Avatar billede ofirpeter Nybegynder
12. februar 2006 - 18:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Regne med klokken i php

Jeg er løbet mod en mur i løsningen af dette problem. Jeg har brug for at regne med klokken.

Umeldbart er det meget simpelt, jeg har brug for at tage 2 klokkeslet f.eks. 16:14 og 18:59 og trække dem fra hinanden. Resultatet skulle gerne angives i timer.

Hvordan gør jeg det?
Avatar billede delwin Nybegynder
12. februar 2006 - 19:18 #1
brug mktime for at få de to tidspunkter i sekunder..

så trækker du dem fra hinanden..

så er det bare lidt simpel matematik.. der går 60 sekunder på et minut og 60 minutter på en time..
Avatar billede cronaldo Nybegynder
12. februar 2006 - 20:50 #2
lav dem i date("U"); - som giver sekunder siden 1/1-1970 ..
Så kan du trække dem fra hinanden..
Avatar billede ofirpeter Nybegynder
12. februar 2006 - 21:07 #3
Begge jeres svar var brugbare. mktime(date("H:i:s")); fungerer på samme måde, som den lidt smartere metode date("U").

I må gerne begge svare.
Mange tak for hjælpen.
Avatar billede ofirpeter Nybegynder
16. februar 2006 - 22:34 #4
Giver lige en opfrisker. Vil meget gerne have svar.
Avatar billede ofirpeter Nybegynder
05. april 2006 - 18:45 #5
Da ingen svarer tager jeg point, hvis enten delwin eller cronaldo vender tilbage, smid venligst en kommentar og jeg vil oprette et nyt spørgsmål med point.