Avatar billede charl8 Nybegynder
03. marts 2006 - 15:05 Der er 5 kommentarer

At trække to datoer fra hinanden i script og få et korrekt tal

..men hvilket ?

Jeg forsøger at trække to datoer fra hinanden via script.
Det virker korrekt, hvis jeg gør det via @function, men i script får jeg et underligt tal.
Jeg troede, jeg ville få et tal i sekunder eller minutter, men det gør jeg ikke.

hvad er koden, for at gøre det korrekt ?

doc.EkspeditionstidInternt=Now-doc.CreatedDate(0)
eller
doc.EkspeditionstidInternt=cdat(Now)-cdat(doc.CreatedDate(0))

giver en værdi på 0,00200et-eller-andet, selv om der er tale om flere minutter.
Avatar billede cdelicht Nybegynder
03. marts 2006 - 16:42 #1
Hm, det kan måske skyldes Now relateerr sig til serveren/klienten al efter hvordan du eksekverer koden...?!
Er det en agent der kører på serveren, eller noget UI relateert?
Avatar billede charl8 Nybegynder
05. marts 2006 - 11:02 #2
Det gør ingen forskel om jeg benytter Now eller om jeg benytter et felt på doc., som jeg lige har sat og gemt. Det giver samme morbide resultat.
Det er ikke ui relateret, da jeg kun benytter NotesDocument.
06. marts 2006 - 10:14 #3
Jeg har lavet en agent til at beregne behandlingstiden på en mail sendt til vores kundeservice. Den bruger NotesDateTime klassen. Her er uddrag fra den:

'Først sættes en NotesDateTime-variabel til tiden lige nu, og de øvrige variabler erklæres
Dim dtNow As New NotesDateTime(Now)
Dim itParentPostedDate As NotesItem
Dim dtParentPostedDate As NotesDateTime
Dim lProcessingTime As Long
'Tidspunktet for den mail, der er kommet ind sættes i dtParentPostedDate variablen
Set dtParentPostedDate = itParentPostedDate.DateTimeValue
'Behandlingstiden udregnes ved at trække tidpunktet mailen kom ind fra tidspunktet nu (hvor svaret sendes)
lProcessingTime = dtNow.TimeDifference(dtParentPostedDate)

Nu indeholder variablen lProcessingTime behandlingstiden i sekunder, man kan så få den i minutter ved at dividere med 60, osv.
Du burde kunne bruge den samme kode til dit formål.
Avatar billede charl8 Nybegynder
06. marts 2006 - 12:41 #4
Tak for koden. Jeg havde forsøgt med alt - undtagen TimeDifference, så det var den, der gjorde tricket.
06. marts 2006 - 14:47 #5
Glad for det virker. Hvad med points?