Avatar billede Thomas Nybegynder
16. maj 2006 - 09:47 Der er 1 løsning

Hvordan kan jeg vise toast (msn style) fra min hta?

Hej Experter.
Jeg har en hta (html application) som læser nogle forskellige filer for at se om der er nyt indhold i disse (bruges til en slags overvågning).
Når der er nyt indhold i disse filer, vil jeg gerne have at denne application viser en toast (ala det msn messenger gør når fx der logger en ven på) - men den må ikke stjæle fokus fra den aktive applikation. Jeg har ledt på nettet efter en active-x control kan dette, men det er ikke lykkes mig at finde en gratis.
Jeg har tidligere benyttet mig af webmessenger (webmessenger.msn.com), og har bemærket at denne faktisk kan vise sådan en toast (det er ikke altid den kommer, men den kan). Dog har jeg ikke kunne se koden og lave noget lignende.

Ovenstående skal kun afvikles fra InternetExplorer.

Nogle gode ideer?
Avatar billede Thomas Nybegynder
18. maj 2006 - 14:18 #1
Der findes åbenbart et popup-object i explorer som kan scriptes via javascript - det lader til at være dette der skal bruges.
Point til mig selv.