Avatar billede peter_e Nybegynder
03. januar 2005 - 09:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hijackthis log

Hej experter,

Een af mine venner har problemer med lop.com og aner ikke sit levende raad (udover at reinstallere OS'et...). Her er en log fra hijackthis:

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 5:36:36 PM, on 1/3/2005

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Program Files\Intel\ASF Agent\ASFAgent.exe
C:\Program Files\CA\eTrust EZ Armor\eTrust EZ Antivirus\isafe.exe
C:\WINDOWS\System32\CTSvcCDA.EXE
C:\Program Files\Dell\OpenManage\Client\Iap.exe
C:\Program Files\CA\eTrust EZ Armor\eTrust EZ Antivirus\VetMsg.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Roxio\Easy CD Creator 5\DirectCD\DirectCD.exe
C:\PROGRA~1\CA\ETRUST~1\ETRUST~1\VetTray.exe
C:\Program Files\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\en-xu\msnappau.exe
C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe
C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\WINDOWS\System32\LVCOMSX.EXE
C:\Program Files\Logitech\Video\LogiTray.exe
C:\Program Files\Outlook Express\msimn.exe
C:\Program Files\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe
C:\PROGRA~1\CA\ETRUST~1\ETRUST~2\ca.exe
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files\CA\eTrust PestPatrol\PPActiveDetection.exe
C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_06\bin\jusched.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Program Files\Spyware Doctor\swdoctor.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA.EXE
c:\progra~1\intern~1\iexplore.exe
C:\Program Files\Logitech\Video\FxSvr2.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Helle Q Rasmussen\My Documents\Erik Download\hijackthis\hijackthis.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.jp.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.dell.com/ap/cn/en/gen/default.htm
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\WINDOWS\about.htm
R3 - URLSearchHook: (no name) - {00A6FAF6-072E-44cf-8957-5838F569A31D} - (no file)
O2 - BHO: (no name) - {4BC9DD70-F271-564F-2D1E-05CA7A1CD43B} - C:\DOCUME~1\ADMINI~1\APPLIC~1\byteref\PlayWay.exe
O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Program Files\MSN Apps\ST\01.02.3000.1002\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.3000.1001\en-xu\msntb.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.3000.1001\en-xu\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AdaptecDirectCD] "C:\Program Files\Roxio\Easy CD Creator 5\DirectCD\DirectCD.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SysExplore] C:\WINDOWS\System32\explorer32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [poprfnb] rundll32 C:\WINDOWS\System32:poprfnb.dll,Init 1
O4 - HKLM\..\Run: [VetTray] C:\PROGRA~1\CA\ETRUST~1\ETRUST~1\VetTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [msnappau] "C:\Program Files\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\en-xu\msnappau.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMSX] C:\WINDOWS\System32\LVCOMSX.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] C:\Program Files\Logitech\Video\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoTray] C:\Program Files\Logitech\Video\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Program Files\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\PROGRA~1\CA\ETRUST~1\ETRUST~2\ca.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [eTrustPPAP] "C:\Program Files\CA\eTrust PestPatrol\PPActiveDetection.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [listgridflawlogo] C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Mp3 Dumb List Grid\chic hide.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Mail.com] C:\Program Files\mail.com\mcalert.exe -auto
O4 - HKCU\..\Run: [LogitechSoftwareUpdate] "C:\Program Files\Logitech\Video\ManifestEngine.exe" boot
O4 - HKCU\..\Run: [audioname] C:\DOCUME~1\HELLEQ~1\APPLIC~1\ATOMPR~1\Third beep.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Program Files\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [Spyware Doctor] "C:\Program Files\Spyware Doctor\swdoctor.exe" /Q
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: Microsoft Find Fast.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\FINDFAST.EXE
O4 - Global Startup: Office Startup.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA.EXE
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O16 - DPF: ppctlcab - http://www.my-etrust.com/includes/pscanner/ppctlcab.CAB
O16 - DPF: Yahoo! Bingo - http://download.games.yahoo.com/games/clients/y/xt0_x.cab
O16 - DPF: Yahoo! Checkers - http://download.games.yahoo.com/games/clients/y/kt3_x.cab
O16 - DPF: {00B71CFB-6864-4346-A978-C0A14556272C} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab28177.cab
O16 - DPF: {08BEF711-06DA-48B2-9534-802ECAA2E4F9} (PlxInstall Class) - http://down.plaxo.com/down/release/PlaxoInstall.cab
O16 - DPF: {11260943-421B-11D0-8EAC-0000C07D88CF} (iPIX ActiveX Control) - http://www.ipix.com/viewers/ipixx.cab
O16 - DPF: {14B87622-7E19-4EA8-93B3-97215F77A6BC} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {1A8790BD-AEBD-11BD-A2BD-00619BD00001} (Sydbanks NetBank) - https://netbank.sydbank.dk/ssydbankibp1900ib100.cab
O16 - DPF: {2FC9A21E-2069-4E47-8235-36318989DB13} (PPSDKActiveXScanner.MainScreen) - http://www.my-etrust.com/includes/pscanner/axscanner.cab
O16 - DPF: {53B3ABEA-4445-44D9-A01E-088144CAABD9} (FileSharingCtrl Class) - http://appdirectory.messenger.msn.com/AppDirectory/P4Apps/FileSharing/da/filesharingctrl.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab28177.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (ZoneIntro Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/ZIntro.cab31267.cab
O16 - DPF: {DA758BB1-5F89-4465-975F-8D7179A4BCF3} (WheelofFortune Object) - http://messenger.zone.msn.com/binary/WoF.cab31267.cab
O16 - DPF: {F6BF0D00-0B2A-4A75-BF7B-F385591623AF} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab28177.cab
O16 - DPF: {FA3662C3-B8E8-11D6-A667-0010B556D978} (IWinAmpActiveX Class) - http://cdn.digitalcity.com/_media/dalaillama/ampx.cab

Kan I hjaelpe?

Godt nytaar!!

Peter
Avatar billede andersenph Nybegynder
03. januar 2005 - 10:15 #1
Jepper
Jeg kigger den lige igennem for dig.
Og godt nytår til dig også :O)
Avatar billede andersenph Nybegynder
03. januar 2005 - 10:26 #2
Du skal lige fjerne Messenger plus og Spyware doctor til at starte med.

Det gør du i kontrolpanel -> tilføj/fjern programmer.

Genstart.

Følg vejledningen her: http://www.spywarefri.dk/hjtanv.htm (punkt 6). Fix disse med HijackThis:

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\WINDOWS\about.htm
R3 - URLSearchHook: (no name) - {00A6FAF6-072E-44cf-8957-5838F569A31D} - (no file)
O2 - BHO: (no name) - {4BC9DD70-F271-564F-2D1E-05CA7A1CD43B} - C:\DOCUME~1\ADMINI~1\APPLIC~1\byteref\PlayWay.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SysExplore] C:\WINDOWS\System32\explorer32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [poprfnb] rundll32 C:\WINDOWS\System32:poprfnb.dll,Init 1
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Program Files\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [listgridflawlogo] C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Mp3 Dumb List Grid\chic hide.exe
O4 - HKCU\..\Run: [audioname] C:\DOCUME~1\HELLEQ~1\APPLIC~1\ATOMPR~1\Third beep.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Program Files\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [Spyware Doctor] "C:\Program Files\Spyware Doctor\swdoctor.exe" /Q

Vi skal kunne se dine skjulte filer for at finde snavs, der skal slettes manuelt. Det er en del af processen.

Åbn en tilfældig mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Disse programmer skal slettes i fejlsikret tilstand. Du genstarter og trykker F8 når Windows starter op.

Gå i start -> søg og søg efter disse filer og mapper:

Mapper:

C:\DOCUME~1\ADMINI~1\APPLIC~1\byteref
C:\Program Files\Messenger Plus! 3 (hvis den stadig ligger der)
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Mp3 Dumb List Grid
C:\DOCUME~1\HELLEQ~1\APPLIC~1\ATOMPR~1
C:\Program Files\Spyware Doctor (Hvis den stadig ligger der)

Filer:

C:\WINDOWS\System32\explorer32.exe
C:\WINDOWS\System32:poprfnb.dll,Init 1
C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe

Download og kør denne engangscanner: http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files
Og så trykker du på Scan Clean
Den skanner nu, og dette kan godt tage et par timer.

Genstart, kør en scanning med hijackthis og kopier en ny log herind til test.
Avatar billede peter_e Nybegynder
03. januar 2005 - 11:47 #3
Super, tusind tak - vi vender tilbage med en logfil senere.

Mvh,
Peter
Avatar billede peter_e Nybegynder
04. januar 2005 - 14:44 #4
Saa lykkedes det vist, tak for super hjaelp!

Her er den nye log:

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 5:29:46 AM, on 1/4/2005

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Intel\ASF Agent\ASFAgent.exe
C:\Program Files\CA\eTrust EZ Armor\eTrust EZ Antivirus\isafe.exe
C:\WINDOWS\System32\CTSvcCDA.EXE
C:\Program Files\Dell\OpenManage\Client\Iap.exe
C:\Program Files\CA\eTrust EZ Armor\eTrust EZ Antivirus\VetMsg.exe
C:\PROGRA~1\CA\ETRUST~1\ETRUST~1\VetTray.exe
C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe
C:\WINDOWS\System32\LVCOMSX.EXE
C:\Program Files\Logitech\Video\LogiTray.exe
C:\PROGRA~1\CA\ETRUST~1\ETRUST~2\ca.exe
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files\CA\eTrust PestPatrol\PPActiveDetection.exe
C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_06\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA.EXE
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\Program Files\Logitech\Video\FxSvr2.exe
C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Helle Q Rasmussen\My Documents\Erik Download\hijackthis\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.jp.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.dell.com/ap/cn/en/gen/default.htm
O4 - HKLM\..\Run: [VetTray] C:\PROGRA~1\CA\ETRUST~1\ETRUST~1\VetTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMSX] C:\WINDOWS\System32\LVCOMSX.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] C:\Program Files\Logitech\Video\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoTray] C:\Program Files\Logitech\Video\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\PROGRA~1\CA\ETRUST~1\ETRUST~2\ca.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [eTrustPPAP] "C:\Program Files\CA\eTrust PestPatrol\PPActiveDetection.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_06\bin\jusched.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Mail.com] C:\Program Files\mail.com\mcalert.exe -auto
O4 - HKCU\..\Run: [LogitechSoftwareUpdate] "C:\Program Files\Logitech\Video\ManifestEngine.exe" boot
O4 - Global Startup: Microsoft Find Fast.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\FINDFAST.EXE
O4 - Global Startup: Office Startup.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA.EXE
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O16 - DPF: {1A8790BD-AEBD-11BD-A2BD-00619BD00001} (Sydbanks NetBank) - https://netbank.sydbank.dk/ssydbankibp1900ib100.cab

Tusind tak igen - svar endelig, saa jeg kan komme af med pointene.

Mvh,
Peter
Avatar billede andersenph Nybegynder
04. januar 2005 - 19:02 #5
Det var så lidt da.

Din log er nu helt ren.

Efter sådan en tur er det altid en god ide og rydde op i systemgendannelses filerne. Deaktiver systemgendannelse (http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle) - genstart din computer - aktiver systemgendannelse.
Og så skal du også lige skjule dine filer og mapper igen, så du ikke ved en fejl kommer til at slette en vigtig fil. Det gør du samme sted, hvor du satte det til at vise alle filer, denne gang vælger du bare: Vis ikke skjulte filer og mapper.

Du kan også rense browser cachen

1. Klik på Funktioner - Internetindstillinger

2. Under midlertidige filer, klik på Slet cookies

3. Under midlertidige filer, klik på slet filer – sæt flueben i slet alt offline indhold

4. Under Oversigten, klik på ryd oversigten

5. Klik på ok.

Tøm din papirkurv.

Du kan rense temp med denne fil, det tager kun få sek.
www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat

Lidt råd med på vejen herfra skal du da også have.
For at sikre din pc fremover ville det være en god idé at bruge nogle af programmerne fra denne lille pakke som du kan se her:
http://www.spywarefri.dk/pakken.htm

Især vil jeg anbefale Spybot/og eller Ad-aware, SpywareBlaster, IE Privacy Keeper/el. EmtyTempFolder, IE-Spyad og SpywareGuard som minimum. De er alle gratis, fylder ikke meget, sløver ikke din pc og konflikter ikke med dine andre programmer
Avatar billede peter_e Nybegynder
05. januar 2005 - 04:36 #6
Hermed lidt point.

Og endnu engang - STORT TAK for hjaelpen.

Dine anbefalinger fra 'pakken' vil blive fulgt...

Peter
Avatar billede andersenph Nybegynder
05. januar 2005 - 11:31 #7
Det var godt.

Jeg takker for point ;O)