Avatar billede bullefardk Nybegynder
25. januar 2005 - 22:53 Der er 4 kommentarer

asp/html problem..

HVad er fejlen her? på siden viser den ikke Tilføj knappen ?

<!--#Include File="../inc.asp"-->
<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Tilføj nyt menupunkt</TITLE>
</HEAD>
<BODY BGCOLOR="#FFFFFF">

<TABLE WIDTH="100%">
    <TR><TD COLSPAN="2"><A HREF="default.asp">Tilbage</A></TD></TR>
    <TR><TD COLSPAN="2"><HR></TD></TR>
    <FORM ACTION="send.asp" METHOD="POST">
    <TR><TD>Navn:</TD><TD><INPUT TYPE="TEXT" NAME="Navn"></TD></TR>
    <TR><TD>Link:</TD><TD><INPUT TYPE="TEXT" NAME="Link"></TD></TR>
    <TR><TD>Target:</TD><TD><INPUT TYPE="TEXT" NAME="Target"></TD></TR>
    <TR><TD>Sortering:</TD><TD><INPUT TYPE="TEXT" NAME="Order"></TD></TR>
    <TR><TD>Pladsering:</TD><TD>
        <SELECT NAME="MenuID">
        <OPTION VALUE="0">Hovedmenu</OPTION>
        <OPTION>----------------</OPTION>
        <%
            Function BygUnderMenu(MenuID)
                UnderSQL = "SELECT ID, Navn, Link FROM Menu WHERE MenuID = " & MenuID & " ORDER BY [Order]"
                Call OpenRS(Conntemp,UnderSQL,UnderRS)

                While Not UnderRS.EOF
                    Response.Write "<OPTION VALUE=""" & UnderRS("ID") & """>" & Level & UnderRS("Navn") & "</OPTION>"
                    If CountSubs(UnderRS("ID")) > 0 Then
                        Level = Level + Level
                        BygUnderMenu UnderRS("ID")
                    End If
                    UnderRS.MoveNext
                Wend
            End Function

            Function CountSubs(MenuID)
                CountSQL = "SELECT ID FROM Menu WHERE MenuID = " & MenuID & ""
                Call OpenRS(Conntemp,CountSQL,CountRS)
                CountSubs = CountRS.RecordCount
            End Function

            LavDatabase Conntemp

            SQL = "SELECT ID, Navn, Link FROM Menu WHERE MenuID = 0 ORDER BY [Order]"
            Call OpenRS(Conntemp,SQL,RS)

            Level = "&nbsp;&nbsp;"

            RS.MoveFirst
            While Not RS.EOF
                Response.Write "<OPTION VALUE=""" & RS("ID") & """>" & RS("Navn") & "</OPTION>"
                If CountSubs(RS("ID")) > 0 Then
                    BygUnderMenu RS("ID")
                End If
                Level = "&nbsp;&nbsp;"
                RS.MoveNext
            Wend

            LukDatabase Conntemp
        %>
        </SELECT>
    </TD></TR>
    <TR><TD COLSPAN="2"><INPUT TYPE="SUBMIT" VALUE="Tilføj"></TD></TR>
    </FORM>
</TABLE>

</BODY>
</HTML>
Avatar billede softspot Forsker
25. januar 2005 - 23:10 #1
Prøv at flytte dine form-tags udenom hele tabellen i stedet for at have dem imellem rækkerne i tabellen. Der er ikke umiddelbart nogen grund til at lægge dem der hvor de ligger nu, er der?
Avatar billede fennec Nybegynder
26. januar 2005 - 08:17 #2
Jeg vil gætte på at dit ASP fejler et eller andet sted. Hvis der sker en fejl inden i et <select> element, og man har indstilt serveren på en bestemt måde, bliver fejlen ikke vist (det har noget med elementets visning at gøre). Du kan få fejlen at se, hvis du vælger vis kildekode i browseren, og smutter ned i bunden.
Avatar billede bullefardk Nybegynder
26. januar 2005 - 14:26 #3
<p>ADODB.Recordset</font> <font face="Arial" size=2>error '800a0bcd'</font>
<p>
<font face="Arial" size=2>Either BOF or EOF is True, or the current record has been deleted. Requested operation requires a current record.</font>
<p>
<font face="Arial" size=2>/test/adm/opret.asp</font><font face="Arial" size=2>, line 48</font>

står der i bunden når jeg laver en vis kilde ?
Avatar billede fennec Nybegynder
26. januar 2005 - 15:18 #4
Fejlen er i linje linje 48. Hvilken linje er det??