Avatar billede hirayz Nybegynder
25. august 2005 - 19:35 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

alt for mørk skærm

har et problem med min skærm den er alt for mørk, har skruet helt op for brightness og contrast på selve skærmen, hvilket er nok når man bare er i windows ... men når jeg spiller et spil/eller ser en film, er det så mørk at jeg ikke kan se noget ... så sætter jeg brightness op i mit nvidia control panel, men så blir det ALT for lyst i windows, kan slet ikke se lyse farver, alt er bare hvidt.

ville gerne så man bare kunne ændre brightness i spil og på film, har prøvet i spilene og media player at instille men kan man ikke...

håber i kan hjælpe ?
Avatar billede boxer Nybegynder
25. august 2005 - 19:39 #1
Kan du ikke lige prøve at opdatere driveren til dit grafikkort?
http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp
Avatar billede boxer Nybegynder
25. august 2005 - 19:41 #2
Hjælper det ikke at opdatere, kan du fjerne grafikkortet i enhedshåndtering og genstarte. Så vil Windows automatisk installere en driver.
Det vil hjælpe hvis din nuværende driver er defekt eller er installeret forkert.
Avatar billede karstenl Nybegynder
25. august 2005 - 19:54 #3
Har nøjagtig det samme problem, bruger også nvidia kontrol panel til at sætte den yderligere op (brightness ) ISÆR når jeg skal Game'r.
Tror måske det har noget med kvaliten af skærm kontra at den er halv gammel, min altså ;-) - min erfaring er at skærme med tiden bliver mørkere og mørkere, sammen gældende med TV's.
Avatar billede hirayz Nybegynder
25. august 2005 - 20:01 #4
hmm hjalp ikke, skærmen er ikke særlig gammel, under 1/2 år, og har altid været sådan, det ere ret trals
Avatar billede karstenl Nybegynder
25. august 2005 - 20:04 #5
Tænker på.. hvilke Nvidia grafik kort har du?

Mit er Gforce2 MX, måske det bare stinker det grafik kort/model :-s
Avatar billede hirayz Nybegynder
25. august 2005 - 20:06 #6
geforce 4 Ti 4200
Avatar billede karstenl Nybegynder
25. august 2005 - 20:08 #7
Ok.. så er den nok ikke dér problemet ligger.

hmm.. ved sgu ikke så, andet end at det er røv irriterende.
Avatar billede hirayz Nybegynder
25. august 2005 - 20:37 #8
brugte adoba gamma og satte den max
og satte red green og blue på min skærm max, så nu er begge lyse nok, ikke perfect men bedre end før
Avatar billede milter Ekspert
25. august 2005 - 21:42 #9
Det lyder som om, du måske bruger den forkerte ICC-profil. Prøv at læse linket herunder:

http://www.adobe.com/support/techdocs/321608.html

Bruger du computeren til meget grafisk arbejde. Hvis ikke skulle du måske prøve at fjerne Adobe Gamma fuldstændigt eller forhindre den i at starte sammen med Windows. Hvordan kan du læse i linket.
Avatar billede hirayz Nybegynder
27. oktober 2005 - 10:00 #10
har fået sat en anden skærm til, og har fundet ud af at det er min skærm som er sygt mørk, tror jeg køber en ny :)
Avatar billede hirayz Nybegynder
03. november 2005 - 10:04 #11
...