Avatar billede yuksel Nybegynder
30. marts 2006 - 11:26 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Variabler i xsl

Hej til alle.

jeg har følgende kode, hvor jeg gerne vil sætte en variable og senere alt efter hvad der står i variablen udførere forskellige koder ?

<xsl:if test="(/system/beta/test)">
<xsl:call-template name="testsite"/>
<xsl:variable name="myTest"> </xsl:variable>
</xsl:if>

    <xsl:choose>
      <xsl:when  test="$myTest">
Noget masse kode….
Osv….

er der nogen der kan hjælpE?
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2006 - 12:07 #1
Er lidt usikker på sammenhængen, men måske er det det her du vi...

Du definerer de variabler du skal bruge i den kaldte template heri:

<xsl:template name="testsite">
  <xsl:variable name="myTest">Evt. default værdi</xsl:variable>
  ...
</xsl:template>

Du kalder templaten med <xsl:call-template> og lægger en <xsl:with-param> indeni:

<xsl:call-template name="testsite">
  <xsl:with-param name="myTest">Værdi der sendes med kaldet</xsl:with-param>
</xsl:call-template>

Test af værdien gør du rigtigt nok med <xsl:when> eller <xsl:if> - f.eks.: <xsl:if test="$myTest = ''Navn og adresse">

/CS
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2006 - 12:09 #2
Vær også lige opmærksom på at XSLT "variable" og "param" fungerer som konstanter - de kan ikke få nye værdier når de een gang er sat.

/CS
Avatar billede yuksel Nybegynder
31. marts 2006 - 14:23 #3
i VBA har man noget
Select Case
  case is = "asd"
    en masse kode.....
  case is ="asdada"
  andet kode
osv...

kan man ikke have noget i den stil i XSL hvis man gerne vil have at koden og variablerne skal opføre sig efter xml noder ?
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2006 - 14:39 #4
Jo, det har man:

<xsl:variable name="settings" select="/document/settings" />

<xsl:choose>
  <xsl:when test="$settings/images[@extension  = 'png']">
      ...
  </xsl:when>
  ...
  <xsl:otherwise>
  ...
  </xsl:otherwise>
</xsl:choose>

Du kan have lige så mange when elementer du vil, men kun eet otherwise...

/CS
Avatar billede yuksel Nybegynder
18. april 2006 - 08:50 #5
takker :)