Avatar billede silickon.dk Nybegynder
01. januar 2005 - 18:30 Der er 11 kommentarer

Stream mms og rtsp

Hey.

Jeg kan aldrig streame rtps og mms filer.
Den melder altid omf ejl som ex. "Windows Media Player kan ikke oprette forbindelse til serveren. Servernavnet er muligvis forkert, serveren er muligvis ikke tilgængelig, eller proxyindstillingerne kan være forkerte."

Skal jeg åbne bestemte porte på min router?? Skal jeg have opdateringer til mit Media Player 10? Eller findes der evt. et andet program som kan streame mms og rtsp filer??

På forhånd tak!
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
02. januar 2005 - 12:58 #1
Sådan som jeg forstår dit spørgsmål så udsender (streamer) du medier. Hvilken servertype bruger du?

Alene Windows Media Server kan streame mms-filer.

Hvad angår rtsp (Real Time Streaming Protocol) antager jeg, at du skal bruge en server dedikeret til netop Real Time.
Avatar billede silickon.dk Nybegynder
02. januar 2005 - 13:10 #2
Hmm nej, det er ikke mig der udsender det, eller mig der er serveren.
Det er mig der skal "joine" en server der streamer med rtsp eller mms, hvis jeg f.eks. vil se liver fodbold på nettet.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
02. januar 2005 - 13:32 #3
'joine' - Øhh, du modtager streams fra andre og så skal du sætte en hjemmeside op, der viser deres streams?
Avatar billede silickon.dk Nybegynder
02. januar 2005 - 14:05 #4
Nej.
Hvis der bliver vist fodbold på denne kanal: mms://vod-vip.cnctv.cn/ESPN så skal jeg bare ind på den server så jeg kan se fodbold.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
02. januar 2005 - 14:12 #5
Åhh, kan du ikke det via hjemmesiden hvor linket ligger?
Avatar billede silickon.dk Nybegynder
02. januar 2005 - 14:14 #6
Nej for der kommer jo en fejlmeldelse fra Media Player.
Derfor vil jeg vide om jeg skal åbne porte på min router, henter opdateringer eller hente et helt nyt program eller sådan noget.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
02. januar 2005 - 14:18 #7
Har du et link til hjemmesiden hvorfra der streames?
Avatar billede silickon.dk Nybegynder
02. januar 2005 - 14:28 #8
http://www.soccerstreams.com men det vil du ikke kunne bruge, da man skal betale penge for at komme ind på "Upcoming" siden.
Når der er ting der streames i Real Player kan jeg sagtens se det, men ALDRIG i Media Player.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
02. januar 2005 - 14:34 #9
Hvis du er på winXP - SR2 med Winddows Media Player 10 (wmp10), så er du ikke den første der har oplevet problemer med playeren. Nogle har kurreret problemenerne med en re-install af WMP10. Hvad fejlen er ved XP / WMP10 ved jeg desværre ikke.
Avatar billede silickon.dk Nybegynder
02. januar 2005 - 16:10 #10
SR2 = Service Pack 2??

Jeg har Windows XP, og Service Pack 2.
Ved at geninstallere Media Player 10 kan jeg stadig ikke få det til at virke :S
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
02. januar 2005 - 18:29 #11
SR2 = Ja

ØV, så kan jeg nok ikke rigtig hjælpe dig, da jeg ikke selv bruger XP