Avatar billede bongholio Novice
31. marts 2005 - 18:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Zywall 2

Jeg har en zywall 2 som er sat efter mit kabel modem... jeg kan godt komme på nettet men når jeg logger på med Emule får jeg "lowid".. hvis jeg har forstået det rigtigt skal jeg lave noget SUA/NAT men ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre med det... Håber der er nogen der ude dar kan hjælpe!!!
Avatar billede bjuhl Nybegynder
31. marts 2005 - 19:09 #1
Du skal have forwareded de rigtige porte i firewallen, til din interne ip.

Under SUA skal du endten diffinere de enkelte porte til din ip, eller sætte din pc's interne ip til default SUA.

Det SKAL sættes begge steder for at det virker, hvilket er meget utraditionelt
Avatar billede bongholio Novice
31. marts 2005 - 19:50 #2
hmm tror jeg skal ha løsningen for dummies... jeg har sat emule's porte til TCP 4666 og UDP 4667 så det har jeg sat ind under sua hvad skal jeg så sætte min server ip address til... "min spands ip"??
og hvad skal jeg sætte min "default server" ??
Avatar billede bjuhl Nybegynder
31. marts 2005 - 19:59 #3
Det nemmeste er hvis du sætter din interne ip i default under sua. Så behøver du ikke gører mere der!

Derefter skal du lave 2 firewall regler, der hver især forwarder de 2 porte til din interne ip. (den du angav under sua)

Voila.... så sku det virke
Avatar billede bjuhl Nybegynder
31. marts 2005 - 20:00 #4
Ellers gå på Zyxels hjemmeside. De har nogen "how to" artikler under support... mener jeg.
Avatar billede bongholio Novice
31. marts 2005 - 20:10 #5
det virker... men hvordan gir jeg dig så dine point
Avatar billede bjuhl Nybegynder
31. marts 2005 - 21:36 #6
Du mærkere mit navn ude til venstre og trykker accepter.