Avatar billede r-data Novice
03. april 2006 - 00:16 Der er 7 kommentarer

Brug af udklipsholder i Word-makro

Hej
Jeg har optaget en makro i Word, hvor jeg på et tidspunkt i optagelsen bruger indholdet af udklipsholderen. Problemet er, at i makroen er blot indsat værdien som den tilfældigvis var da makroen blev optaget. Hvordan refererer man direkte til udklipsholderen i VB?
Avatar billede kedde65 Praktikant
03. april 2006 - 08:58 #1
Hej

Du kan bruge DataObject til at styre hvad der kommer ind og ud af din udklipsholder. Se http://www.cpearson.com/excel/clipboar.htm

/Christian
ck@officekonsulenterne.dk
Avatar billede r-data Novice
03. april 2006 - 15:13 #2
Det ser ud til at være det jeg skal bruge, men det kræver reference til  "Microsoft Forms 2.0 object library." Og hvordan gør det i en Wordmakro?
Avatar billede kedde65 Praktikant
04. april 2006 - 08:46 #3
Du skal ind i VBA editoren. (tryk Alt + F11) så går du i menuen tools - references og finder "Microsoft Forms 2.0 object library" og sætter flueben ved den.

/Christian
Avatar billede r-data Novice
05. april 2006 - 00:44 #4
Der er ca. 100 diverse tools og libraries jeg kan sætte flueben i dér, men ikke en der hedder "MicroSoft Forms 2.0 Object library"....
Avatar billede kedde65 Praktikant
06. april 2006 - 11:23 #5
Beklager det sene svar :-) Når du går ind og skal sætte din reference, så kan du via browse knappen finde filen "FM20.dll" den ligger givetvis i mappen "c:\windows\system32"

/Christian
ck@officekonsulenterne.dk
Avatar billede r-data Novice
07. april 2006 - 12:51 #6
Det var lige det der skulle til; tak for hjælpen
Avatar billede kedde65 Praktikant
07. april 2006 - 12:55 #7
Det var så lidt ;-)