Avatar billede miphisto Nybegynder
13. september 2005 - 16:11 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Leverandør af CMS?

Hejsa,
Jeg står og skal vælge en leverandør af et CMS system til vores Firma(er).
I alt er det 5 Virksomheder + en koncern portal der skal leveres.
Intern har vi lavet nogle analyser over hvilke funktion vi fælles får brug for.
Altså funktioner der skal gå igen på alle siderne, heriblandt design, typografi, copyrights etc.
hovede portalen skal være rimlig standard, indeholdende nyheder, profil, kontakt, links til firma'erne, branche nyheder, e-handel, tidslinie, arrengementer, organisations diagram, evt special tilbud eller henvisninger til sådanne.
Fælles for de 5 sites er de skal være dynamiske over det hele.
Siderne skal indeholde følgene. Nævnt i uvilkårlig rækkefølge.
Nyheder med arkiv og arkiv søgning
Profil
Medarbejdere
Produkter med visning og forklaring
Simpel galleri funktion, feks vedhæft galleri til et produkt.
Link inden for kategorier. helst med mulighed for banner og sortering.
Nyhedsbrev
evt. Arrengementer/Arrengement kalender
Tidslinie/Virksomheds historie
søgnings muligheder
kontakt forumlar(e)

I admin interface skal der være mulighed for at kunne..
rette Alle dokumenter, fra forside til medarbejdersiden.
til og fra koble funktioner som feks. send side som mail, kontakt mig vedr. (siden/produktet), Print siden (printervenlig)
Bookmark siden, Dato & tids mærkning, Kontakt person (vedhæft feks en produkt ansvarlig)
Desuden skal Menu strukturen / træet kunne ændres.

mulighed for at ændre globalt på side struktur, feks med eller uden rammer flytte logo. Altså en slags Template til diverse sider.
wysiwyg editor eller lign på alle sider så ikke IT saggyndige kan lave opdateringer.

sitesne skal generelt være super dynamiske, Sprog og databaserne under er underordnet der skal være mulighed for at købe vidreudvikling og der skal være support på!!!!
Desuden skal der være mulighed for hjælp fra grafikere til alt grafikken.

Jeg ønsker henvisninger til leverandøre der kan eller har sådan et system.

Ps. Jeg har set synkron.web og det er et alternativ til det jeg efterspørger.

Mvh Henrik
Avatar billede jokkejensen Novice
13. september 2005 - 16:14 #1
Et alternativ til synkron er eksempelvis www.siteservercms.com fra www.webdanmark.com
Avatar billede miphisto Nybegynder
13. september 2005 - 16:20 #2
Det er lige præsis sådan noget jeg leder efter findes der flere guldkorn?
Avatar billede jokkejensen Novice
13. september 2005 - 16:22 #3
Jeg arbejder hos webdanmark, siteserver er vores eget CMS, men vi leverer fra dem alle, synkron etc. Hvis du er interesseret kan jeg få en kollega til at ringe.

Ja vi leverer både synkron, dynamic web og andre. Vi laver først en behovs undersøgelse og så finder vi det produkt der paser bedst.
Avatar billede jokkejensen Novice
13. september 2005 - 16:25 #4
Vores sælgere ved lidt mere om det hele, sidder bare med lidt SEO og markup, så det ville nok være bedst at tage kontakt med dem, de ved hvad der er billigst - og hvilke behov de fleste CMS dækker.
Avatar billede miphisto Nybegynder
13. september 2005 - 16:31 #5
Er systemet det samme som synkron? jeg aner genkendlighed i opbygning af .asp filerne. Jeg er anmodet om en demo partner login eller hvad det var, så jeg kan se lidt nærmere på det.
Avatar billede jokkejensen Novice
13. september 2005 - 18:55 #6
Nej det er ikke det samme. frontend er lavet i asp.net og backend er stadig asp, men dette er det næste punkt der skal ses på.
Avatar billede trophymanager Nybegynder
14. september 2005 - 13:30 #7
synkron er ret billigt og også forholdsvis godt. desuden er der sitecore som nok giver nogle flere muligheder men også er over dobbelt så dyrt.
Avatar billede goose Nybegynder
14. september 2005 - 19:42 #8
trophymanager >> Er Synkron billigt ??

Sidst jeg stiftede bekendtskab med et firma der brugte Synkron lå prisen over de 50 kilo så hvad er billigt i denne sammenhæng ?

miphisto >> Du kunne slå et smut fordi http://www.cmforum.dk/systemer/, her er de fleste nok repræsenteret.

/Goose
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
14. september 2005 - 19:51 #9
Lige en kommentar....

Kig lige referencer igennem og se hvordan google fanger siderne
Jeg var inde og kigge på drk.dk (synkron) som klarer det flot, og med høj pagerank generelt...
Avatar billede jokkejensen Novice
14. september 2005 - 20:34 #10
den tanke tror jeg nu nok alle webhuse tænker på...
Avatar billede d-fens Nybegynder
15. september 2005 - 07:00 #11
Vi har været inde i samme overvejelse, lidt større virksomhed.
Vi valgte at satse på Microsoft.NET produkter.
Vi endte med 3 produkter www.dynamicweb.dk, www.synkron.dk og www.composite.net

Vi endte med en dynamicweb-løsning til ca. 100 kilo, hvor vi selv integerede og udviklede moduler til.
Det eneste vi kan klage over er deres support. :-)
Avatar billede jokkejensen Novice
15. september 2005 - 12:40 #12
ja, dynamic er forhåndsvist let at videre udvikle selv på, har været til deres partner kursus.
Avatar billede zybe Nybegynder
15. september 2005 - 15:03 #13
Vil også foreslå DynamicWeb. Har efterhånden lavet en del løsninger, også for store virksomheden.

D-fens>> Synes nu ikke deres support er ringe, har aldrig haft problemer!
Avatar billede d-fens Nybegynder
15. september 2005 - 15:05 #14
Der nok forskellige oplevelse af det, eller også er du en meget tålmodig mand.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
15. september 2005 - 15:35 #15
Dynamicweb's referencer
http://www.blockbuster.dk
https://www.ld.dk
m.fl. har en elendig pagerank (forsiden naturligvis undtaget)

Mange sider på dynamicweb's egen hjemmeside er ikke engang tildelt 0 i pagerank
Avatar billede trophymanager Nybegynder
16. september 2005 - 16:04 #16
synkron er billigt for et fuldt cms-system med en masse moduler og features. Du kan selvfølgelig få en masse billigere og en del gratis men hvis du skal op og betale (hvilket man skal hvis det er en større virksomhed/organisation [efter min mening]) er Synkron i den helt klart billige ende.
Avatar billede nalu Nybegynder
18. september 2005 - 11:47 #17
http://www.asptech.dk eller ring 28456920
Avatar billede miphisto Nybegynder
08. maj 2006 - 09:40 #18
Valget faldt på Synkron.web.
Ind til nu virker det ret godt er ikke skuffet,
Avatar billede goose Nybegynder
08. maj 2006 - 09:44 #19
2 spørgsmål:

1: hvor meget måtte i hoste op med for en Synkronløsning?
2: Hvorfor tager du point selv når folk har brugt tid på at svare dig?

/Goose
Avatar billede miphisto Nybegynder
08. maj 2006 - 09:57 #20
1: løsningen kommer til at koste lidt under 200 kilo det er inkl Scripting modulet Design udvikling implementering, Kurser - redaktør, admin og udvikler, nogle Special udviklede funktioner.
2: Jeg synes ikke jeg fik meget input herfra, det gik mere over i religon a vs b, Jeg havde håbet på nogle mere konkrete eksempler fra folk der havde arbejdet med andre systemer, ikke salgstaler fra udviklere i de forskellige huse.

Når jeg engang fortid vil jeg skrive en artikel om synkron.web produktet set fra en brugers synspunkt.