Avatar billede zaibot Nybegynder
18. januar 2005 - 11:18 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Webshop - UDEN dankort

Hvordan laver jeg en "webshop" som IKKE behøver at kunne modtage dankort?
Det skal blot være muligt for besøgende at bestille pr efterkrav, så en slags formular (som evt sendes til mig pr mail) vil være fint, men hvordan kommer jeg igang?

Det skal passes ind på min side, som midlertidigt hedder www.grenaarc.frac.dk - dog må "shoppen" godt åbne i et nyt vindue/design.

Det skal ikke være www.oscommerce.dk, men noget lignende systemet på www.rcmodels.dk (som har en indkøbskurv, men ikke mulighed for dankort osv.)

På forhånd tak... :)
Avatar billede kalp Novice
18. januar 2005 - 11:23 #1
Det er ret primitivt at få tilsendt en mail med oplysningerne om at en eller anden har lavet en bestilling.. :) hellere et ASP system hvor du logger ind og kan se en oversigt over bestillinger. (og en email med info om dette) det er for let at overse en mail alene.

kan også være PHP system eller noget helt andet.
Avatar billede espersen Novice
18. januar 2005 - 11:26 #2
oscommerce er da ellers nem at installere (har selv troet det var en stor mundfuld..)
Avatar billede zaibot Nybegynder
18. januar 2005 - 11:29 #3
espersen> Jeg har slet ikke set nærmere på oscommerce, men er det ikke et modul til postnuke (som jeg har lidt erfaring med)?
Avatar billede espersen Novice
18. januar 2005 - 11:33 #4
nææhh sådan har jeg ikke opfattet det. du kan installere det på websitet (kræver php og MySQL) - det er standard sat op til :
- efterkrav/forudbetaling
- engelsk (dansk sprog fil foreligger)
- et enkelt design

oscommerce kræver at Register Globals er on - men dette er et sikkerhedsproblem (har jeg ladet mig fortælle og bør være sat til off) - der er lavet et add-on som løser det problem på en nem måde (har jeg ikke testet selv endnu)
http://www.oscommerce.com/community/contributions,2097

osCommerce har endvidere ikke den bedste kode (mange fejl i w3c-validatoren) - så denne er også interessant;
http://www.oscommerce.com/community/contributions,2693/category,all/search,validate
Avatar billede espersen Novice
18. januar 2005 - 11:35 #5
jeg har fået mod på at rode med oscommerce - bl.a. pga dens meget store udbredelse, hvilket gør at addons er nemt tilgængelige til os der ikke er PHP-hajer endnu
Avatar billede zaibot Nybegynder
18. januar 2005 - 11:39 #6
Jeg tror jeg giver den en chance så... tak for overtalelsen :)
Avatar billede espersen Novice
18. januar 2005 - 12:00 #7
bemærk lige at frac kører med register globals on. De fleste webhoteller benytter off pga. sikkerheden. (Har fornyligt lagt oscommerce op på frac - slet STRAKS efter en fil der hedder unreal.zip, da dit site bliver lukket automatisk af frac pga denne fil (indeholder måske en avi-fil)

(flytning af database og koderne er dermed ikke nem til et andet webhotel - men designet kan du da rode med)
Avatar billede espersen Novice
18. januar 2005 - 12:02 #8
(jeg fik en mail om at sitet indeholdt forbudte sager og at sitet var lukket - og havde 24 timer til at slette filen, efter 24 timer var sitet igen tilgængeligt)
Avatar billede zaibot Nybegynder
18. januar 2005 - 13:06 #9
Ok, jeg prøver at give det en chance i aften. Tak for oplysningen med unreal.zip filen - det kunne have forvoldt meget bøvl!
Hvis du sender en svaranmodning, så er der point i vente.. :)
Avatar billede espersen Novice
18. januar 2005 - 13:51 #10
det var så lidt ;o) - lad høre hvad dine erfaringer bliver
Avatar billede zaibot Nybegynder
18. januar 2005 - 13:57 #11
Jeg skal nok give lyd når jeg er kommet videre i sagen...
Avatar billede syvon Nybegynder
18. januar 2005 - 18:30 #12
ellers så er der denne her meget nem at gå til.

http://www.hotscripts.com/search/2141634.html
Avatar billede espersen Novice
18. januar 2005 - 19:08 #13
så lige denne artikel vedr. Register Globals on/off:
http://www.eksperten.dk/artikler/57 - en ok baggrundsviden
Avatar billede zaibot Nybegynder
19. januar 2005 - 09:45 #14
Så har jeg rodet med det i aftes, men er bange for at det bliver lidt for stor en mundfuld med oscommerce desværre.
Installation osv gik ellers fint uden nogen problemer, men der er lidt for meget tilpasning synes jeg.
Jeg har blot behov for et ekstremt simpelt betalingssystem, som ikke behøver at have dankort mulighed - kun efterkrav.
Avatar billede espersen Novice
19. januar 2005 - 12:05 #15
hmm.... jeg skal selv finde tid til yderligere test - hvornår skal du selv være i luften med den shop?
Avatar billede zaibot Nybegynder
19. januar 2005 - 12:10 #16
Jeg har ingen deadline, da det blot er noget hobbyrelateret.
Det skal være i forlængelse af et CMS jeg har kørende på www.grenaarc.frac.dk