Avatar billede nielsgron Nybegynder
14. oktober 2004 - 16:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Online betaling

Hej Eksperter

Jeg er ved at udvidde mit website med en speciel del, hvor min brugere skal kunne købe sig adgang til. Meningen er, at man skal kunne købe adgang til denne del for et mindre årligt beløb (ca.100kr/år), men jeg ved ikke hvordan denne betaling skal foregå.

Da det bliver få og små betalinger skal betalingen være stort set gebyrfri for både mig og den betalende (det kan bestemt ikke betale sig for mig at købe rettigheder til at kunne modtage Dankort-betalinger), men hvilke muligheder findes der?

Jeg har tænkt på at bruge Valus eller Paypal, men jeg er ret sikker på, at det er de færreste af mine brugere, der bruger disse betalingsmetoder, så den går vist ikke. Jeg har også overvejet at bruge direkte bankoverførsel, men jeg er ikke helt tryg ved at afgive mit kontonummer - for kan det ikke misbruges?

Altså: Er det sikkert at bruge bankoverførsel? - Eller er der andre muligheder?
Avatar billede fxj Juniormester
14. oktober 2004 - 18:03 #1
Hej
Jeg er i gang med noget lignende (salg af abonnemt til en hjemmeside)
Har du selv udviklet dit system ??
Der er nogle på http://www.openforum.dk der har udviklet et betalingssystem til http://www.ewire.dk
Måske det kunne bruges ??
Avatar billede nielsgron Nybegynder
14. oktober 2004 - 18:36 #2
Hej Fxj

Hvis du med system mener websitet, så ja, jeg har 100% selv udviklet det.

Ang. ewire.dk, så har jeg også set lidt på det, men så vidt jeg kan se kræver det, at de betalende først har tilmeldt sig eWire og har indsat penge på deres eWire-konto, altså næsten på samme måde som Valus og Paypal.
Avatar billede fxj Juniormester
14. oktober 2004 - 20:34 #3
Kig på e-wire under erhversløsninger
Avatar billede ronnieg Nybegynder
14. oktober 2004 - 20:46 #4
Du kan kontakte mig på ronnie@sitevision.dk vi kan hjælpe med betaling via mobiltelefon.

At give dit kontonummer væk kan på ingen måde misbruges.
Avatar billede nielsgron Nybegynder
17. oktober 2004 - 21:45 #5
Hej Ronnieg

Erfaring siger mig, at betaling via. mobiltelefon er lidt for dyrt for mit behov, så indtil videre hælde jeg mest til bankoverførsel, når det - som du siger - ikke er "farligt".
Avatar billede nielsgron Nybegynder
17. oktober 2004 - 21:46 #6
- Men jeg er da stadig åben overfor flere forslag. Jeg vil meget gerne høre fra folk, der selv har prøvet en aller anden betalingsmetode, og derfor kan komme med nogle erfaringer.
Avatar billede nielsgron Nybegynder
28. maj 2008 - 23:17 #7
Lukker.