Avatar billede mrs Nybegynder
15. september 2005 - 18:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

A generic error occurred in GDI+

Hej,

Jeg får følgende fejlmeddelelse når jeg bruger min resize funktion af billeder.
Den siger dog at der er en fejl i linie 38.
Jeg vil gætte mig til det er thumb_url, som er defineret som følger:

string file = Request.QueryString["url"];                string thumb_url = @"d:\web\localuser\xxx\public_html\upload\thumb\" + file;

Den henter billedet i mappen upload, og jeg tjekker om filen eksisterer inden den udfører linien med fejl.

------------------------------------------------------------

A generic error occurred in GDI+.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.Runtime.InteropServices.ExternalException: A generic error occurred in GDI+.

Source Error:

Line 36:
Line 37:                     //BitmapDest.Save(Response.OutputStream, ImageFormat.Jpeg);
Line 38:                     BitmapDest.Save(thumb_url, ImageFormat.Jpeg);
Line 39:
Line 40:                     BitmapSource.Dispose();

Source File: d:\web\localuser\xxx\public_html\login\resize.aspx    Line: 38

Stack Trace:

[ExternalException (0x80004005): A generic error occurred in GDI+.]
  System.Drawing.Image.Save(String filename, ImageCodecInfo encoder, EncoderParameters encoderParams) +579
  System.Drawing.Image.Save(String filename, ImageFormat format) +59
  ASP.resize_aspx.Page_Load() in d:\web\localuser\xxx\public_html\login\resize.aspx:38
  System.Web.Util.ArglessEventHandlerDelegateProxy.Callback(Object sender, EventArgs e) +10
  System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) +67
  System.Web.UI.Control.LoadRecursive() +35
  System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain() +750
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2005 - 08:37 #1
Har ASP.NET workerprocess adgang til at skrive på den angivne position?
Avatar billede mrs Nybegynder
16. september 2005 - 13:11 #2
Se det er jo et godt spørgsmål. Det ved jeg ikke.

jeg ved kun at jeg via almindelig asp sagtens kan skrive til den pågældende mappe.
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2005 - 07:18 #3
ASP.NET worker process kører ikke under iusr_machinename som "almindelig" ASP men har sin egen account som hedder ASPNET, som jeg lige husker det. Så giv den rettigheder på samme nuveau som iusr_machinename har til den pågældende position.
Avatar billede mrs Nybegynder
29. november 2005 - 20:51 #4
Jeg må jo hellere få lukket spørgsmålet, så kryptos skriv et svar og så får du point. Det kom til at virke efter der blev givet skriveadgang.
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2005 - 05:16 #5
svar ;)