Avatar billede supergris_en Nybegynder
22. februar 2005 - 11:35 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Pokerklub på internet

Har overvejet at lave en hjemmeside, på samme måde som de store som expekt.com osv., men der skal kun være ét pokerbord til 10 pers.

Idéen er så at man kan få et login og hver dag mandag - fredag, afholdes der én turnering hvor nr. 1 og 2. bliver udtaget til finalen om søndagen.

Det koster 5-10$ at deltage, men vinder man finalen er der en præmie på 1000-2000 kr, en mobil eller noget i den stil.

Dvs. for ca. 50 kr i indskud, og 2 vundne runder er man en del rigere.

Det skal så være muligt at se egne stats, for alle ens placeringer i forrige turneringer.

Fremtid:
En klub for de bedste pokerspillere, med medlemsfordele, osv. samt flere hjemmesider af samme slags så man kan aftale opgør i mellem de forskellige klubber, og på den måde danne en organisation med sponsorer og store turneringer.

Nogen som har forslag til design, priser osv., eller konstruktiv kritik af idéen?
Avatar billede theartist Nybegynder
22. februar 2005 - 11:39 #1
Det er et pengespil du har gang i der... Jeg håber du har adresse uden for DK's grænser, ellers går den ikke den der!
Avatar billede supergris_en Nybegynder
22. februar 2005 - 11:55 #2
Må man ikke tage penge for deltagelse i en konkurrence eller turnering, ligesom man gør når man tilmeldes golfturneringer osv.? Hvor der er en præmie til 1. pladsen?
Avatar billede theartist Nybegynder
22. februar 2005 - 13:26 #3
Ikek uden en tilladelse. F.eks. så kan foreninger ansøge om tilladelse til lotterier og den slags. Dette er også den direkte årsag til at bettingfirmaer er placeret primært på Malta:

Expekt.com Limited
The Strand 114
GZR02 Gzira
Malta

Unibet (International) Ltd, et firma registreret den 28. marts 2000 i henhold til maltetisk lov; Registreringsnummer C 26127; registreret kontor- og forretningsadresse:

Bet24.com
Nordic Betting Ltd.
Tigne Place, Level 2, Office 3
Tigne Street 12
Sliema
SLM11
Malta
Avatar billede supergris_en Nybegynder
22. februar 2005 - 13:31 #4
Hvor kan man søge om disse tilladelser, eller hvad skal der til for at oprette et firma på Malta? Både økonomisk og lovmæssigt set?
Avatar billede theartist Nybegynder
22. februar 2005 - 13:44 #5
Der må jeg melde pas, men jeg er nu ret sikker på at du kan finde en del informationer om dette på nettet!
Avatar billede triple-x Nybegynder
22. februar 2005 - 14:31 #6
jeg vil slet ik bevæge mig ind på det område alene, find en revisor, advokat eller lign som har styr på det, for et eller andet sted er det jo et smuthul i lovgivningen, og tror ikke det er noget man bare lige sådan udnytter :)
Avatar billede kein Nybegynder
24. februar 2005 - 15:43 #7
Det er ganske simpelt - gambling og spil om penge er ulovligt herhjemme. Kun tipstjenesten har lov til at udbyde sådanne spil. Som også nævnt skal foreninger og lign. søge om tilladelse til at afholde små lotterier, konkurrencer osv mod betaling.

At have et udenlandsk firma er godt nok, men så snart du har kontor, arb.kraft eller blot direkte udbyder spil i/til Danmark, så er det ulovligt - tænk dig derfor rigtig godt om før du går igang ! Firmaer som expekt.com mv. har godt nok websites på dansk, men alt personel osv har ingen tilknytning til Danmark.

At oprette et firma på Malta el.lign. er ikke noget man BARE lige gør. Det koster penge for oprettelsen, det kan evt. kræve fysisk tilstedevær., det kræver kapital og en revisor - no offense, men det lader ikke til du har hvad der skal til.

Mit råd til dig vil derfor være - forsæt med din pokerklub og spil på nettet, men glem alt om at tjene penge på det :)
Avatar billede sessa Nybegynder
24. februar 2005 - 16:15 #8
Det er fuldstændig rigtigt, at gambling og spil som så meget andet er forbudt herhjemme, men det er da vist stadig ikke forbudt at spille om penge i en privat pokerklub.
Og er det ikke det, der er tale om her? En klub, man skal være medlem af, og hvor spillet så bare foregår via en webside. Det burde være muligt at arrangere på en eller anden måde...
Avatar billede kein Nybegynder
24. februar 2005 - 16:17 #9
Beklager, spil om penge er ikke tilladt...
Avatar billede triple-x Nybegynder
24. februar 2005 - 16:18 #10
tja hvis det var så let at snyde sig til det i DK, tror jeg der var mange der havde fået nogle ideer igennem.
Avatar billede supergris_en Nybegynder
24. februar 2005 - 16:40 #11
Må man tage kontingent samt indmeldingsgebyr for medlemmer på nogen som helst hjemmeside? Man gør det på spil.tv2.dk for VIP... Her kan man spille poker og vinde præmier i form af kortspil, VIP-måneder osv.

Kan man ikke føre dette koncept over på pokersiden så man vinder point og disse point kan man så købe produkter på hjemmesiden for?
Avatar billede triple-x Nybegynder
24. februar 2005 - 16:43 #12
det tror jeg godt du kan, men ligemeget hvad du gør så hav en advokat med på sidelinien, tag ikke disse råd som endelige, da ingen af os herinde sidder med den nødvendige viden ( med mindre vi har en advokat herinde :) )

Men jo du kan nok godt gøre som du siger. Prøv tag fat i en advokat.
Avatar billede kein Nybegynder
24. februar 2005 - 17:30 #13
Ja det må kunne lade sig gøre at lave en klub el.lign., hvor spillerne så betaler kontingent...

Jeg kender alt til firmadrift, økonomi osv og har selv et par firmaer, så hvis du er interesseret kunne jeg arrangere det juridiske og økonomien i det, hvis du kunne håndtere det tekniske osv ? Er du frisk ?

I så fald vil jeg sætte vores revisor på sagen...
Avatar billede supergris_en Nybegynder
25. februar 2005 - 09:24 #14
Det lyder som en aftale! Du kan skrive til mig em@ilme.dk, så kan vi aftale nærmere.
Avatar billede sessa Nybegynder
25. februar 2005 - 09:42 #15
kein>> Det var da en overraskende kovending, du der foretog - fra at være totalt afvisende til pludselig at ville arrangere det hele...
Avatar billede kein Nybegynder
25. februar 2005 - 10:33 #16
Ingen kovending her - hvis du læser mit indlæg ser du at jeg fraråder opstart af gambling site fra DK, Malta el.lign., men faktisk tilråder ham at fortsætte sin pokerklub ! Det lader ikke til supergrisen kender til hvad det kræver at starte firma, hvilket jo er en ganske ærlig sag.

At man tager kontingent i en klub er der jo ikke noget galt i, der må jo gerne være lidt til at dække udgifter m.m. Da jeg selv er poker entusiast, vil jeg da gerne bidrage til at vi kan få noget op at køre, som vel at mærke ikke er gambling og i strid med lovgivningen...
Avatar billede supergris_en Nybegynder
25. februar 2005 - 13:25 #17
Hørt!
Avatar billede gadebarnet Nybegynder
25. februar 2005 - 20:36 #18
Jeg sidder her og er med på en lytter, så hvornår kan vi forvente at se noget ?
Avatar billede kein Nybegynder
26. februar 2005 - 00:09 #19
Afhænger helt af supergrisen - programmeringen er for mig at se den svære/tidskrævende del af projektet, medmindre man allerede har noget software der kan bruges...
Avatar billede gadebarnet Nybegynder
26. februar 2005 - 14:26 #20
Har du "sat ham igang" eller ?
Avatar billede punnishment Nybegynder
01. marts 2005 - 23:38 #21
hvis i har brug for en ekstra mand må i meget gerne kontakte mig
invipun@hotmail.com