17. oktober 2004 - 18:41Der er
6 kommentarer og 1 løsning
Samarbejde imellem 2 klasser
Hej
Jeg er ved at lave et snakespil. Jeg har valgt at opbygge det så jeg har en klasse der tager sig af banen og en der tager sig af slangen.
Nu er jeg kommet dertil hvor at jeg skal til at lave snake klassen og derfor kom jeg til at tænke på det ville være lidt smartere hvis snake klassen selv kunne gå ind i min bane klasse og se om den har spist noget mad eller ramt vægen.
Jeg kan gætte mig til at det sikkert er et eller andet med at jeg skal give constructeren til min snake klasse en pointer til det objekt jeg har obrettet med min bane klasse.
Dette giver 2 spørgsmål:
1) Er dette den rigtige måde at gribe det an på? Grunden til at jeg spørger er at mit gameloop i main efterhånden kommer til at bestå af rene funktionskald men samtidig virker det lidt pænere at mit snakeobjekt bare ved et test_hit(); kald selv fuldt ud kan teste om den er død.
2) Hvordan gør jeg hvis jeg vil gøre så mit snake objekt kan manipulere med mit bane objekt? Hvis det bare er det med pointeren hvordan vil dette så se ud i praksis?
Er jo kun et meget hurtigt eksempel så jeg kan se hvordan det virker.
Mange tak for hælpen
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.