Avatar billede kourinsu Nybegynder
04. juni 2006 - 22:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Spam på min blog

Hej

Jeg har gennem det seneste stykke tid modtaget meget spam på min blog. Spam i form af reklameindlæg på mit kommentarsystem. Jeg tror, det er automatiseret fordi, spammeren tydeligvis omgår mit javascript-validering af inputfelterne (intet navn er indtastet).

Min løsing har hidtil været at banne hans ip (og videresende ham til en bøssepornoside).

Er der nogen, der kan forklare mig, hvordan sådan noget spamming typisk forgår? Er det typisk automatiseret og hvordan?

Desuden, er der nogen, der har en ide til en løsning? Jeg forestiller mig f.eks. regelmæssigt at omdøbe inputfelterne eller sådan et "indtast-koden-på-dette-billede-for-at-poste".

Mvh.
Kourinsu
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. juni 2006 - 09:08 #1
Har også været plaget af spam på min weblog. Men jeg har installeret et spam filter på loggen, så det ikke længere er et problem.
Avatar billede kourinsu Nybegynder
06. juni 2006 - 14:53 #2
Da hele min blog er hjemmelavet, findes der ikke et spamfilter, jeg lige kan ligge på. Jeg kunne jo muligvis selv lave en, der trigger på udvalgte ord. Jeg har dog valgt at omdøbe den variabel, der trigger funktionen, der smider from-indholdet i databasen. Det lader til, at have løst problemet for tiden.

Jeg er dog stadig interesseret i at vide, hvordan den type automatisk spamming typisk forgår.
Avatar billede kourinsu Nybegynder
11. juni 2006 - 21:43 #3
Lukketid