Avatar billede jens_enzo Nybegynder
15. januar 2006 - 02:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Enter-tryk event i textbox

Det her er nok ikke særlig originalt...
men jeg kunne godt tænke mig at få en knaps eventhandler til at køre når en knap blev trykket... men også hvis ENTER bliver trykket i en bestemt text box...

som i forms i html...
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2006 - 07:06 #1
Tricket er at tage keydown i textboxen og checke om det er Enter-knappen. Hvis den er Enter-knap kalder du funktionen, som knappen normalt ville kalde.

Du skal ikke forsøge at kalde eventhandleren for knappen, du skal hellere lave en funktion som de begge kalder.
Avatar billede jens_klinting Nybegynder
15. januar 2006 - 11:54 #2
Det er også muligt at AcceptButton / CancelButton kan opfylde dine ønsker.
På en System.Windows.Forms.Form kan man sætte en acceptbutton og en cancelbutton. De bliver 'klikket på' når du trykker henholdsvis Enter og Esc. Så hvis du har en form med et par tekstboxe, og du ønsker at OK-knappen skal aktiveres ved tryk på Enter, så sætter du OK-knappen som AcceptButton på formen.
Avatar billede jens_enzo Nybegynder
16. januar 2006 - 13:19 #3
Jens Klinting....

Tak for forslaget... DEt var lige præcis det jeg ledte efter...
Kan du ikke lige svare så du kan få points....

Tak
Avatar billede jens_klinting Nybegynder
17. januar 2006 - 02:14 #4
Svar :o)