Avatar billede tichicken Nybegynder
26. februar 2006 - 14:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Sygate + Hjemmenetværk

Hej. Jeg har et mindre problem :)

Jeg har Sygate Personal Firewall Pro på min computer, og den kører også perfekt...sådan da..

Jeg har mit hjemmenetværk kørende over en trådløs Linksys Router. Når firewall'en er aktiveret kan computerne ikke dele filer med hinanden, men der er ikke noget problem hvis den er sat til "Allow All".

Jeg tænkte så, at man evt. kunne sætte den op til at al trafik fra lokale ip'er vil accepteres. Hvis jeg gør dette virker det også perfekt. Men når jeg er på nettet kører det hele jo også over routeren, så har jeg i virkeligheden ikke på en måde sat den til "Allow All" nu?

Nogle idéer til hvad jeg kan gøre? Jeg har kigget lidt på det med Network Neighborhood i Sygate, men det ser ikke ud til at virke ordentligt.

På forhånd tak :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. februar 2006 - 14:39 #1
"al trafik fra lokale ip'er" skal være "ip'er fra de lokale computere".

Dvs, indsæt ip fra hver eneste computer ind i dine "rules"-indstillinger.
Så burde det virke fint, både med de andre computere og internettet.

/theSurfer
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
26. februar 2006 - 15:21 #2
Enig med the surfer. Hvis du kun har tilladt de lokale ip´er, så er der ikke noget problem. Routeren lukker under alle omstændigheder af for indtrængen fra nettet, og hvad du giver tilladelse til inden for netværket, har ingen betydning for det.
Avatar billede tichicken Nybegynder
26. februar 2006 - 15:35 #3
Okay. Så jeg skal bare tilføje en indstilling under "rules", med de ip'er routeren uddeler. F.eks:

192.168.1.100-192.168.1.110 hvor jeg accepterer al trafik på alle porte?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. februar 2006 - 15:39 #4
Ja, men jeg ville indtaste samtlige ip'er, i stedet for at bruge 100-110..
Måske endda lave en regel for hver ip.. så har du bedre styr over hvem der må hvad..

/theSurfer
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. februar 2006 - 15:41 #5
"samtlige ip'er" = "de ip'er der bliver brugt af de andre, og IKKE dem der er tilgængelige".. :-)

Hvis der f.eks. kun er 3 computere, er der ingen grund til at tilføje alle de andre ip'er..

/theSurfer
Avatar billede tichicken Nybegynder
26. februar 2006 - 18:16 #6
OK :D Jeg vil lege lidt med det....Tusind tak for hjælpen :)

Smid svar for point :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. februar 2006 - 18:18 #7
Det er hermed gjort :-)

/theSurfer
Avatar billede tichicken Nybegynder
26. februar 2006 - 18:19 #8
Genialt :D Endnu engang tak...Sgu hurtig hjælp herinde :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. februar 2006 - 18:21 #9
:-)

Takker for points :-)

/theSurfer