Avatar billede bootie Nybegynder
05. april 2005 - 09:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Implementation af poker spil

Hej experter

Jeg går og sysler lidt med at lave et poker room/lobby spil og er som sådan også kommet godt igang

Men jeg vil, inden jeg kommer for langt i forløbet, gerne høre fra andre der har prøvet sig med at implementere kort spil i java. Do's and dont's og ellers erfaringer med det og nogle gode råd. Evt. også en forklaring til hvordan i greb det an.

Min ide er på nuværende tidspunkt at jeg har en server der håndtere det hele, spil logikken og styring med alt og en klient (applet eller application) der så *bare* viser det serveren sender til den og returnere spilleres valg. Så opgaven byder på både client/server problematik, GUI problematik og spil logik.

Det bliver herre sjovt og jeg fornøjer mig allerede med det.

Men giv mig et ping og fortæl om din oplevelse med dit kort spil
Avatar billede mora Nybegynder
05. april 2005 - 13:04 #1
Client/Server kan løses på mange måder, hvad der er bedst til dig kommer an på en del ting, men groft set skal du vælge om det skal være noget RMI, eller du vil køre det over en TCP forbindelse og selv parse det i begge ender.

En klasse der kan finde ud af hvilken hånd er den bedste ud fra de 2 "hole" kort og de 5 fælles.
Du skal havde en klasse der kan sammenligne 2 hænder og finde ud af hvilken er den bedste.

Og så et par yderligere problemer, hvordan du vil håndtere
Klient mister forbindelsen mens den er i et spil.
Sidepots

Og hvis du vil lave tuneringer, hvordan folk skal placeres hvis de ryger ud i samme hånd.

Jeg overvejede også at lave noget ligende, men er bare ikke kommet længere end at tegne nogle få diagrammer, inden jeg fandt ud af det ville tage mere tid end jeg gad bruge på det ligenu og her :)
Avatar billede simonvalter Praktikant
05. april 2005 - 14:51 #2
jeg overvejede det også selv.. ville godt lave noget der kan håndtere mange clienter men jeg har ikke rigtigt tiden. jeg ville have implementeret det i http://www.zeroc.com da det virker som et spændende projekt.
Avatar billede bootie Nybegynder
05. april 2005 - 17:52 #3
Jeg har et Client/Server framework liggende og har tidligere haft det til at lave noget chat halløjsa.
Angående Client/Server:
Protokol.. Her bruger jeg bare en ServerSocket så det er helt nede på socket programmering, men selv kommunikationen! Da jeg lavede chat applicationen sendte jeg bare string imellem client og server. Hvis fx en client sagde noget gik det på formen say||message. Og var det serveren der sendte ting til klienten gik det funktion||message
Ren string. Og Clienter kunne så fx lave nye rum med /join Rumnavn. Det ville serveren så modtage som say||/join rumnavn.
Er det måden at gøre det på? Det var den eneste måde jeg lige kunne lave kommunikationen på.
Nogle gode ideer der?
Avatar billede bootie Nybegynder
01. maj 2006 - 10:53 #4
svar