Avatar billede dsjk Novice
30. marts 2006 - 11:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

brevflet fra excel - datoformat

Hej

Jeg laver brevfelt fra excel til word.

Mit problem er at den skriver datoen som 3/30/2006 og jeg vil have den tilk at skrive det som 30-03-06.

Hvordan får jeg word til det?

/dsjk
Avatar billede sharkman Nybegynder
30. marts 2006 - 15:03 #1
Menupunktet Indsæt>Dato og Klokkeslet..> så får du mulighed for at vælge mellem en række forud definerede datoformater
Avatar billede dsjk Novice
31. marts 2006 - 09:40 #2
Det kan jeg desværre ikke bruge, da det er det flettede felt det skal stå i et andet format.
Avatar billede sharkman Nybegynder
01. april 2006 - 18:42 #3
Bortset fra, at det første format virker dansk og det sidste virker amerikansk, så forstår jeg stadig ikke helt, hvad du mener. Forklar venligst lidt nærmere..
Avatar billede dsjk Novice
02. april 2006 - 09:40 #4
ok, prøver lige at uddybe det lidt.

I mit excel ark har jeg en dato som jeg fletter over i et word ark.
Problemet er at når datoen så er i word så bliver den skrevet som eks. 3/30/2006 og jeg vil have den til at skrive det som 30-03-06.
Avatar billede sharkman Nybegynder
02. april 2006 - 11:27 #5
Du skal nok sørge for, at dit datoformat ens i både Excel og i Word.
Men prøv evt. allerførst at gå ind i Word>Hjælp og prøv at læse alt om datoformat - evt. datoparametre, for det er en lille smule langhåret..
Jeg vil tro, at der er en god chance for,at det lykkes, hvis du kan finde ud af at ændre parameteren i det felt, hvor datoen skal indsættes.
Avatar billede rvm Nybegynder
02. april 2006 - 21:10 #6
Henviser til http://www.eksperten.dk/spm/600399, hvor der står noget om formatering af flettefelter (mergefields)

Prøv at indsætte \@ "dd-MM-YY sidst i dit flettefelt:

F.eks.
{MERGEFIELD "tal" \@ "dd-MM-YY"}
Avatar billede dsjk Novice
03. april 2006 - 17:07 #7
super, det virker :)

Takker