12. oktober 2004 - 16:01 #14
se det var en information, man fint kunne have brugt inden vi begyndte på at fejlfinde selve forbindelsen...

Jeg vil nok kigge på firewallen, derudover kan det være interessant om det også sker når han KUN surfer Uden FTP, Emule og andet skrammel...
Avatar billede msamsing Nybegynder
13. oktober 2004 - 23:18 #15
Han har nu formateret og geninstalleret XP. Nu har han så fået Sasser :-D
I give up!
Tak for hjælpen ellers!