Avatar billede Bennysørensen Praktikant
11. juni 2006 - 21:09 Der er 6 kommentarer

Lexmark - Z42 - ting sendes til print men kommer aldrig ud

Min kærestes Lexmark Z42 er begyndt at opføre sig meget tåbeligt: Man sender ting til print, det kommer i printkø, det printes (iflg WinXP) - men der kommer intet ud af printeren. Efter at have søgt andre steder er der mange, der oplever at papiret bare er blankt efter udprint - dvs at der bare ikke er blæk nok - men her bliver papiret altså ikke engang fremført. Jeg har været igennem Device Manager en del gange, og får ikke andre beskeder end at devicen fungerer korrekt.

Idéer?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. juni 2006 - 16:19 #1
Se om der ligger filer i C:\WINDOWS\System32\spool\PRINTERS

Hvis der gør, så slet dem. Så virker det nok igen...
Avatar billede Bennysørensen Praktikant
12. juni 2006 - 19:12 #2
Jeg kan ikke få lov at slette dem allesammen, der er etellerandet andet program der bruger dem? Det er .SHL eller .SPD-filer.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. juni 2006 - 21:15 #3
Så prøv først at skrive "Net stop spooler" (uden "") i en kommandoprompt. Det vil stoppe print-håndterings systemet.

Det kan startes igen bagefter med "Net start spooler" (eller genstart af computeren).
Avatar billede Bennysørensen Praktikant
12. juni 2006 - 21:39 #4
Hmnja, det gør ingen forskel. Printkøen siger "Printing..." - så et kort "Deleting" (fra spool'en formoder jeg?), men der kommer stadig intet ud.

Dog kom printeren denne gang frem til at der ikke var papir i printeren, det var nyt. Men stadig intet print.
Skal du have nogle points på et tidspunkt?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. juni 2006 - 08:00 #5
Jeg samler kun på points, hvis vi får løst sagen :-)

Nu, hvor du har fået ryddet op i spoolerbiblioteket, burde du igen kunne printe. Men der er nok kommet en følgefejl i selve opsætningen af printeren.

Jeg vil derfor foreslå dig at prøve at tage den fra computeren, afinstallere den, genstarte computeren og så installere den igen...
Avatar billede Bennysørensen Praktikant
13. juni 2006 - 09:29 #6
That's the spirit! :o)

Jeg når ikke at kigge på det i aften, men prøver idéen onsdag aften.

Mvh
Anders