Avatar billede loudrup Nybegynder
01. juni 2006 - 12:20 Der er 6 kommentarer

.dbx filer

Jeg har et problem. Jeg prøver at åbne nogle gamle mails som er gemt på min computer men efternavnet hedder.dbx og jeg kan ikke åbne dem. Hvad skal jeg gøre?

Jeg ved ikke hvilken kategori der ville være bedst til at oprette spørgsmålet, så jeg håber at det er ok at jeg har lagt det her
01. juni 2006 - 12:30 #1
Åbne med hvad ?
Avatar billede vejmand Juniormester
01. juni 2006 - 12:32 #2
.dbx filer stammer fra Outlook Express
Avatar billede loudrup Nybegynder
01. juni 2006 - 12:54 #3
Jeg ved ikke om man kan downloade et program der kan åbne filerne. Ja, jeg er godt klar over at .dbx filer stammer fra Outlook Express, men da outlook selv har placeret slettet mails i en mappe på min computer så vil jeg gerne kunne åbne dem igen.
Avatar billede vejmand Juniormester
01. juni 2006 - 12:59 #4
Downloade et program??? Har du ikke Outlook Express på din computer eller hvad?

Mon du kan forklare denne sætning lidt bedre: "men da outlook selv har placeret slettet mails i en mappe på min computer"
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. juni 2006 - 13:00 #5
i outlook express er der en import funktion. Denne funktion kan importere dine dbx filer.
01. juni 2006 - 13:08 #6
========
Default placering af OUTLOOK EXPRESS *.dbx filer:

C:\Documents and Settings\[Bruger]\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{En masse tal og bogstaver}\Microsoft\Outlook Express\

\Lokale indstillinger\ er en skjult mappe, så du skal lige først få systemet til at vise skjulte filer:  Mappeindstillinger -> fanebladet Vis -> sæt prik i Vis Skjulte filer og mapper + slet flueben ved Skjul filtypenavne ved kendte filtyper.

========

Der bør du lægge dine gamle *.dbx filer...
Og så som <james_t_dk> påpejer bruge Import funktionen ...