Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2005 - 20:58 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke instalere Sygate?

Når jeg vil installere Sygate på en maskine med Win XP kommer følgende fejl: A network error occurred while to read from file
C:windows\installer\wisde187864a381460288231024d4ce4370_5_52710. msi
Hvad er det der sker, og hvordan retter jeg det?
Det skal tilføjes at jeg har haft Sygate på maskinen gennem ca 1½ år, men forsøgte at afinstalere den pga. Sygate ikke ville starte op sammen med Windows, når jeg vil afinstalere Sygate brokker den sig også over samme fil.
Avatar billede kenp Novice
23. marts 2005 - 21:03 #1
har du kontrolleret om den fil er der?
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2005 - 21:07 #2
Det sjove er at jeg ikke kan finde den nogen steder på maskinen.
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2005 - 21:08 #3
Og forøvrigt aner jeg ikke hvad den bruges til, om det er en windows fil eller hvad, har jeg intet bud på.
Avatar billede kenp Novice
23. marts 2005 - 21:08 #4
Kan faktisk være virus eller andet.
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2005 - 21:09 #5
Hmmm Kaspersky brokker sig ikke
Avatar billede jensbchr Nybegynder
23. marts 2005 - 22:11 #6
for mig ser det ud som om det er en tidligere installationfil.
msi filer er normalt installationfiler.
De nyeste versioner af sygate er også lavet som msi installationspakker.
Jeg tro du har en henvisning til en afinstallation af sygate som henviser til den fil.
Prøv eventuelt at kigge i registry hvis du er tryg ved at rode her.
Avatar billede jensbchr Nybegynder
23. marts 2005 - 22:15 #7
et alternativ:
ud fra dit filnavn gætter jeg på at der er tale om sygate version 5.5 release 2710.
Find denne på nettet, download og placer filen her. Du må om nødvendig omdøbe filen.
Prøv herefter at fjerne installationen igen.
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2005 - 22:33 #8
der er intet i registry, så jeg må på jagt efter Sygate 5.5 2710
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2005 - 22:39 #9
Æv da Google kan ikke finde så gammel en version
Avatar billede jensbchr Nybegynder
24. marts 2005 - 17:19 #10
Jeg tror faktisk du kan bruge de fleste 5.5 versioner du kan finde. Du skal jo kun bruge den til afinstallation.
Jeg var dog i stand til at finde flere godt nok polske og russiske download med henvisning til version 2710.
Men jeg ville gerne være lidt forsigtig så brug sygates ftp:
ftp://ftp.sygate.com/pspf/
Her kan du finde den.
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2005 - 18:45 #11
Ok den ftp havde jeg godt nok ikke fundet uden din hjælp, jeg prøver at hente 2710 og så får du en briefing når den er hjemme, der er ikke så meget kapower over ftpén ;o)
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2005 - 19:12 #12
Æv da, samme fejl kommer ved afinstalation, så det fatter jeg bare ikke. A network error, det lyder sært.
Nå men sådan skal det åbenbart være, kan du anbefale en anden firewall som er i stil af Sygate, nu har jeg ellers brugt Sygate i flere år på flere maskiner, men det må jeg tilsyneladende ikke mere, hvad skal jeg så til at lære at bruge?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
25. marts 2005 - 00:40 #13
Kaspersky´s "networkprotection" blokerer for installationen. Det er et kendt problem. Du kan roligt deaktivere den Networkprotection, da den ikke er nødvendig. Du kan se her hvordan http://forums.sygate.com/vb/showthread.php?s=006dab12d947d0b6c85a7d5104b20451&threadid=12329
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2005 - 06:50 #14
Den mulighed findes ikke i Kaspersky ver. 5.0.121 og forøvrigt bruger jeg aldrig realtimeprotection i Kaspersky. Det er heller ikke nogle af disse problemer jeg har:
Have no connection even if SPF is set to Allow All.
Nothing is logged in the traffic log when trying to connect.
You no longer get assigned an IP.
Det er bare muligheden for at enten af eller instalere Sygate jeg mangler.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
25. marts 2005 - 15:17 #15
Kald mig bare påståelig, men jeg mener altså at dit Kaspersky har Networkprotection, og at det er den der driller. Prøv lige at tjekke igen. Vejledning på Dansk:

1. Åbn Kaspersky Antivirus.

2. Gå i fanebladet "settings".

3. Klik “Configure Real-Time Protection”

4. Klik “Troubleshooting”

5. Sæt flueben ved “Do not enable protection against network attacks at system start up”

6. Klik OK, og sig "YES" til at genstarte computeren.
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2005 - 15:43 #16
Hej igen, jow du er påståelig, den er der ikke i min version som ikke er en Pro ver. og som før skrevet bruger jeg _ikke_ realtimeprotection, jeg har for en sikkerheds skyld haft dræbt Kaspersky for at sikre mig det ikke kunne være den som gjorde udslaget, men det er det ikke, og jeg kan jo sagtens gå på nettet mm.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
25. marts 2005 - 16:49 #17
Du har ret, jeg er påståelig *G* Fandt lige det her hos M$. Det ligner den fejl du får. Håber at det hjælper :) http://support.microsoft.com/?kbid=263253
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2005 - 18:00 #18
Hehe jeg kender symtomerne, har været gift i mange år ;o)  Ja jeg aner ikke hvordan jeg tackler problemet ud over at finde en anden firewall. Linket fra microsoft hjælper mig desværre ikke ret meget, da mit engelske ikke er så godt som det burde være.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
25. marts 2005 - 18:28 #19
Jeg føler med dig, så jeg skal nok holde op med at være påståelig ;) Det er jo en længere forklaring hos Microsoft, men da det jo tilsyneladende er Office 2000 der driller, kunne en mulig løsning være at geninstallere, og evt. opdatere denne. En anden firewall vil muligvis også løbe ind i samme problem som Sygate, hvis du ikke får løst det egentlige problem
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2005 - 21:04 #20
Ok så meget har jeg ikke forstået, men jeg har noget office halløj på maskinen.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
25. marts 2005 - 21:14 #21
Hvis du ikke bruger Office 2000 alligevel, så kan du jo prøve afinstallere det, og genstarte, og se om det hjælper. Sørg lige for at din systemgendannelse er aktiveret, hvis du skulle fortryde
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2005 - 22:40 #22
Hende den påståelige bruger noget skrivehalløj i den office pakke der er på denne maskine, jeg kan se der ligger noget office 2000 premium samt en office 2003 pro, kan jeg bare smide 2000 væk og skulle det så være i orden
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2005 - 23:20 #23
Nu har jeg fjernet alt office fra maskinen, stadig fejlmeddelelsen om C:windows\installer\wisde187864a381460288231024d4ce4370_5_52710. msi
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
25. marts 2005 - 23:26 #24
Tjae, jeg ville nok snakke med "hende den påståelige" om det først
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
25. marts 2005 - 23:40 #25
Sorry, jeg så ikke dit sidste indlæg. Så lad os prøve om HijackThis kan fortælle os om der er noget der blokerer. Hent HijackThis her http://www.greyknight17.com/spy/HijackThis.exe Opret en mappe til den. Klik scan -> save log. Når den har åbnet i notesblok, så kopier logfilen herind, så ser jeg på den
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2005 - 23:49 #26
Done
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 23:48:08, on 25-03-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\eEBSVC.exe
C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
C:\WINDOWS\system32\tcpsvcs.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
E:\Programmer\Drive Image\Agent\PQV2iSvc.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\Programmer\DU Meter\DUMeter.exe
E:\Programmer\Netlimiter\NetLimiter.exe
C:\WINDOWS\System32\qttask.exe
E:\Programmer\ICQ\2003 pro\ICQPlus\vplus.exe
C:\Programmer\CoolMon\CoolMon.exe
C:\Documents and Settings\Henning Lund.LUND\Menuen Start\Programmer\Start\zoomwins.exe
E:\Programmer\Spampal\spampal.exe
E:\newsplex\nplex43-win\newsplex.exe
E:\Programmer\free agent\Agent\agent.exe
E:\Programmer\server\BPFTP server\G6FTPSrv.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
E:\Programmer\ICQ\ICQ\Icq.exe
C:\wincmd\TOTALCMD.EXE
C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe
C:\Programmer\OE-QuoteFix\oequotefix.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
E:\Programmer\Sygate\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.jubii.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.jubii.dk
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = 127.0.0.1
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - URLSearchHook: (no name) - {CE000994-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - (no file)
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - E:\PROGRA~1\spybot\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\CONFLICT.3\googlenav.dll
O4 - HKLM\..\Run: [DU Meter] C:\Programmer\DU Meter\DUMeter.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NetLimiter] E:\Programmer\Netlimiter\NetLimiter.exe /s
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\WINDOWS\System32\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [KAVPersonal50] E:\Programmer\Kaspersky Anti-Virus Personal v5.0.121\Kaspersky Anti-Virus Personal\kav.exe /minimize
O4 - HKCU\..\Run: [ICQ Plus] "E:\Programmer\ICQ\2003 pro\ICQPlus\vplus.exe"
O4 - HKCU\..\RunOnce: [ICQ] E:\Programmer\ICQ\ICQ\Icq.exe -trayboot
O4 - Startup: CoolMon.lnk = C:\Programmer\CoolMon\CoolMon.exe
O4 - Startup: zoomwins.exe
O4 - Startup: SpamPal.lnk = E:\Programmer\Spampal\spampal.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = E:\Programmer\office\Office10\OSA.EXE
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra button: ICQ Pro - {6224f700-cba3-4071-b251-47cb894244cd} - E:\Programmer\ICQ\ICQ\ICQ.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ - {6224f700-cba3-4071-b251-47cb894244cd} - E:\Programmer\ICQ\ICQ\ICQ.exe
O9 - Extra button: (no name) - {AFC3FA82-AD07-45cd-8B57-983435B9899E} - (no file)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: axscanner - http://www.pestscan.com/scanner/axscanner.cab
O16 - DPF: axscannerruntime - http://www.pestscan.com/scanner/axscannerruntime.cab
O16 - DPF: mscomctl - http://www.pestscan.com/scanner/mscomctl.cab
O16 - DPF: msvcp71 - http://download.pestpatrol.com/Downloads/Components/msvcp71.cab
O16 - DPF: msvcr71 - http://download.pestpatrol.com/Downloads/Components/msvcr71.cab
O16 - DPF: ppctlcab - http://www.pestscan.com/scanner/ppctlcab.cab
O16 - DPF: {01FE8D0A-51AD-459B-B62B-85E135128B32} (DD_v4.DDv4) - http://www.drivershq.com/DD_v4.CAB
O16 - DPF: {0E5F0222-96B9-11D3-8997-00104BD12D94} (PCPitstop Utility) - http://www.pcpitstop.com/pcpitstop/PCPitStop.CAB
O16 - DPF: {3D6DDD23-870A-4FC8-B3AF-5F67C935A9B7} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1204.exe
O16 - DPF: {6CB5E471-C305-11D3-99A8-000086395495} (Google Activate) - http://www.toolbar.google.com/data/da/big/1.1.62-big/GoogleNav.cab
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {78960E0E-0B0C-11D4-8997-00104BD12D94} (AV Class) - http://www.pcpitstop.com/antivirus/PCPAV.CAB
O16 - DPF: {8EC18CE2-D7B4-11D2-88C8-006008A717FD} (NCSView Class) - http://130.228.229.70/ecwplugins/ncs.cab
O16 - DPF: {A590956F-AE99-4419-BB39-3C721276C625} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-0504.exe
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {CAFEEFAC-0014-0000-0000-ABCDEFFEDCBA} (Java Runtime Environment 1.4.0) -
O16 - DPF: {CAFEEFAC-0014-0001-0001-ABCDEFFEDCBA} (Java Runtime Environment 1.4.1_01) -
O23 - Service: EpsonBidirectionalService - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\eEBSVC.exe
O23 - Service: EPSON Printer Status Agent2 (EPSONStatusAgent2) - SEIKO EPSON CORPORATION - C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
O23 - Service: kavsvc - Kaspersky Labs - E:\Programmer\Kaspersky Anti-Virus Personal v5.0.121\Kaspersky Anti-Virus Personal\kavsvc.exe
O23 - Service: V2i Protector - PowerQuest Corporation - E:\Programmer\Drive Image\Agent\PQV2iSvc.exe
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2005 - 00:06 #27
Forøvrigt hvis der er noget i loggen som ikke skal være der, gider du så sige til, jeg aner nemlig ikke noget om sådan en log.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
26. marts 2005 - 00:23 #28
Der er ikke meget at komme efter i loggen, men du kan fixe disse linier. Sæt en vinge ud for dem, og klik "fix checked" og genstart.

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R3 - URLSearchHook: (no name) - {CE000994-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - (no file)

Nu siger du godt nok, at du ikke bruger realtime protection i Kaspersky, men jeg kan altså se at den starter op med Windows, så det kunne måske være, at du lige skulle checke de indstillinger alligevel ;) Nej, jeg er ikke påståelig igen ;)

Ellers prøv at lukke for Netlimiter, når du in/afinstallerer Sygate.

Du behøver ikke at lægge en ny log ind.
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2005 - 08:01 #29
Hermed fixet. Kaspersky starter altid op med windows, men jeg har som før skrevet haft den afinstaleret for at prøve at fixe sygate, men det hjalp ikke. Jeg har også haft lukket alle andre programmer der kører i baggrunden, det hjalp heller ikke, inde i tilføj/fjern programmer ligger der også sygate, men valgmuligheden man plejer at få til at slette programmet er der ikke, jeg har søgt i registreringsdatabasen efter "sygate" der er intet, en komplet søgning i alle mapper og filer, gav heller ikke resultat. Ja windows er da noget forunderligt noget, hvad skulle vi dog gøre uden det?
Nå men en portscanning påSygates hjemmeside viste ingen porte var åben, så jeg kan jo bare lade være med at instalere i firewall, og så se glad ud :o)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
26. marts 2005 - 08:42 #30
Godmorgen. Det lader til at Sygate er væk, og da du har Servicepack 2 installeret, så har Windows firewall formentlig aktiveret sig selv, og du har derfor fået det gode resultat ved portscanningen. Jeg syntes dog at du lige skulle tjekke i sikkerhedscenteret, om det også er tilfældet. Windows firewall mener jeg faktisk er bedre end sit rygte. Hvis blot din virus og spywarebeskyttelse er så god som mulig, så ser jeg ikke noget problem i bare at bruge den. Dog syntes jeg at du bør aktivere realtime beskyttelsen i Kaspersky. Jeg forstår ikke rigtigt, hvorfor du ikke ønsker at den kører

Du får lige et link til noget mere spywarebeskyttelse http://www.spywarefri.dk/pakken.htmhttp://www.spywarefri.dk/pakken.htm

Btw, hvis du vil tjekke om Sygate er helt væk, så prøv lige at gå ind her http://forums.sygate.com/vb/showthread.php?s=&threadid=12830
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2005 - 09:37 #31
Selv godmorgen, jeg har ikke aktiveret xp´s egen firewall, men de porte som ikke er nødvendige at have åben, er lukkede. Jeg bruger ikke realtimeprotection og har aldrig gjort det, da jeg stoler så meget på mig selv og mit internetbrug, så derfor vil jeg ikke have at realtimeprotection står og bruger ressourcer på min maskine, jeg kører en scanning af maskinen en gang om ugen, og der findes aldrig noget snask.
Jeg takker for din tid/hjælp og ønsker dig en forsat god påske.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
26. marts 2005 - 09:47 #32
Velbekomme, og tak for point, og også fortsat god påske til dig :)

Btw, Windows firewall bruger ikke ressourcer, så jeg syntes egentlig at du burde aktivere den. Din maskine bliver usynlig, så du ikke frister nogen til at forsøge at komme ind på din maskine. Men ok, det er jo selvfølgelig dit eget valg *S*