Avatar billede lektor Nybegynder
11. maj 2005 - 10:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lagerstyrings program

Hej Eksperter.

Jeg ved ikke lige om det er i den korrekte tråd men prøver alligevel.

Er der nogen herinde der kender et godt lagerstyrings program
som er gratis? Må meget gerne være php script som kører på en database..
Jeg jar søgt google men kunne intet finde.
Håber i kender et godt open source til dette.
Avatar billede fxj Juniormester
12. maj 2005 - 20:33 #1
Hvad skal du lagerstyre og hvor meget og i hvilken forbindelse ??
Jeg kunne godt komme med et par ideer til programmer der kunne bruges (evt ved hjælp af lidt omskrivning ;-)

Med venlig hilsen
Flemming
Avatar billede lektor Nybegynder
13. maj 2005 - 11:24 #2
Det er meget forskelligt og der er meget.
Det er fadøls anlæg slush ice maskiner pop corn og alt sådan noget.
Der er jo også mange fustager og dunke med saftevand og jeg kunne blive ved, så der er rigtig meget.
Avatar billede lektor Nybegynder
13. maj 2005 - 11:28 #3
Lige i øjeblikket har vi c5 light, men det behøver ikke være så indviklet ;D
Du kan se maskinerne på www.torstein.dk

Min ide var at fek.s hver gang vi sælger en maskine så kan vi rette antallet i programmet osv osv.
Avatar billede fxj Juniormester
13. maj 2005 - 21:17 #4
Hej

Det er ikke en integreret løsning med C5 Light jeg foreslår her og tråden bliver lidt lang, men her er mit forslag:
1) Tag en maskine og hvis ikke du kører Linux på den, installer http://sourceforge.net/projects/phptriad/
2) Så får du en windowsmaskine, der har en Apache webserver, PHP og MySQL installeret
3) sæt maskinen på netværket og installer http://oscommerce.com på maskinen
4) Hent de moduler (contributions) der giver dig mulighed for
  - offline salg
  - forskellige priser til forskellige kunder
  - udskrift af genbestillingsoversigt ved lavt lager
  - stregkode/pakkeseddels modul
  - download af ordredata
  - afhentning af varer i shoppen (afhentning = du tager det ud fra lageret)
  - bundlede varer
  - andre kunder har også købt (bruges af sælgeren for at minde dem om at de skal
    huske at spørge om kunden mangler cacao, når der købes kaffe ;-)
  - egne varenumre i OSC database
Der er sikkert flere der kan bruges. Se modulerne på OSC´s hjemmeside

Det er nogle år siden jeg arbejde med C5. Men den gang kunne man eksportere data, som kommaseparerede filer.
Brug denne funktion til at importere dine kunder i OSC og da OSC kan levere ordredata, som kommasepareret fil igen, kan du importere dine ordredata tilbage i C5 når du skal lave regninger.

Eventuelt kunne du sælge din C5 og så bruge Summa Summarum (fra http://www.stoneware.dk )
Disse to programmer kan køre sammen. Der findes et modul til download fra http://openforum.dk. Samme sted kan du også hente hjælp på dansk til din OSC installation
Avatar billede fxj Juniormester
13. maj 2005 - 21:24 #5
Glemte noget

Grunden til at jeg ville installere det på en lokal maskine, er fordi du ikke har nævnt at der skal være online adgang udefra.
Ønsker du på et tidspunkt at sælge til dine kunder online, skal installationen bare flyttes ud på en server der er adgang til fra nettet.
Avatar billede lektor Nybegynder
18. maj 2005 - 21:02 #6
Ja okay men det skulle mere være et program på computeren..
Har godt nok oscommerce installeret men det skal ikke være sådan..

Du har ikke andet i tankerne?
Avatar billede lektor Nybegynder
18. maj 2005 - 21:06 #7
Det der summa ser fint ud men det er vel ikke gratis :)
Men man skal vel op med pungen, prøver det og siger takfor hjælpen...