Avatar billede ping_pong Praktikant
30. juni 2005 - 17:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

webspeed med router

Hey eksperter

Jeg har webspeed og har en router (cisco 800 series) jeg vil gerne ha den tilsluttet til 3 pcér
Der er fast ip adr.
Hvis jeg sætter et ipx kabel fra modemet og ned til min pc så virker det, men kun på en pc de andre kan ikke gå på nettet.
Det skulle gerne kunne virke sådan at man ta fra modem til router til pcér.
Hvad gør jeg galt?

ping pong
Avatar billede dragonknight Juniormester
30. juni 2005 - 18:04 #1
Nu kender jeg ikke lige routeren, men du skal have DHCP aktiveret i routeren, før den kan tildele adresser til dine PC'ere.

Du er sikker på, at det er en router og ikke en switch ?
Avatar billede neoman Novice
02. juli 2005 - 20:37 #2
Din oprindelige opsætning bruger MAC-nummeret på din PC - dette skal ændres, ved at gennemgå opsætningsproceduren igen. Se https://musimi.dk/index.php/forum2/thread/forumid=2/id=2758/ nummer 3,4 og 5. HVis du kører fast - ring til Webspeeds support - og bank dem en gang :-) (der er SÅ mange som spørger om det samme i diverse fora, at man skulle tro de ville tage sig sammen og skrive en vejledning for folk som har ÆNDRINGER i deres hardware opsætning)
Avatar billede ksoren Nybegynder
02. juli 2005 - 20:44 #3
neoman, "ring til Webspeeds support" ?

Var det en spøg?

De ved ikke engang at modemet skal genstartes, før det tillader en ny enhed med ny mac adresse at tilgå kabelnettet.

:o
Avatar billede neoman Novice
02. juli 2005 - 20:56 #4
ksoren - hehe, du har nok ret ! :-) også derfor jeg personligt går laaaaaaangt udenom ALT hvad der har med Stjæledanmark at gøre ! :)
Avatar billede ping_pong Praktikant
08. juli 2005 - 15:58 #5
Tak for hjælpen eksperter.

Jeg har brugt guiden som neoman skriver.

ping pong
Avatar billede ping_pong Praktikant
08. juli 2005 - 15:59 #6
ups neoman har fået point.