Avatar billede wiesemarc Nybegynder
26. juni 2006 - 15:14 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

"No Spam" på gratis hosting..

Jeg søger spam meddelser, nogen der ved hvor man kan skaffe sig en del ? Jeg har en side som jeg er igang med at ud vikle og indtil videre kommer der 1-400 spam mails pr uge.

Problemet er at jeg har et mail system som bruger spamassassin og tager en god del, men jeg har lavet et webmail hvor man som bruger indtaster sætninger og ord som forekommer ofte i mails, og systemet mangler ord..

Nogen er ved hvor man kan se spam mails eller måske modtage en del?? Der skal dog også være orginal header på dem :D

Hele grunden til dette er et gratis hosting system (dog uden reklamer og noget i den stil) og vil gerne kunne give en tototal clean mailbox.
Avatar billede bjornicle Nybegynder
26. juni 2006 - 15:23 #1
Hvis det er for at traene bayes er det bedste at bruge de mails du selv faar ind paa systemet. Hvis du gerne vil have spam smider du blot din email ud saa mange steder som muligt, saa kommer det i loebet af et par dage, f.eks. paa usenet.

Det er ogsaa en god ide at implementere nogle af de regler der findes paa www.rulesemporium.com, de er utroligt effektive
Avatar billede wiesemarc Nybegynder
26. juni 2006 - 15:38 #2
Det er ikke for at træne bayes eller spamassassin..
Jeg skal have ord/sætninger, da jeg har lavet mit eget webmail system og som det er pt er alle spam mails over 15% i systemet og efter at jeg har fået en sætning tjekker ind, tager mange flere..

Grunden til at jeg fx. skal bruge header er til at lokalisere hvor den kommer fra og ikke skal side og tjekke igennem med mail.log

Altså -> Tjekker for ord/sætninger og tjekker sendings ip. Jo flere spam mails fra et netværk jo hurtigere det bliver blokeret fra vores netværk.
Avatar billede bjornicle Nybegynder
26. juni 2006 - 15:48 #3
Jeg er ikke sikker paa hvad det er du vil opnaa.
Hvis du gerne vil filtrere paa ord/saetninger, saa brug bayes. Det med selv at opfinde ord/saetninger duer ikke, jeg har f.eks. set at mails er blevet afvist fordi de havde det danske ord "slut", som jo betyder noget andet paa engelsk. Derudover vil mange spammails bruge obfuskerede ord, f.eks. v|agra.

Og den med at lokalisere hvor en email kommer fra, her gaar jeg ud fra at du mener hvilken IP den er afsendt fra. Da de fleste spammails bliver sendt fra zombie maskiner, kan det slet ikke betale sig at du proever at finde ud af hvor de kommer fra, istedet skal du benytte de rbl's der allerede er indbygget i spamassassin, saa faar du det bedste resultat.

Husk endelig at benytte surbl.org, den er utrolig effektiv
Avatar billede wiesemarc Nybegynder
26. juni 2006 - 15:51 #4
Altså, hvad spamassassin tager er godt nok, men jeg skal have et bedre system op, som samler ip'er op og det kan jeg via headeren, da jeg også får networks navn..

Men rulesemporium ser da også god ud, den vil jeg helt sikker bruge på nogle andre servere, så de andre er fri hosting m. squirrelmail :D
Avatar billede wiesemarc Nybegynder
26. juni 2006 - 15:54 #5
bjornicle ->  opfuskede op :D Ja, jeg har unsubscribe i over 70 versioner og mange andre og det er dejlige, for den tager også en del, som det er, tager system ikke ud fra et eller to ord men mange ord og hvilken kategori de er basert i. Så slut vil går fint igennem..
Avatar billede bjornicle Nybegynder
26. juni 2006 - 15:58 #6
tjaa, hvis det er det du gerne vil

Jeg faar selv 1500-2000 spammails per dag, hvis du har brug for nogle kan de eventuelt pakkes sammen i en mbox fil
Avatar billede wiesemarc Nybegynder
26. juni 2006 - 16:01 #7
P.s. Udover det sendes mange spam mails også med billeder og faktisk intet tekst og dem snupper spamassassin eller bayes ikke, men mit billede genkendelse system tager dem, for den kan genkendebilledet og det er super effektiv, man kan ændre billedet en smule med og den er stadig genkendt..

Grunden er at jeg gerne vil kunne tillade unge fra 12 mere lavere at få en mail og de kan bruge sikkert, og jeg vil på ingen måder lade et spam mail gå igennem og ikke er sund fornuft.
Avatar billede wiesemarc Nybegynder
26. juni 2006 - 16:01 #8
bjornicle -> 1500 - 2000 ??? Har du reklameret med din email ?
Avatar billede wiesemarc Nybegynder
26. juni 2006 - 16:03 #9
Har lige tilføjet surbl.org og nu bliver det spændende at se hvor mange af dem den tager.. Hvad har du den spam_kill på ?
Avatar billede bjornicle Nybegynder
26. juni 2006 - 16:04 #10
gammel email der gaar mange aar tilbage, foer spam var et problem, plus der er catch-all paa domainet, saa jeg modtager i rigelige maengder paa adresser som ikke "findes"

Med hensyn til billede spam, saa tager en stock spamassassin dem ikke, men dette er hvad rulesemporium er til for, at lave de regler der normalt mangler.
Avatar billede bjornicle Nybegynder
26. juni 2006 - 16:05 #11
Jeg ved ikke hvad spam_kill betyder, lyder ikke som standard spamassassin
Avatar billede wiesemarc Nybegynder
26. juni 2006 - 16:10 #12
Okay, det hedder faktisk spam_kill_level...
Avatar billede wiesemarc Nybegynder
26. juni 2006 - 16:13 #13
1500 - 2000 på et domæne..
jeg har 23 domæner og få 100-400 pr uge, med catch-all på alle domæner..
Avatar billede bjornicle Nybegynder
26. juni 2006 - 16:14 #14
Ikke noget i spamassassin der hedder dette, lyder som om du bruger et addon produkt

Min score er sat til default 5, hvorefter det bliver sorteret fra
Avatar billede bjornicle Nybegynder
26. juni 2006 - 16:17 #15
Det er et domain der er mange aar gammelt og mit private domain. Paa de domains vi hoster her paa arbejdet, er der 2-3 stykker der faar utroligt meget spam paa "ikke-eksisterende" konti, saa meget at vi ikke kan give dem catch-all paa disse domains, da det ellers ville overbelaste vores spamassassin server. Derudover faar de andre domains vi hoster, ikke spammails til addresser der ikke findes, saa det er meget forskelligt, og jeg ved ikke hvornaar en spammer beslutter sig for at han vil spamme alle kombinationer paa et givent domain
Avatar billede wiesemarc Nybegynder
26. juni 2006 - 16:18 #16
okay, bruger amavis vil virus og spam scanning..
Avatar billede bjornicle Nybegynder
26. juni 2006 - 16:21 #17
in any case, hvis du skal bruge spammails siger du blot hvor mange du skal bruge saa tager jeg de seneste og pakker i en mbox fil.
Jeg sletter som regel alle spammails naar jeg naar op paa 120-140.000 i spamfolderen, saa det skal vaere under dette.
Avatar billede wiesemarc Nybegynder
26. juni 2006 - 16:25 #18
hvor mange mb snakker vi om ?
Avatar billede bjornicle Nybegynder
26. juni 2006 - 16:27 #19
Det kan jeg undersoege i loebet af aftenen naar jeg er kommet hjem
Avatar billede wiesemarc Nybegynder
26. juni 2006 - 16:29 #20
ok
Avatar billede bjornicle Nybegynder
26. juni 2006 - 21:44 #21
Jeg har i oejeblikket ca 78.000 mails i min junk folder og det fylder ca. 550 mb i mbox format, og 100 mb i pakket tilstand. Dette er mails fra de sidste 44 dage
Avatar billede wiesemarc Nybegynder
26. juni 2006 - 21:45 #22
Okay, men det kunne være fedt.. Det er jo også en pæn del.
Avatar billede wiesemarc Nybegynder
26. juni 2006 - 21:47 #23
surbl.org har indtil videre ikke taget nogle som helst spam mails, så den er ikke perfekt, men tror at jeg beholder den indtil videre..
Avatar billede bjornicle Nybegynder
26. juni 2006 - 21:58 #24
jeg kan sende dig den zippede fil per email eller uploade den per ftp hvis du har saadan en

Og med hensyn til surbl overrasker dette mig enormt, den er fantastisk effektiv og er en af de regler der altid rammer flest spam mails, er du sikker paa den er konfigureret korrekt, ellers kan jeg i morgen sende dig en spammail som 100% skal trigge surbl som du saa kan teste i spamassassin
Avatar billede wiesemarc Nybegynder
26. juni 2006 - 22:20 #25
du kan godt få et ftp konto... Den vil så kun være aktiv for 15 til at kunne logge ind..
Hvor hurtig forbindelse sidder du på ?
Avatar billede wiesemarc Nybegynder
26. juni 2006 - 22:23 #26
Ups.. 15 = 15 Minutter..
Avatar billede bjornicle Nybegynder
27. juni 2006 - 12:22 #27
Du kan sende login til bjornicle.eksperten@mailnull.com, men jeg kan ikke garantere hvornaar jeg kan uploade filen, det vil blive naar jeg lige faar tid.
Avatar billede wiesemarc Nybegynder
02. juli 2006 - 17:56 #28
Okay.. bjornicle giver du et svar ?
Tror at jeg prøver at finde ud af noget andet, for den mbox fil er ikke god, denne skulle helst være som filer og ikke en komplet fil med alle..
Avatar billede bjornicle Nybegynder
02. juli 2006 - 22:54 #29
tja, det tager ikke mange linier kode at lave den om, da mbox er standard format.
Det kan vaere at du kan finde et mbox til Maildir script, saa skulle den klare det for dig
Avatar billede wiesemarc Nybegynder
28. juli 2006 - 13:12 #30
bjornicle ->
Undskyld den lange tid, hvor jeg har være stille..

Jeg har nu åbnet Ooz Gratis Hosting uden reklamer på http://www.ooz.dk/
Og skal lige sige at jeg har tilføjet samtlige spamfiltre og de fungere perfekt..
Tak for hjælpen..
Avatar billede bjornicle Nybegynder
28. juli 2006 - 13:14 #31
Held og lykke :)