Avatar billede e-doux Nybegynder
28. april 2005 - 13:32 Der er 1 løsning

Bruger rettigheder

Hej!

Jeg sidder og rodet lidt med min mac. Jeg har oprettet to konti. En til min kæreste og min egen.

Nu er jeg stødt på det problem hvor jeg gerne vil kunne høre min musik samling via begge konti, via iTunes. Hvordan opsætter jeg det så begge konti får rettigheder til at løse fra iTunes mappen?
Avatar billede sd8220 Seniormester
29. maj 2005 - 08:50 #1
Hejsa
Inde i iTunes kan I vælge, hvor jeres  iTunes-biblioteker skal lige. Og hvis du nu lægger det i en mappe, som I begge har rettigheder til - det kunne enten være i maskinens rod eller i /Users/Shared/ (altså på dansk /Brugere/Fælles/), så burde I kunne komme til sangene begge to. Så skal I selvf huske at vælge det samme bibliotekssted for begge brugere. Hvis du bare flytter filerne fra dit bibliotek til den nye placering, kan det godt være, at du skal ind og give jer begge rettigheder til at se/læse kataloget; det gør du i Finder med [æble]+[i] (vis info) og så retter i tilladelserne der.
/Seb