Avatar billede in2designs Nybegynder
07. juni 2006 - 00:28 Der er 6 kommentarer

Ibook G3 Crash

Hey Eksperter.
Min Ibook gider ikke at starte op, nå man trykker på "Tænd/Sluk" knappen så starter den op men bliver på start billede...

Hvis background med Apple Logo og en Rund Cirkel som køre rundt og rundt hele tiden som jeg tror betyder loading..!

Der kan den stå i flere timer uden at komme ind i MacosX

Kan nogle forklare hvad jeg skal gøre?
Skal jeg smide nogle Install cder ind? eller er der en knap man kan holde nede så jeg kan komme ind og rede mine filer??

ps. hvordan formater jeg en mac hardisk?

Undskyld alle mine stave fejl men har lidt stress

mvh
Michael
Avatar billede in2designs Nybegynder
07. juni 2006 - 00:34 #1
har fundet ud af noget med at smide Install Cden ind og så holde C nede under Restart
Avatar billede egonspock Seniormester
07. juni 2006 - 00:37 #2
Så reparer disken og reparer rettigheder ved samme lejlighed. Det er muligt at det ikke er nok, hvis f. eks. din login-præferencefil er beskadiget. Så skal man ind den hårde vej (vha. æble-s ved opstart) og slette den.
Det er også muligt at det er tilstrækkeligt at slette PRAM'en ved at holde æble-alt-p-r nede ved opstart og lade den bonge 3-4 gange inden du giver slip.
Avatar billede in2designs Nybegynder
07. juni 2006 - 00:49 #3
ok tjekker det lige efter jeg har prøvet safemode ved at holde Shift nede... jeg kan komme ind for at install på ny men har kun 700mb tilbage... Læste også lige at man kunne noget med Disk et eller andet under install... tjekker det lige ellers må jeg prøve Æble alt p r
Avatar billede in2designs Nybegynder
07. juni 2006 - 00:55 #4
Hmm den skriver Inavlid Sibling link - Inavlid b-tree header - Inavlid map node - og en masse andre jeg ikke noget at skrive ned Under Disk Utility...

First aid Failed
Disk Utility stopped repairing "My Disk" because the following error was encountered:

The underlying Task reported failure on exit
Avatar billede in2designs Nybegynder
07. juni 2006 - 04:36 #5
Kan du måske hjælpe mig med dette hehe.. har skiftede min hardisk og har nye problemer.

http://www.eksperten.dk/spm/714012
Avatar billede egonspock Seniormester
07. juni 2006 - 08:11 #6
uf, rigtigt grimt. Muligvis kan DiskWarrior hjælpe.
http://alsoft.com/