Avatar billede tichicken Nybegynder
24. januar 2006 - 20:24 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Problem med trådløst netværk

Hej eksperter. Jeg har et problem.

Jeg har lige fået mig en router (Linksys WRT54G), men jeg har et stort problem.

Jeg har sat min ene computer til direkte i en af de 4 porte, og det virker skam også fint. Problemet opstår når jeg tilslutter min anden computer trådløst.

Den hopper af nettet begge steder (Eller dvs..Hvis jeg f.eks. er ved at hente en fil, så kan den godt hente videre, men jeg kan ikke begynde at hente noget nyt eller hente alm. sider)

Den første computer har jeg givet en statisk ip, da jeg skal have portforward'et nogle porte dertil. Den anden får bare automatisk ip.

Er der en der ved hvad problemet kan være?

Er nemlig lidt lost her.

På forhånd tak
/LosKyllos
Avatar billede roomx Nybegynder
24. januar 2006 - 21:56 #1
1. har du forsøkt med at resette routeren (tage strømmen i 10-20 sec?)
2 Har du kørt (på den automatiske)  Start - run - cmd --> ipconfig /release  efter på:  ipconfig /renew  ?
Avatar billede tichicken Nybegynder
24. januar 2006 - 23:29 #2
Jeg har forsøgt at resette routeren. Jeg har ikke prøvet det andet du skriver, men vil prøve mig lidt frem i morgen :)
Avatar billede rbj_fp Nybegynder
25. januar 2006 - 08:41 #3
Jeg ved godt dette lyder banalt, men du er vel sikker på at maskine som får tildelt en ip ikke for tildelt den ip du har defineret statisk?
Avatar billede tichicken Nybegynder
25. januar 2006 - 10:25 #4
Det skulle den ikke gøre. Hvad gør de kommandoer forresten helt præcist roomx? :)
Avatar billede tichicken Nybegynder
25. januar 2006 - 13:40 #5
Jeg har forsøgt mig lidt frem i dag, men jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre.

Den maskine jeg har sat direkte i routeren virker uden nogle problemer. Når jeg tilslutter min anden computer, så kommer den også online, og det hele fungerer i et par minutter, men derefter virker nettet ingen af stederne.

Eneste måde jeg kan få det til at fungere på igen, er ved at deaktivere netkortet, nulstille ip-indstillingerne og starte forfra igen.

Den første maskine har jeg givet en ip udenfor dem som routeren deler ud (192.168.1.123), og den automatiske får 192.168.1.101.

Det er som om der sker en eller anden konflikt, da nettet faktisk kører videre på de connections der allerede er igang.
Avatar billede tichicken Nybegynder
25. januar 2006 - 13:42 #6
Nåh ja....Det med release og renew virker heller ikke, da den ikke kan renew'e. Den skriver bare at den ikke kan få forbindelse til DHCP-serveren.

Når den er hoppet af nettet kan jeg heller ikke finde routeren på netværket (Setup-tingen).
Avatar billede tichicken Nybegynder
25. januar 2006 - 14:02 #7
Den gør det samme hvis begge computere får automatisk ip.
Avatar billede rbj_fp Nybegynder
26. januar 2006 - 10:12 #8
Den router du har, bruger den speedboost teknologi?
Avatar billede tichicken Nybegynder
27. januar 2006 - 00:41 #9
Det ved jeg sgu ikke helt :) Ved godt nok ikke helt hvad det er :>

Det er en Linksys WRT54G.
Avatar billede tichicken Nybegynder
29. januar 2006 - 00:13 #10
Jeg har løst problemet nu...Chattede med en på Linksys' side :D Det er genial support må jeg sige...
Avatar billede tichicken Nybegynder
01. februar 2006 - 23:39 #11
:)