Avatar billede pro Nybegynder
24. april 2001 - 20:39 Der er 53 kommentarer og
1 løsning

Dating project ! Vil DU være med?

Hej allesammen derude!

Jeg har fået en god idé til en dating side.
Idéen vil højst sansynligt holde - STORT! og der kunne være stor fortjeneste at hente.

En dating side er der ikke noget nyt i, så derfor har jeg fået nogle rigtig gode idéer til udvidelse af sitet.

Idéerne vil jeg helst ikke offentliggøre for sitet skal opbygges. Der skal selvfølgelig være de traditionelle ting, som f.eks. en chat, interne beskeder og profiler. Men med mine idéer, kunne dette site, hurtigt gå hen og blive det største datingsite i Danmark.

Da jeg er alene mand, leder jeg efter andre der vil være med i dette project.
Der skal bruges en php eller asp (eller begge dele) programør, en der kender til databaser, gerne SQL eller noget. Og så er jeg sikker på at det kunne være en fordel at have en med på holdet der kender til promotion og reklamer.

Nu ved jeg godt at i alle sidder og tænker... \"Hvad med betaling?\"
Og da det jo er et problem, foreslår jeg at alle på holdet, incl. mig selv, deler ALLE indtægter.

De første udgifter til domain registrering og hosting og den slags, betaler jeg selv indtil bugettet holder til at det bliver taget fra indtjeningen.

Du kan skrive til mig på saroy@mail1.stofanet.dk eller ICQ mig på 109398510.

Jeg har levet et lille forslag til hvrodan sådan et site KUNNE se ud http://hjem.get2net.dk/saroy/onlydating

Har du spørgsmål, så bare skriv...

Avatar billede no_doubt Nybegynder
24. april 2001 - 20:43 #1
Der er sgu nok af de sider......!!!
Avatar billede delphidaner Nybegynder
24. april 2001 - 20:44 #2
Dine ideer skal virkelig være gode for at du kan klare dig i den branche, fordi der er hård konkurrence, især fra www.dating.dk, www.netdate.dk og www.amante.dk

De nævnte dating sites differentiere sig allerede meget i forhold til hinanden, så din side skal virkelig være speciel, for at du vil kunne klare dig (tror jeg).

Har du tænkt dig at vælge en snæver målgruppe, og sætte dig i et lille hjørne af markedet, eller sigter du bredt?
Avatar billede delphidaner Nybegynder
24. april 2001 - 20:45 #3
no_doubt << Nemlig, der er allerede en del (stærke) konkurrenter.
Avatar billede pro Nybegynder
24. april 2001 - 20:47 #4
Målgruppen er primært de unge under 30-35 år, men da de allerfleste profiler på dating sider allerede hører ind under denne målgruppe, så kan man lige så godt tage \"resten\" med også.

Mine idéer er rigtig godt, og du finder dem ikke hos andre dating sider.
Avatar billede pro Nybegynder
24. april 2001 - 20:48 #5
ups -> de er rigtig GODE !!!
Avatar billede pro Nybegynder
24. april 2001 - 20:52 #6
www.netdate.dk og www.amante.dk er næsten ens, jeg sigter længere end de sites!
Avatar billede jes_petersen Nybegynder
24. april 2001 - 20:52 #7
Jeg tror, at det mindste problem du har P.T. er hvilket designlinie du vil have. For nu at understrege hvad no doubt og delphidaner har sagt, så skal du have en meget stram og nyskabende forretningsplan, for at det holder. Men jeg vil da gerne have beskrevet konceptet (jes@vip-productions.dk).
Avatar billede delphidaner Nybegynder
24. april 2001 - 20:58 #8
Hvor meget arbejde vil du lægge i driften af sitet? De fleste tror at man \"bare\" laver et website, og så lader den passe sig selv.

Dating.dk laver rigtig mange arrangementer og initiativer, som de virkelig scorer kassen på. For at tage et eksempel, så er der CrazyDating næste weekend, en stor Dating.dk fest på de 8 største/bedste diskoteker i Danmark, med Dating logoer over det hele og elektroniske kærestebreve kan sendes hele aften til hinanden (vha. nickname)
Avatar billede pro Nybegynder
24. april 2001 - 21:09 #9
OK, jeg prøver lige igen (kan ikke komme på ekspert.dk serveren)...

Jeg havde tænkt mig at der også her skulle være nogle events. Det omhandler f.eks. fester. Her har jeg et par sites og diskoteker, det kunne være interessant at snakke med, og høre om de er med på idéen!
Avatar billede delphidaner Nybegynder
24. april 2001 - 21:12 #10
Det er lidt ligesom det Dating.dk kører på... og de er endda landsdækkende. Det bliver en hård konkurrent!
Avatar billede jes_petersen Nybegynder
24. april 2001 - 21:15 #11
Jeg tror sgu\' også, du får nogle hard times...
Avatar billede pro Nybegynder
24. april 2001 - 21:16 #12
Konkurrence er en go ting, det bringer jo nyskabelse til sitet!

Man skal bare have tiltrukket en masse af alle de singles der render rundt ude i Danmark, så fungerer sitet, eventsne og i det hele taget konceptet, meget bedre!

Så \"number one concern\" bliver at få profil oprettelserne der skal til.
Men jeg er sikker på at hvis man sætter sig ned og lægger en konkret handlingsplan, så kunne dette blive mega-stort.
Avatar billede pro Nybegynder
24. april 2001 - 21:19 #13
Men man kunne vende den om og sige, hvad skulle der ske ved at i tilsluttede jer projectet?

I har intet at miste og alt at vinde!!!
Avatar billede jes_petersen Nybegynder
24. april 2001 - 21:19 #14
Hvordan? Undskyld, jeg lyder skeptisk, det er bare vigitgt, at du ved hvordan du vil gribe det an - dvs. få nogler profiler og i det hele taget trafik på sitet...
Avatar billede jes_petersen Nybegynder
24. april 2001 - 21:23 #15
pro >> Hvad man har at miste? Hvis det går ned, har al tiden været spildt, og man kunne have brugt den på andre projekter. BTW, hvor gammel er du?
Avatar billede jes_petersen Nybegynder
24. april 2001 - 21:24 #16
pro >> Hvad man har at miste? Hvis det går ned, har al tiden været spildt, og man kunne have brugt den på andre projekter. BTW, hvor gammel er du?
Avatar billede jes_petersen Nybegynder
24. april 2001 - 21:24 #17
pro >> Hvad man har at miste? Hvis det går ned, har al tiden været spildt, og man kunne have brugt den på andre projekter. BTW, hvor gammel er du?
Avatar billede jes_petersen Nybegynder
24. april 2001 - 21:26 #18
Undskyld, noget gik galt ;-)
Avatar billede pro Nybegynder
24. april 2001 - 21:26 #19
Det er ok at være skeptisk...

Jeg har ikke en konkret handlingsplan liggende, det er jo sådan en man laver i fællesskab med de andre på holdet.

Er der nogen der har fede idéer at tilføre dette project? Evt. hvordan man får den fornødne trafik?

En rigtig bannerpool er altså ikke til at spøge med! Der er faktisk mennesker det trykker på sådan noget skidt :-)
Kunne det ikke være fedt hvis det banner vi sender ud, pludselig dukker op på dating.dk??
De bruger tvdk.bannerpool, så der kunne man jo bare ligge sit banner ind.

Hvis det er det der skal til, skal jeg nok betale for bannerreklamerne.
Avatar billede pro Nybegynder
24. april 2001 - 21:28 #20
Hvor man intet satser, man intet vinder!
Avatar billede jes_petersen Nybegynder
24. april 2001 - 21:30 #21
Hvor gammel er du?
Avatar billede pro Nybegynder
24. april 2001 - 21:31 #22
Jeg er 20, hvorfor?
Avatar billede jes_petersen Nybegynder
24. april 2001 - 21:34 #23
Okay, skulle bare være sikker på, at du ikke var endnu en 12-årig entusiast, der kun ser millioner... ;-)
Avatar billede speedy2000 Nybegynder
24. april 2001 - 21:34 #24
Dating.dk er store (læs MEGET store)... de har over 60.000 unikke besøgende dagligt. Men OK, hvis din idé adskiller sig tilstrækkeligt fra deres så er der da en mulighed... meeeeen det kræver både en stor arbejdsindsats og en del penge...

Jeg har ikke selv mulighed for at gå ind i projektet, men jeg har da et par idéer (jeg ved ikke om de er brugt).

1) En Blinddate funktion... hvor man via sin profil kan markere at man er frisk på en blinddate... så matcher systemet selv nogle par (efter geografi, alder, interesser osv.), f.eks på et bestemt tidspunkt... Lørdag kl. 18.00.. det kunne evt. laves som en slags konkurrence, hvor de udtrukne par får en middag, en biograftur og en bytur i gevinst. (bare en idé)

2) Gæste chat med en kendt person, eller vind en date med en kendt, hvis man kan finde en der gider.

3) Rådgivning og særiøse scoretricks og tips til at få succes hos det modsatte køn.

Som sagt aner jeg ikke om idéerne allerede er brugt, det er de måske nok...

Held og Lykke med projektet :)
Avatar billede pro Nybegynder
24. april 2001 - 21:38 #25
speedy2000 ->> Det var jo kanon fede idéer, jeg tror nok at den med gæste chatten er taget flere steder, men alle dine tre idéer kunne jeg nemt se trække store folkemængder til siden!

Jeg takker!!
Avatar billede pro Nybegynder
24. april 2001 - 21:45 #26
LOL, jeg er IKKE en 12-årig entusiast.

Hva så, tror i idéen holder? Og kunne i evt. tænke jer at være med på holdet??
Avatar billede delphidaner Nybegynder
25. april 2001 - 07:39 #27
pro << Du lyder til at tro 100% på din ide - det er en fordel, hvis du virkelig får det op at køre. Men du skal (især i starten) være forberedt på at du kommer til at ofre en del blod, sved og tårer på at få det hele til at køre rundt, men hvis det lykkedes dig at få tilstrækkelig mange tilmeldinger, så bliver det nok lettere, fordi folk tilmelder sig der, hvor der allerede er mange profiler.

Jeg synes du skal prøve at tilmelde dig de 3 sites jeg nævnte længere oppe, og se hvordan de fungerer. Prøv at lægge mærke til hvilke evt. fejl/mangler de har, og sats på det på dit site. Du kan også lade dig inspirere af hvad de har gjort, f.eks. Dating.dk\'s arrangementer og Amante.dk\'s meget avancerede match system.
Avatar billede nickti92 Nybegynder
25. april 2001 - 08:08 #28
jeg kunne godt være interesseret, smid en mail til martin@forsent.dk
Avatar billede pro Nybegynder
25. april 2001 - 12:04 #29
delphidaner << Det har jeg gkort for lang tid siden :-)

Det er bl.a. derfor at jeg ved at idéen holder, da jeg har været medlem på Dating.dk i lang meget lang tid. Jeg ved jo hvad jeg selv savner på den side, og hvis jeg mangler det... Er der sikkert også en masse andre der gør det!
Avatar billede pro Nybegynder
25. april 2001 - 12:05 #30
nikti92 << Jeg har sendt dig en mail med noget info og så\'n !!!
Avatar billede -sofus- Nybegynder
28. april 2001 - 03:13 #31
Hmmm sidder og tænker lidt over din ide. Selve websiden med at søge profiler og sende interne mail til hinanden er ikke det store problem at lave. Men som alle siger hvorfor skulle man bruge dit site frem for dating.dk ?? hvis du kunne komme med 1 genial forklaring (eller en mand med mange penge som ville financere det) så ville jeg da gerne hjælpe dig med at lave det site. Den eneste ide jeg kan komme på for at adskille sig fra dating.dk ville være at lave et bøsse sted.. men det vil jeg personligt helst ikke blandes ind i
Avatar billede thomasrba Nybegynder
02. maj 2001 - 15:47 #32
Hvad tror du der sker når du laver en kontakt side
, med en masse nye initiativer?

Ca. 3 minutter efter du har frigjort siden, er dating.dk, amante.dk osv. inde og se på siden.

De har en sikkert en temmelig god programmør tilknyttet og 2 dage efter lanceringen af din side, har dating.dk snuppet dine ideer.

Hvor står du så?

Med venlig hilsen
Thomas
Avatar billede thomasrba Nybegynder
02. maj 2001 - 15:54 #33
Og så lige noget generelt:

Hvis man skaber noget nyt er det ikke svært at få besøgende, men hvis man laver noget som er lavet før, et det 100 gange sværer at få besøgende.

Der skal være nogle incitamenter for at skifte til noget nyt.

Der er lige som e-commerce.

Hvorfor skal folk dog handle over nettet?
De kan jo bare gå ned i byen for at handle...

På nettet skal man have noget ekstra for pengene f.eks. bedre eller billigere varer, eller også skal man finde en niche som ikke lige er noget man finder på gaden.

Med vnelig hilsen
Thomas
Avatar billede moroax Nybegynder
09. maj 2001 - 02:13 #34
PRO >>
Jeg har lide sendt dig en mail, JEG sidder SELV med samme idé, men mangler også arbejdeskraft,
bl.a. grafikker
Jeg er ASP-Programmør og kan selv lave koderne,
Men mon ikke hvis vi lagde 2 0g 2 sammen kunne få 5 ud af det ???...
(stå stærkere fra start)

Desuden har jeg også VIRKELIG mange idér, samt ALLE de andres fejl

Jeg har pga. manglende grafikker ikke en fin forside endnu !!!...
se:  www.find1ven.dk
>> sidder der en grafikker med for meget tid så skriv admin@find1ven.dk
Avatar billede moroax Nybegynder
09. maj 2001 - 02:14 #35
BTW > jer er 28 og kommer fra ØstJylland
Avatar billede master_nemo Nybegynder
13. maj 2001 - 01:11 #36
pro>>vil godt hører mere :o)....
send en mail til mig ;o) battle92@hotmail.com

/MN
Avatar billede theleiflindholms Nybegynder
27. maj 2001 - 13:34 #37
pro>> Jeg vil gerne høre mere

send mig en mail på cfs6239@vip.cybercity.dk
Avatar billede journalist Nybegynder
27. maj 2001 - 18:34 #38
Jeg er vandt til at sælge store internetprojekter i + 500.000 kroners klassen. Min baggrund er cand.merc.dat med en journalistisk overbygning. Jeg har ingen erfaring med datingsider men sælge idéer er min force. Jeg er 26 år. Hvis dine idéer ikke er vandvittige vil jeg godt bidrage med mine kontakter inden for markedsføring, reklame etc.
skriv til : journalist@linuxplanet.nu
Avatar billede yuksel Nybegynder
28. maj 2001 - 15:21 #39
det hele lyder meget fedt, men noget der opfundet en gang kan ikke opfindes anden gang og desuden er der alt for mange af de slags side her hjemme.
Grunden til min interresse for dette emne er at jeg selv også arbejder med den samme ide, men ikke her hjemme i danmark men i tyrkiet for sådan noget findes ikke rigtigt der og folk er vilde med at chatte dernede, hvis man siger internet i tyrkiet så siger man automatisk CHAT og det kunne være meget interresant at lave sitet der kun Istanbul har dobelt så  mange ip nr som danmark.
men jeg mangler nogle dygtige ASP&PHP grafiker til  hjælp af opbygning af siden så hvis det er nogen her der vil være med til successen så må de lige slå på tråden
Avatar billede coder Nybegynder
30. maj 2001 - 18:30 #40
Uhhh det er fristende at registrere onlydating.dk !!!!
Avatar billede okay Nybegynder
30. maj 2001 - 18:44 #41
yuksel > det samme i de arabiske lande :o) !!
Avatar billede moroax Nybegynder
30. maj 2001 - 20:29 #42
Coder >>
Hehehehe....
jeg har også set den er ledig,
Meeeeeen......
jeg har domainet som JEG skal bruge,
og programmeringen er ca. ½-færdig, - Mangler bare en VILD grafikker ;(

YUKSEL >>>
Hvad er der galt i at f.eks. lave et site i dansk udgave, og så ændre sproget bagefter ???...
Avatar billede klas Juniormester
31. maj 2001 - 13:23 #43
uuh det minder lidt om onlygirlz.dk :)
Avatar billede xenophobia Nybegynder
31. maj 2001 - 13:27 #44
Hvis du får en til at lave siden og en til at styre marketing - hvad er din funktion så? De kunne ligeså godt starte selv!
Avatar billede lawyer Nybegynder
31. maj 2001 - 13:35 #45
Pro er ikke helt dum...hvem gider lave noget selv når man bare kan hyre børn på eksperten.dk --> Danmarks jobformidling for nørder under 15 der arbejder gratis.  :-)))

Johnny31> Jeg vil lave et datingsite, jeg kan ingenting men jeg har en pisse fed idé til et datingsite! Nogen der vil være med ? Det bliver meget større end dating.dk med mine FEDE idéer!!

Ronny14>Jeg vil gerne være med. Juhuu..så bliver jeg millionær.

Rasmus12> Jeg kan bruge fireworks og photoshop...kan jeg også blive millionær ?

Ronny14> Ja det kan du...for alle dem der laver et datingsite bliver millionærer!

Rasmus12> cool

Johnny31>Ok så starter vi. I står for programmering, grafik, promotion og marketing. Så står jeg for ALT det andet.

Lawyer> I dont get it...

Avatar billede bjarke-b Nybegynder
31. maj 2001 - 13:43 #46
lawyer -> Kan jeg os blive millionær *g*
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
31. maj 2001 - 13:44 #47
yuksel -> Skriv lige på ICQ# 37018702
Avatar billede lawyer Nybegynder
31. maj 2001 - 13:47 #48
bjarke-b > Selvfølgelig..du skal bare lave et datingsite sammen med Pro...så kører du i BMW M5 inden ugen er omme ;-)))
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
31. maj 2001 - 13:52 #49
lawyer -> FEDT MAND! Jeg har også en ide, det skal være ligesom jubii med chatten, og alt det andet de har.....jeg skal bare bruge nogen der kan lave det. Jeg kan godt selv lave html´en men jeg mangler nogen til opsætning af SQL servere, programmering, design, marketing, tjecke links, skribenter og en masse andet.

Vi deler overskuddet. Jeg tror det bliver en succes!!!!!!!!!!

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
LOL
Avatar billede journalist Nybegynder
31. maj 2001 - 15:10 #50
Lawyer>
bjarke-b>

Jeg overvejede at hoppe med i projektet, men da jeg sagde det til mig selv kunne jeg høre hvor dumt det lyder og ikke mindst da jeg læste jeres indlæg *G*

Jeg har et helt andet forslag til jer to. Jeg har en FED idé ligesom Microsoft (Word, Excel, Frontpage, Access). Med mine idéer bliver det bare større. Jeg kan godt købe domænet hvis I tager jer af resten....LOL
Avatar billede thomasrba Nybegynder
31. maj 2001 - 15:28 #51
Det er jo næsten synd for de gutter og deres ambitiøse projekt.

Som jeg har skrevet før, så er det næsten umuligt at komme ind på et marked som i forvejen er besat af temmelige gode sider.

Jeg har et vildt godt eksempel:
http://ripper2k.tripod.com/
http://ripper2k.tripod.com/click/index.html
De vil lægge sig ud med Jubii.. ;O)=)

Glem det gutter, i skal nok være lidt mere originale.

Mvh
ThomasB
Avatar billede pro Nybegynder
31. maj 2001 - 15:31 #52
Hold da helt kæft hvor er i latterlige at høre på!!! En ting kan jeg åbenbart godt give jer ret i... Det er vidst kun børn der er her på eksperten.dk, det viser jeres udtagelser da!

Og ikke fordi at jeg behøver at forklare mig selv over for jeg, vil jeg da alligevel pointere at jeg laver al grafik, domæneregistrering, hosting, promotion, og dele af vedligeholdelsen selv!

Til en anden gang..... Hvis i ikke har noget ordenligt at sige, så hold jeres kæft lukket!
Avatar billede xenophobia Nybegynder
31. maj 2001 - 15:39 #53
I lige måde!
Avatar billede lawyer Nybegynder
31. maj 2001 - 17:14 #54
Pro\'s sure opstød får mig til at tro at manden har erkendt at han måske ikke har fat i noget vandvittigt nyskabende. Men man skal aldrig sige aldrig og jeg ønsker Pro alt mulig held med projektet og jeg er overbevist om at der er et par små knægte der bider på :-)))

Eksperten.dk --> Gratis arbejdskraft til alle der kan logge med famileguf, Mixblade og sodavands is

/lawyer