Avatar billede freight Nybegynder
15. december 2004 - 13:04 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Salg af webshop

Jeg overvejer seriøst at afhænde min webshop. Nøgletal:

varegruppe: hardware, pc'ere
antal besøgende: 100 dagligt
omsætning: 100K pr. måned, støt stigende
avance: ca. 10%
månedlige udgifter: ca. 2000 eks moms
Varelager: ca 15000

Ellers får jeg varer sendt direkte fra distributører til kunder. Har flere rigtig gode distributører, og har mange priser som ligger i top 3 på edbpriser.

Sælger pga. øget arbejdsbyrde til studie - Har overvejet at gå fuldtid og åbne butik, men har droppet det til fordel for at gøre studiet færdigt... Ellers ville jeg smide 4 år på gulvet.

Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal have for en sådan shop, mener at have set et sted at prisen ligger på ca. 10% af den årlige omsætning. Der medfølger goodwill i form af gode bedømmelser på edbpriser, firmacheck.dk og jeg har mange tilbagevendende kunder.
Avatar billede stefmeister Nybegynder
15. december 2004 - 13:09 #1
links?

så vi kan se siden.
Avatar billede freight Nybegynder
15. december 2004 - 13:11 #2
Det må være muligt at komme med en kommentar ud fra de indtastede tal. Jeg ønsker ikke at oplyse navnet på firmaet her, af hensyn til kunder, da man måske ikke vil handle med en netshop der står over for en overdragelse.

Jeg kan iøvrigt fortælle at det er en dandomain løsning...
Avatar billede petan Nybegynder
15. december 2004 - 13:19 #3
Såvidt jeg kan regne mig frem til, er det begrænset hvad du tjener på det:

Omsætning tkr. 100
avance tkr. 10 (10%)
-udgifter tkr. 2
Profit = tkr. 8

Herudover skal den tid du selv bruger på det, også beregnes som en udgift.

Ved en investering som denne, vil det ikke være urimeligt at forvente en forrentning af investeringen på mellem 15 og 20 procent, så udfra det kan du selv regne ud ca. hvor meget salgsprisen bør være.
Avatar billede petan Nybegynder
15. december 2004 - 13:23 #4
Her mener jeg en årlig forrentning på mellem 15 og 20 procent.
Avatar billede freight Nybegynder
15. december 2004 - 13:28 #5
Ja, det er jo så nok ikke noget jeg bliver hverken tyk eller fed af kan jeg så regne ud... Hvor kan man sætte sådan noget til salg, jeg kan jo ikke umiddelbart knalde et skilt på forsiden af shoppen med "shop sælges"...
Avatar billede petan Nybegynder
15. december 2004 - 13:32 #6
Ved ikke hvor det kan sælges, men her er et svar såfremt du kan bruge min kommentar.
Avatar billede freight Nybegynder
15. december 2004 - 13:35 #7
Jeg må have et skilt ud i vejkanten. Men tak for indputtet...
Avatar billede milo Nybegynder
15. december 2004 - 13:38 #8
freight, eksperten er et godt bud...synd at lukke tråden allerede!
Avatar billede freight Nybegynder
15. december 2004 - 13:42 #9
Milo: Det var jo mere prisen jeg var ude efter - og den kom petan med et godt bud på. Man er selvf. mere end velkommen til at skrive her, med emailadresse, så kan jeg kontakte interesserede... Men noget egentlig spørgsmål er det jo så ikke mere...

Jeg kan selvf. stille spørgsmålet: "vil du købe min Shop"... Så er der 200 point til det bedste bud ;o))
Avatar billede muddi999 Nybegynder
15. december 2004 - 22:23 #10
Vil gerne høre lidt nærmere om din webshop. Vil du kontakte mig på muddi999FJERNDETTE@hotmail.com?
Avatar billede imran Nybegynder
16. december 2004 - 23:23 #11
Vill også gerne høre nærmere, skriv til mrnsadiq@yahoo.dk
Avatar billede zado Nybegynder
18. december 2004 - 14:50 #12
Vil gerne høre nærmere, skriv til chr_n@e-mail.dk
Avatar billede kein Nybegynder
20. december 2004 - 00:06 #13
Hej freight >> Jeg har pengene klar til at overtage din forretning. Skriv en mail til olin(at)kein.dk så finder vi sammen en god løsning.