Avatar billede fri-hash Nybegynder
24. juni 2005 - 11:15 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

.net fra BUNDEN

Hej,

Har i nogle links til tutorials fra BUNDEN - det eneste jeg ved om .net er at ordet eksisterer og har med webudvikling at gøre ...
Avatar billede arne_v Ekspert
24. juni 2005 - 11:41 #1
Man kan lave web udvikling med .NET (ASP.NET) men du kan også lave
andre applikation styper i .NET.

Vil du igang med C# eller VB.NET ?

(specielt for begynder er der forskel !)
Avatar billede fri-hash Nybegynder
24. juni 2005 - 12:23 #2
til at starte med ville jeg bare gerne bruge en eksisterende offentlig webservice på en anden server...

jeg har fundet følgende eksempel http://www.wimdows.net/articles/article.aspx?aid=11 på hvordan man med klassisk asp skulle kunne gøre dette ved at installere et SOAP toolkit, men det kan jeg ingengang få til at virke ;-(
Avatar billede arne_v Ekspert
24. juni 2005 - 12:24 #3
betyder det at det er lige meget om det er C# eller VB.NET ?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. juni 2005 - 12:40 #4
Avatar billede arne_v Ekspert
24. juni 2005 - 12:41 #5
Avatar billede fri-hash Nybegynder
28. juni 2005 - 10:24 #7
Gode artikler, thanx

Nu viser det sig at vores nuværende webhotel slet ikke understøtter .net ;-(( det vil vel også sige at man ikke kan lave "et kald" til en .net-webservice på en anden server??

Situationen er at vores sportsklub gerne vil trække nogle data fra unionens server; vi har fået oplyst stien til en wdsl-fil, hvilket funktionsnavn vi skal kalde, samt en adgangskode

Vi skal bruge funktionen WS_GETMEMBERHCP fra wdsl-filen http://gobook.combo.dk/4dwsdl

Når vi nu skal finde et nyt webhotel for at kunne dette (for det skal vi vel?), hvis det så understøtter .net, understøtter det så både C#, asp.net, vb.net, osv., eller skal man tage højde for dette? Hvilket er at foretrække, resten af sitet er klassisk .asp?

Kan et sådant "kald" integreres i en klassisk asp-side?

Hvordan skulle et sådant "kald" se ud kodemæssigt?

Jeg har forhøjet points i håb om fortsat gode svar....
Avatar billede arne_v Ekspert
28. juni 2005 - 11:11 #8
Hvis en site understøtter ASP.NET så vil du have mulighed for både C# og VB.NET

Microsoft har også et SOAP toolkit til ældre teknologier end .NET.

Måske indeholder det et ActiveX komponent som du kan bruge i klassisk ASP !?
Avatar billede etrebla Nybegynder
21. juli 2005 - 07:49 #9
gode links, tak for hjælpen ... points?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juli 2005 - 07:58 #10
gerne
Avatar billede etrebla Nybegynder
21. juli 2005 - 08:14 #11
du må sq lige vente til fri-hash kommer tilbage fra ferie, han har givet mig et forkert password...
Avatar billede fri-hash Nybegynder
21. september 2005 - 13:45 #12
hvaaeh, berte, tror du ikke bare der var CAPSlock på tastaturet igen *hehe*

Vi takker arne_v for hjælpen