10. oktober 2005 - 14:38 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Ny printerhoved?

Hey jeg har behov for at nyt printerhoved til min i865?
Er der nogen der kan hjælpe til hvor jeg kan få et til rimelige penge?

Ellers til hvordan jeg kan få det gamle til at virke?
Jeg er frisk på ALT.
Avatar billede milter Ekspert
10. oktober 2005 - 17:13 #1
Prøv at kigge her:
http://www.systeminsight.co.uk/acatalog/Canon_QY6_0049.html?title=QY6-0049_%5Bi865%5D

Men hvad nøjagtigt er der gal? Hvad får dig til at tro, printerhovedet er gået i stykker?
10. oktober 2005 - 17:16 #2
WOW det er dyrt
Den kan kun skrive sort ud og der er nye patroner i hver.
derfor vil jeg da tror printerhovedet er stoppet har prøvet at rense den 50 gange uden noget held :(.
Kan den laves på nogen måde?
Avatar billede milter Ekspert
10. oktober 2005 - 17:28 #3
Har du prøvet at lave et testprint?
10. oktober 2005 - 17:57 #4
Fra windows? hvis ja så har jeg det og det er det samme.
Avatar billede milter Ekspert
10. oktober 2005 - 18:18 #5
Prøv at give lidt flere oplysninger. Hvordan er det opstået, pludseligt eller langsomt.

Kan du have gjort et eller andet, som kan have været årsag til fejlen?

Har du den rigtige driver installeret?

Har du haft printerhovedet ude?

Og den er vel ikke sat til kun at printe i gråtoner?
10. oktober 2005 - 21:36 #6
For et par måneder siden begyndte den med at nogen af farerne ikke virkede så renste jeg den med sprit. Så virkede det Rigtig godt
Jeg har ikke brugt printeren i en uge.
Ja for jeg har også haft computeren slukket i en uge og har prøvet at geninstallere driveren?
Ja jeg har haft printerhovedet ude for at prøve at rense det igen. men uden held :(
Nej for den kunne skrive gult og til sidst ingen ting.
Avatar billede milter Ekspert
10. oktober 2005 - 22:25 #7
Det lyder ikke for godt :(

Har du puttet nye, originale patroner i, eller har du selv fyldt op med refillblæk?

Har du på noget tidspunkt brugt refillblæk?

Hvor gammel er den?

Og har du installeret driveren nøjagtigt, som brugsanvisningen foreskriver? Normalt skal helt fjerne den gamle driver, derefter installere den nye. Først når den nye driver er installeret, må man tilslutte printeren, som så selv skulle finde ud af, hvor driveren ligger.

Prøv det her: Kontrolpanel > Printere og faxenheder > Højreklik din Canon > Egenskaber > Check, at din printer bliver genkendt som Canon i865, og at alt ellers ser rigtigt ud her.
10. oktober 2005 - 23:15 #8
den er 1½ år gammel og jeg bruger refilblæk.
Jeg er 100% sikker på det med driveren er korret installeret. da jeg også har prøvet at sætte den til min bærbar og det er det samme.

Men hvordan laver man en KOMPLET rensning af ens printerhoved kan huske at ved de gamle hp patroner skulle man holde dem i overkanten af det kogende vand. så virkede det men ved ikke om jeg skal gøre det samme ved mit printer hoved?
11. oktober 2005 - 15:47 #9
OKay men hvor køber jeg så en ny printer som kan køre med de samme gamle patroner?
Avatar billede milter Ekspert
12. oktober 2005 - 00:29 #10
Undskyld ventetiden.

Hvis du har prøvet at få gang i printeren med en masse rensninger af dyserne i dens eget program til det uden noget resultat, kan det være, at printerhovedet er gået i stykker.

Det kan også skyldes, at de elektriske kontaktpunkter er blevet dækket, så de ikke giver ordentlig kontakt. Har du prøvet at rense dem?

Hvis du prøver at køre en vatpind fugtet i sprit hen over dyserne (en vatpind pr. farve), bliver den så farvet, eller kommer der ikke nogen farve ud overhovedet?

Din printer kører med BCI-6 (plus en enkelt BCI-3) patroner, så en printer, der benytter de farver kan bruges.

Og så skal du nok op i en printer til mindst 1500 kr. for at få samme kvalitet. Måske kan det godt betale sig at få et nyt printerhoved?
12. oktober 2005 - 10:18 #11
Et nyt printer hoved koster 1000 kr med fragt WOW
og jeg har haft prøvet alt det er total dødt mit printerhoved.
Men tænkte på at købe en epson til billige penge er de okay?
Avatar billede milter Ekspert
12. oktober 2005 - 10:37 #12
Epson og Canon laver begge gode printere. Hvilken model, du vil gå efter, kommer lidt an på, hvad den skal bruges til, og hvad den økonomiske situation tillader :)

Mine egne erfaringer med refill er ikke særligt positive. Jeg havde tidligere en Lexmark Z55, som jeg brugte refill til, men efter jeg fik anskaffet en Canon S820 (som jeg mest bruger til billeder), har jeg holdt mig til originale patroner. Den bruger de samme patroner som din (BCI-6), og jeg har ikke haft nogen problemer med den overhovedet i 3 år.
Avatar billede milter Ekspert
12. oktober 2005 - 10:39 #13
Glemte lige at tilføje, at nye, originale BCI-6 patroner kan findes på edbpriser.dk til ca. 67 kr. stykket.

Men det vidste du måske allerede :)
12. oktober 2005 - 16:25 #14
Jeg har købt en canon ip4000 hos http://www.ndc.dk/
Man takker mange gange for den hjælp M8
Giv venligst et svar :D
Og takker for hjælpen samt tiden du har brugt på at hjælpe mig.
Avatar billede milter Ekspert
12. oktober 2005 - 23:07 #15
Velbekom, og held og lykke med den nye. Og tak for point :-)