Avatar billede poppo Nybegynder
25. august 2005 - 11:19 Der er 1 kommentar og
1 løsning

nyheds brev

hej..

er der en som kan hjælpe mig med at lave en asp side med et script som gør at jeg kan sende et nyheds brev til brugere som har markeret dette under oprettelsen

jeg har lavet et og det virker også men når man modtager nyhedsbrevet viser den ikke æ ø å bokstaverne

hvad er galt???
---------------------------------------------------------------

<%if request("mode") = "" then%>

<table border="0" width="100%"><tr><td><font face="Verdana" size="2"><b>NYHEDSBREV</b></font></td></tr></table>

<hr>

<form method="POST" action="admin11.asp?mode=send">

<table border="0" width="100%" id="table1">
    <tr>
        <td width="25%">&nbsp;</td>
    </tr>
    <tr>
        <td width="25%"><font face="Verdana" size="2">Overskrift</font></td>
        <td width="25%">&nbsp;</td>
        <td width="25%"><font face="Verdana">
        <input size=42 type=text name=titel style="font-family: Verdana; font-size: 10px"></font></td>
        <td width="25%">&nbsp;</td>
    </tr>
    <tr>
        <td width="25%">&nbsp;</td>
    </tr>
    <tr>
        <td width="25%"><font face="Verdana" size="2">Nyhedsbrev</font></td>
        <td width="25%">&nbsp;</td>
        <td width="25%"><font face="Verdana">
        <textarea size=15 rows=10 name=tekst cols="41" style="font-family: Verdana; font-size: 10px"></textarea></font></td>
        <td width="25%">&nbsp;</td>
    </tr>
    <tr>
        <td width="25%">&nbsp;</td>
        <td width="25%"><font face="Verdana">
        <input type="submit" value="Send nyhedsbrev" style="font-family: Verdana; font-size: 10px"></font></td>
        <td width="25%">&nbsp;</td>
    </tr>
</table>

</form>

<%

Else

Server.ScriptTimeOut =14000

Dim webKopling
Dim webKoplingStreng
Dim webSQL
Dim webRS
Dim JMail

set webKopling = server.createobject("ADODB.connection")
webKoplingStreng = "provider = microsoft.jet.OLEDB.4.0; data source = " & server.mappath("../../../database/database.mdb")

webKopling.Open = webKoplingStreng

set webRS = server.CreateObject("adodb.recordset")
webSQL = "SELECT email, fornavn, efternavn FROM tblbruger WHERE nyhedsbrev = 1"

webRS.Open webSQL, webKopling

Do While Not (webRS.EOF or webRS.BOF)

    Set Mailer = Server.CreateObject("SMTPsvg.Mailer")

    Mailer.FromName = "www.domæne.dk"
    Mailer.FromAddress = "nyheder@domæne.dk"
    Mailer.RemoteHost = "mail.domæne.dk"
    Mailer.AddRecipient  webRS("fornavn") & "  " & webRS("efternavn"), webRS("email")
    Mailer.Subject = request("titel")
    Mailer.BodyText = request("tekst")
    Mailer.SendMail

    webRS.MoveNext
    Loop

    if Mailer.SendMail then

    Response.Write "<br>Nyhedsbrevet er sendt."
    else
    Response.Write "<h3><br> Det opstod en fejl!<p>Feilmelding: " & Mailer.Response

    end if

End If
%>
Avatar billede power_t Nybegynder
25. august 2005 - 15:00 #1
Prøv at indsætte:

Mailer.CharSet = 2

i koden (inden linien: Mailer.SendMail).
Avatar billede poppo Nybegynder
29. september 2005 - 01:07 #2
dur ik..