Avatar billede brianandersen Nybegynder
14. oktober 2004 - 20:51 Der er 6 kommentarer

Site vurdering - hvad kan gøres bedre?

Alright, har en portfolio side oppe på:

http://brian-andersen.dk/

Formålet med siden er delvist som en freelance, kundesøgende site, der skal fremstille referencer på en enkel og pæn måde - delvist et middel i egen jobsøgning.

Har du brugbare tips eller ideer, er der point på vej.

På forhånd tak.
Avatar billede apo Praktikant
14. oktober 2004 - 21:00 #1
Jeg kan desværre kun sige gennemført, lækkert og enkelt design!

Det eneste jeg kan sætte en finger på er dit valg af skrifttype (jeg foretrækker en enkelt skrifttype, uden 'pynt')

Apo
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
15. oktober 2004 - 02:45 #2
Jeg er fuldstændig enig med apo. Lige bortset fra det med skrifttypen... ;-)

Det er befriende enkelt, lyst, ligetil og brugervenligt. Meget overskueligt, rigtig lækkert! Konsistent navigation/design, der gør det nemt at komme rundt. Godt at se at du beskriver de enkelte eksempler, så ved man hvad dine tanker har været, istedet for blot et anonymt billede. Siden virker fint i både IE og FF. Den giver et ret professionelt indtryk og det er temmeligt væsentligt når du er jobsøgende. Jeg siger thumbs-up.

PS: Der mangler to å'er i Mikenta eksemplet...
Avatar billede ambrogio Nybegynder
15. oktober 2004 - 11:21 #3
Meget enkelt, lyst med rolige farver. Jeg kunne dog måske ønske mig en farve som bryder de lyse farver, den mørkerøde er ikke nok.Jeg kan ikke lide skrifttypen, som ikke passer ind på en website. Vælg istedet en type som Verdana.

Desuden er det irriterende at man skal scrolle ned på forsiden, hvor der er masser af spildplads.
Avatar billede b_ball Nybegynder
17. oktober 2004 - 13:04 #4
Det ser rigtig godt ud!
Avatar billede diggerx Nybegynder
17. oktober 2004 - 13:20 #5
Der flot!!

Jeg vil aligevel foreslå at du åbner dine ekempelsider i nye vinduer. Det er ikke alle der kan finde ud af at trykke på bacspace-knappen

der skal være mellemrum i 10.000kr -> 10.000 kr på forsiden
Avatar billede _stephan_ Nybegynder
01. november 2004 - 12:53 #6
NICE! - men når nu du holder en stringent og ren stil, så mangler der er lille detalje der ville løfte hele siden MEGET; når du skifter sider så skal de fade og ikke bare hoppe over i en ny frame.. dette kan gøres meget enkelt ved en motion-tween/actionscript eller et alpha-clip...(alt efter hvilket program du bruger :)

som ambrogio siger - mht. at ha en farve der bryder - kunne man godt ønske sig at der var noget der brød en smule (kommer an på hvilket image du vil sælge?) - måske kunne der være en lille bevægelig dims på een af siderne el. en farve der sprænger. Så det du holder det enkelt, og samtidig viser at du er varieret og kan komme på nye ideer.

men alt i alt - nice!