Avatar billede tingna Nybegynder
12. december 2005 - 12:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

settings - for mange sider udskrives

Hej, det drejer sig om en hp officejet d 125xi farveprinter. I en vuggestue er der to brugerprofiler, lederens og personalets. Når personalet vil printe dokumenter kommer der 5 udskrifter ad gangen. Alle settings er ellers indstillet til én udskrift.
Via lederens profil printes kun en udskrift som ønsket. Den eneste forskel i forhold til printer settings på de to profiler, er tilsyneladende, at man ikke kan få lov til at ændre indstillingerne permanent via personaleprofilen. Klikker man printerikon, -settings, -print setting er funktionen ikke til at aktivere.
Avatar billede tingna Nybegynder
12. december 2005 - 22:52 #1
Det jeg gerne vil have svar på, er hvorfor der udskrives 5 prints ad gangen på personaleprofilen og hvordan det kan indstilles til kun at være en ad gangen?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. december 2005 - 14:12 #2
Jeg skal lige have luret, hvad du mener med "profil" - er det en brugerkonto, eller en indstillingsprofil i printerdriveren?

Men stedet du skal tjekke, er i start->indstillinger->printere.

Højreklik på printerikonet og vælg udskriftsindstillinger (document defaults på engelsk, så vidt jeg husker - det er IKKE preferences).

Herinde kan du et eller andet sted (afhængigt af driverversion) finde den indstilling, der vælger hvor mange kopier der skal printes ud. Du kan nok med fordel kigge efter et 5-tal....

Er der ikke adgang til at ændre ting herinde, skal du først logge på med lederens profil, højreklikke på printerikonet og vælge PREFERENCES (denne gang, ja :-). Gå til fanebladet "Security" og giv "Everyone" adgang til at "manage printer". Nu vil medarbejderprofilen have adgang til at rette indstillingerne også...
Avatar billede tingna Nybegynder
16. december 2005 - 09:59 #3
Hej og tak fordi du svarer! Det jeg mener er, at de har en pc med to brugerkontoer. De har ikke aktivt ændret på printerindstillingerne på personaletrs brugerprofil, derfor er det mærkeligt at den printer 5 udskrifter ud. Men jeg vil prøve dit sidste forslag idag, for jeg kiggede efter på udskriftsindstillingerne sidst jeg var dernede, og de stod på 1 udskrift.
Avatar billede tingna Nybegynder
23. december 2005 - 10:22 #4
Hej, jeg har nu fået dem til at afprøve dine forslag, men der er ikke noget security faneblad, som lederen kan komme ind på... Desuden gør de opmærksom på st det kun er ved udprint af billeder at problemet opstår, ved andre udprint er der ikke nogen problemer.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. december 2005 - 10:24 #5
Så lyder det meget mere som om de bruger et billedbehandlings program til at printe billeder ud fra. Og at det er i dette program der er blevet rettet til 5 kopier.

Så find ud af hvad for et program de skriver billeder ud fra - så må vi se på hvilke indstillinger der er i det...
Avatar billede tingna Nybegynder
03. januar 2006 - 12:42 #6
Ok, Jeg vil checke det!Undskyld det lange fravær, grundet jul og nytår...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. januar 2006 - 13:57 #7
Det er helt i orden. Det er ikke alle der sider parat her døgnet rundt ;-)
Avatar billede tingna Nybegynder
04. januar 2010 - 10:45 #8
Jeg afslutter tråden
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. januar 2010 - 21:18 #9
Tjoh - I fandt forhåbentlig en løsning... - ellers må der være brugt mange blækpartroner...