Avatar billede ravelab Praktikant
27. februar 2005 - 11:27 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Eclipse og C/C++ plugin?

Jeg har installeret C/C++ plugin igennem det indbygget update tool i Eclipse, men når jeg starter med at bygge et projeakt op så siger den denne Warning:

Error launching external scanner info generator (gcc -E -P -v C:/Programmer/eclipse/workspace/.metadata/.plugins/org.eclipse.cdt.make.core/specs.c)

Når jeg så prøver at compiler en simpel Hello World siger den noget med at den ikke kan finde copiler eller sådan noget.. Nogen der kan hjælpe?

Eller mangler jeg flere ting for at kunne få det til at virke?

Java dellen virker fint nok i Eclipse, men det ville nu være meget fedt vis jeg kunne få C/C++ dellen til at virke nu hvor jeg er blevet vand til eclipse.

Eller vis der er nogen der kender et program der gratis og ligge så simpelt at bruge som http://drjava.org/ som kan køre på både linux og PC og andre styresystemer?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. februar 2005 - 11:32 #1
Hvilken C/C++ compile rog make har du installeret ?

(jeg bruger mingw GCC compiler og ditto gnumake)
Avatar billede ravelab Praktikant
27. februar 2005 - 11:33 #2
Hmm Har ingen så ups.. Nå men hvor får jeg så sådan en? Måske har du allerede svaret på mit spørgsmål hehe...
Avatar billede arne_v Ekspert
27. februar 2005 - 11:35 #3
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=2435

MinGW-3.1.0-1.exe
mingw32-make-3.80.0-3.exe
Avatar billede ravelab Praktikant
27. februar 2005 - 11:38 #4
Skal jeg installer begge to? Og når jeg har gjordt skulle det virke?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. februar 2005 - 11:52 #5
Når du har installeret dem begge to og puttet mingw bin dir i PATH så bør det virke.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. februar 2005 - 11:53 #6
Muligvis skal du lige fortælle Eclipse hvad make kommandoen hedder.
Avatar billede ravelab Praktikant
27. februar 2005 - 12:00 #7
Får stadig denne fejl når jeg prøver..

**** Full rebuild of configuration Debug for project KK ****

Build error
(Exec error:Launching failed)
Avatar billede arne_v Ekspert
27. februar 2005 - 12:06 #8
Er mingw bin i PATH ?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. februar 2005 - 12:06 #9
Har du lavet et projekt med "managed makefile" ?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. februar 2005 - 12:07 #10
Og check om Eclipse har den rigtige make kommando defineret - hvis ikke ret den.
Avatar billede ravelab Praktikant
27. februar 2005 - 12:08 #11
Har lavet projektet med Managed makefile og har smit mingw bin ind i Window => Preferenc => C/C++ => make => makefile editor => settings.. Vis det altså er der man angiver path til sin compiler
Avatar billede arne_v Ekspert
27. februar 2005 - 12:15 #12
Det mener jeg ikke at det er.

Lig mingw bin ind i den rigtige windows PATH så programmerne kan kaldes hvor som helst fra.
Avatar billede ravelab Praktikant
27. februar 2005 - 12:16 #13
Okay.. Hvor gør jeg så det?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. februar 2005 - 12:16 #14
Og check:

project
properties
c++ build
build settings
build command

som hos mig står til:
  mingw32-make -k
Avatar billede arne_v Ekspert
27. februar 2005 - 12:18 #15
control panel
system
advanced
environment
Avatar billede ravelab Praktikant
27. februar 2005 - 12:27 #16
Nop stadig samme fejl når jeg laver et projekt og når jeg prøver at builde et program... Har gjordt alt det du sagde men stadig ikke noget... Noget jeg gør forkeret?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. februar 2005 - 12:29 #17
Har du også genstartet Eclipse (for at PATH ændringen træder i kraft) ?
Avatar billede ravelab Praktikant
27. februar 2005 - 12:36 #18
Ja det har jeg, men jeg kan nu skriv mingw32-make i kør og så linker den til filen og at skulle skrive helle stigen..

Nå det virker nu.. Men det er for lamt den ikke husker mingw32-make -k når man selv smider den ind i propertins under new projekts..

Men siger da tak for hjælpen ind til vider.. Men hvordan får jeg eclips til at huske stigen til mingw32-make -k?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. februar 2005 - 13:11 #19
Har du fulgt  12:16:35 ?
Avatar billede ravelab Praktikant
27. februar 2005 - 13:12 #20
Det virker nu, men eclipse vil helle tiden lave mingw32-make -k om til defalt..
Avatar billede arne_v Ekspert
10. april 2005 - 18:22 #21
jeg ligger et svar