Avatar billede snuf Nybegynder
07. april 2005 - 09:10 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

FTP upload mystik

Jeg skal uploade forskellige ting til en vens serverplads på et webhotel. Til det har jeg fået password, brugernavn m.m.

Det går fint at uploade. Jag kan oprette folders og smide ting deri. Problemet er at det jeg uploader ikke kan "ses" på nettet!

Jeg kan også uploade til eksisterende folders, se de eksisterende ting i pågældende folder både vha mine FTP-programmer og browser, men det som jeg selv uploader til samme mappe kan ikke ses vha min browser (men jeg kan se at det ér der vha FTP-programmet).

Det er som sagt mega-underligt!

Har nogen en forklaring og/eller en løsning?

På forhånd tak.

PS: Kunne ikke finde en FTP-kategori, så jeg opretter spørgsmålet her...
Avatar billede steen_hansen Forsker
07. april 2005 - 09:11 #1
Det er ikke en dum ting som at opdatere siden? Prøv at holde Ctrl nede og tryk F5, eller slet indholdet fra Temp Inet Files.
Avatar billede snuf Nybegynder
07. april 2005 - 09:15 #2
Nej, det er (desværre) ikke der problemet ligger.
Avatar billede steen_hansen Forsker
07. april 2005 - 09:16 #3
Har du et link? Hvis jeg kan se siden, er det hos dig problemet ligger.
Avatar billede snuf Nybegynder
07. april 2005 - 09:25 #4
Jeg har fået andre til at tjekke for mig, med samme resultat: "File Not Found. The requested URL was not found on this server".
Avatar billede steen_hansen Forsker
07. april 2005 - 09:36 #5
Er problemet pludseligt opstået, eller har det aldrig spillet ordentligt?
Avatar billede snuf Nybegynder
07. april 2005 - 09:39 #6
Det er første gang for mig...
Avatar billede steen_hansen Forsker
07. april 2005 - 09:53 #7
Ok, det er første gang du forsøger? Det er ikke en pludseligt opstået fejl?
Avatar billede snuf Nybegynder
07. april 2005 - 10:01 #8
Det er ikke første gang jeg uploader noget. Sådan generelt.

Men det er første gang jeg oploader til dette webhotel. Og første gang jeg har oplevet en fejl som denne.
Avatar billede steen_hansen Forsker
07. april 2005 - 10:05 #9
Og det er billeder, HTML-dokumenter .... det drejer sig om? Altså filer, som kan benyttes i en browser?

Sidder du bag en router/firewall? Prøv at vælge "Passive Transfers".

Har du admin-rettigheder på egen maskine?

Det er ikke særligt sansynligt, at det er her fejlen ligger, men prøv det alligevel.
Avatar billede snuf Nybegynder
07. april 2005 - 10:13 #10
Ja.
Ja. Skal prøve.
Ja.
Avatar billede foodear Praktikant
07. april 2005 - 10:17 #11
Hej, Jeg har oplevet noget lign. en gang. Fejlen fandtes i endelserne på de uploadede filer. Havde valgt .html som endelse, men hotellet kunne kun læse .htm filer. håber det kan hjælpe dig
/René
Avatar billede snuf Nybegynder
07. april 2005 - 10:32 #12
Desværre hjalp det heller ikke noget...
Avatar billede steen_hansen Forsker
07. april 2005 - 10:35 #13
Og du er 112% sikker på, at du har angivet den rigtige adresse i adresselinien, altså den korrekte URL? Dumt spørgsmål, men dumme fejl forekommer også :)

Har du prøvet at sende filerne til din ven og bedt ham at uploade filerne? Hvis han kan, ligger problemet hos dig et eller andet sted.
Avatar billede snuf Nybegynder
07. april 2005 - 10:38 #14
Jeg skal prøve det. Efter jeg har har været på arbejde. Tak for forslag.
Avatar billede steen_hansen Forsker
07. april 2005 - 10:48 #15
Ok. Er spændt på at se om din ven kan. Råb højt, når I har forsøgt :)
Avatar billede steen_hansen Forsker
03. juli 2005 - 19:58 #16
Hvordan gik det, snuf?
Avatar billede snuf Nybegynder
25. juli 2005 - 21:06 #17
Jeg forsøger stadig ;o) Håber på en løsning indenfor et par dage, ellers lukker jeg og uddeler point.
Avatar billede snuf Nybegynder
30. september 2005 - 07:46 #18
Desværre har ingenting hjulpet endnu... Jeg lukker igen.
Avatar billede snuf Nybegynder
10. oktober 2005 - 17:59 #19
Sådan.