Avatar billede flash-man Nybegynder
24. august 2005 - 18:47 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Ved ikke hvad jeg skal gøre. Kan ikke åbne ordbøger mm.

Hey Eksperter!

Nu har jeg kæmpet lidt med dette problem i et stykke tid, jeg kan ikke rigtig huske hvornår det startede, men nu er det ved at blive kritisk.

Jeg kan ikke åbne ordbøger og andre programmer (ex. mProjector v1.0) og - især - ordbøgerne har jeg brug for nu, hvor jeg er startet i skole igen...

Jeg får i alle nævnte tilfælde disse to popUps efter hinanden som jeg har klippet og klistret sammen i Paint http://www.bored.dk/pops.png

Tænkte på om nogen vidste hvad jeg skulle gøre her.
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. august 2005 - 18:52 #1
Hvis du har XP kunne du starte med at prøv med en Repair

1 forsøg først dette: Gå i START -> KØR  skriv sfc /scannow og tryk OK. (husk hellemrum efter sfc). Du skal have din XP-skive parat.

Hvis dette ikke virker, så afinstaller ordbøgerne og fortsæt

2:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

3: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)

4: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

5: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

6: Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341

taget fra resten ;o)

Man kan komme ud for at miste data eller programmers opsætning efter geninstallering, reparation eller opgradering af Windows XP, hvis den er preinstalleret OEM version.
Det er informationen placeret i mapperne: All Users, Default User, Start menu, Startup group og Shared Documents som mistes.

Det sker blandt andet, hvis man benytter en af følgende scenarier :

1. Man geninstallerer XP til samme mappe eller foretager en in-place opdatering

2. Man reparerer XP ved hjælp af boot fra CD'en og herefter vælger R (Repair)

3. Man opgraderer OEM versionen til en fuld retail version

Årsag: Når man først starter en preinstalleret OEM version af Windows XP, oprettes der følgende fil: %Windir%\System32\undo_guimode.txt.
Den er årsagen til, at ens data og opsætninger mistes, hvis en af ovennævte muligheder foretages.

For at løse problemet, slet eller omdøb da "undo_guimode.txt" filen FØR man geninstallerer, reparerer eller opgraderer.Hvis SP1 er lagt ind slettes "undo_guimode.txt" filen, så kig ikke forgæves efter den

Tilsidst geninstallerer du ordbøgerne
Avatar billede flash-man Nybegynder
24. august 2005 - 18:57 #2
Uhada...det var lidt af en omgang... Jeg som havde håbet på at det bare var en indstilling der skulle ændres eller noget... Jeg har ikke engang en Windows-cd... Fik kun en eller anden recovery-disc med som jeg vidst ikke er sikker på om jeg har mere.

Men jeg har en 'cd-key' det er vel den der sidder nedenunder (har en bærbar)?
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. august 2005 - 19:03 #3
Jeg mener at den sidder på det mærke der har microsoft hologrammet i bunden af de fleste bærbare maskiner i dag
Avatar billede flash-man Nybegynder
24. august 2005 - 19:05 #4
jaja, jeg har koden, det er ikke så meget det... Prøvede lige at køre den der sfc /scannow... Som noget af det første beder den om at jeg indsætter en WinXP Prof-cd... Den har jeg ikke, jeg har ikke engang Prof'en, jeg bruger bare den XP Home som kom som standard med bærbaren... Men vil min 'recovery-disc' kunne klare dette?
Avatar billede milter Ekspert
24. august 2005 - 19:16 #5
Prøv at kigge her:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;324767&Product=winxp

Og prøv metoden her, som er taget fra linket:

1. Click Start, click Run, type c:\windows\repair, and then click OK.
2. Right-click autoexec.nt, and then click Copy.
3. Click Start, click Run, type c:\windows\system32, and then click OK.
4. Right-click anywhere in that folder, and then click Paste.
5. Right-click the Autoexect.nt file that you just copied, and then click Properties.
6. Click to select Read-Only, and then click OK.
7. Repeat steps 1 through 6 to copy the Config.nt file.
Note You must enable Read-Only permissions or the files will be removed after you restart Windows.
Avatar billede flash-man Nybegynder
24. august 2005 - 20:07 #6
milter >> Lige som jeg troede at løbet var kørt kommer du ind og redder mig :) Din metode virkede. Det er ret sejt. Jeg forventer et svar inden for den nærmeste tid, og et stort TAK herfra.

bufferzone >> Selvom jeg aldrig fik prøvet din metode fuldt ud skal du osse have et tak for at brugt (sikkert værdifuld) tid på at prøve at hjælpe. Du får osse din portion points for din indsats, og et TAK :)

Men først og fremmest venter jeg lige på at svar fra milter :)
Avatar billede milter Ekspert
24. august 2005 - 22:38 #7
Velbekom, og god arbejdslyst med studierne :)