Avatar billede belle Nybegynder
12. oktober 2004 - 22:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fra ide til website?

Jeg har en god ide til et website der (tror jeg selv) vil kunne blive en stor succes. Mit problem er at jeg intet forstand har på udvikling af websites så jeg kan ikke løfte opgaven selv.
Hvordan kommer jeg videre med ideén?
Evt sælger den til et allerede etableret webfirma uden at de stjæler den dagen efter jeg har fortalt om den?
Avatar billede swaxi Nybegynder
12. oktober 2004 - 23:21 #1
tjah. det bedste bud er nok, at du selv rejser pengene til at hyre en eller flere programmører, eller hvis du mener idéen er fantastisk kan du udforme en forretningsstrategi og gå i gang med at finde investorer. du skal nok ikke regne med, at det sidste er realistisk, medmindre du selv har noget kapital at skyde i.
Avatar billede ibka Novice
12. oktober 2004 - 23:21 #2
Du skal jo sikre dig ordentligt, måske du kan patent anmelde din ide. Jeg har nogen erfaring med beskyttelse. Hvis du vil kan du sende en mail til mig sten@tdcadsl.dk
Avatar billede belle Nybegynder
12. oktober 2004 - 23:45 #3
Jeg er ret sikker på jeg ikke kan patent beskytte min ide da den ikke er unik men bare en viderførelse og sammenlægning af noget allerede kendt.

Swaxi: jeg tænkte på at finde investorere der allerede er inde for websites men hvordan undgår jeg at de går videre med min idé uden om mig?
Avatar billede swaxi Nybegynder
13. oktober 2004 - 00:38 #4
det afhænger jo af mange faktorer, men det bedste du kan gøre for, at beskytte dine interesser er nok, at starte på projektet for egne finanser, og så tiltrække investorer når du allerede har noget kørende. det vil på den måde nok også være væsentligt nemmere at få nogle til, at ounge ud. men det afhænger jo eks. af om din idé kræver en startkapital, der er større end du magter. i så fald tror jeg ikke, der er en gylden løsning.

skal lige nævnes at jeg ikke har udpræget erfaring på det forretningsmæssige aspekt af sagen, så tag hvad jeg skriver med et gran salt.
Avatar billede sdf Nybegynder
13. oktober 2004 - 10:23 #5
Hvis du skal have eksterne investorer ind, skal du først og fremmest starte med at lave en forretningsplan(Du kan finde en skabelon til en på startguiden.dk eller kigge i børsens og Mckinseys håndbog til forretningsplaner, den er meget pædagogisk og effektiv). Når du derefter viser din forretningsidé frem, skal du ALTID sørge for, at dem du viser den til har underskrevet en fortrolighedserklæring(Du kan prøve at google dig frem til en standardskabelon til sådan en). Jeg vil endvidere give swaxi ret i, at det vil være nemmere at finde investorer, hvis du allerede har noget at præsentere i form af en demoversion eller lign. Des mindre du har at fremvise, des større andel vil investorerne normalt også forlange af din kommende virksomhed.- Evt. kan du inddrage en programmør mod at give ham en andel, eller betale en for at lave en mindre demoversion. Når du har besluttet dig for hvad du gør og har lavet en forretningsplan, kan du søge ekstern finansiering(investorer). Her kan du bl.a. kontakte Dban.dk, der er et kontaktforum mellem danske businnes angels(investorer med kompetence indenfor forretningsførelse) og se om der er nogle der vil bide på dit projekt. Ellers kan du prøve "connectdenmark", der giver dig kritisk input og formidler kontakt til investorer - det er gratis.
Håber du kunne bruge det til noget :-)
Avatar billede belle Nybegynder
13. oktober 2004 - 12:21 #6
Tak for rådende sdf
Avatar billede ronnieg Nybegynder
14. oktober 2004 - 10:43 #7
Hej Belle
Jeg er muligsvis intresseret hvis ideen er rigtig, vi har folk der kan kode og masser af kontakter.
Underskriver gerne en NDA såfremt du ønsker dette

Jeg kan kontakte på ronnie@sitevision.dk