Avatar billede bamse2000 Nybegynder
02. august 2006 - 22:12 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

spoolsv vil på nettet i pauseskærmen

Hej alle,

Kan nogen fortælle mig hvorfor "Spooler Subsystem App" (spoolsv.exe) vil på  nettet, når min pauseskærm starter?

Er det måske noget spyware? Jeg har prøvet at køre virustjek og spybot s&d uden at den finder noget...

På forhånd tak!

mvh
Bamse
Avatar billede fromsej Praktikant
03. august 2006 - 09:19 #1
Følg vejledningen i denne artikel:
http://www.eksperten.dk/artikler/954
03. august 2006 - 09:34 #2
Det er måske nogle af disse "gratis" mere elle mindre flotte/smarte pauseskærm programmer - som jeg altid advare imod ?
Avatar billede bamse2000 Nybegynder
03. august 2006 - 13:12 #3
Jeg har nu kørt superantispyware som fandt nogle cookies - ellers fandt dr.web og hijack ikke rigtigt noget(har kigget log'en igennem).

Min screensaver er bare "Diasshowet billeder".

Nu hvor jeg har slettet de cookies som blev fundet, tror jeg ikke at spoolsv.exe vil på nettet under pauseskærmen længere... mærkeligt...

post evt. lige svar for point

>>Bamse
Avatar billede fromsej Praktikant
03. august 2006 - 16:18 #4
Du mener ikke at vi lige skal kaste et blik på loggen?
Avatar billede bamse2000 Nybegynder
03. august 2006 - 16:26 #5
jo, det må I da meget gerne :) - ville bare ikke være til besvær, men inden jeg gør, er der nogen komplikationer med at poste den på sådan et åbent forum? Jeg tænker på om der kan aflæses noget af loggen?
Avatar billede fromsej Praktikant
03. august 2006 - 16:39 #6
Der er ingen oplysninger der kan misbruges i en HJT log.
Måske dit rigtige navn, men det kan du da lige redigere over med nogle xxxér hvis du vil.
Avatar billede bamse2000 Nybegynder
03. august 2006 - 17:14 #7
okay, her er den:
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 12:09:03, on 03-08-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ZcfgSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\PCHealth\HelpCtr\Binaries\HelpSvc.exe
C:\Programmer\Asus\Power4 Gear\BatteryLife.exe
C:\Documents and Settings\Mitnavn\Skrivebord\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.asus.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0\bin\ssv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Hcontrol] C:\WINDOWS\ATK0100\HControl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.6.0\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IntelZeroConfig] C:\Programmer\Intel\Wireless\bin\ZCfgSvc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IntelWireless] C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe /tf Intel PROSet/Wireless
O4 - HKLM\..\Run: [EOUApp] C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EOUWiz.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [ASUS Probe] C:\Programmer\ASUS\ASUS Probe\AsusProb.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Power_Gear] C:\Programmer\Asus\Power4 Gear\BatteryLife.exe 1
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LanguageShortcut] C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\Language\Language.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - Startup: Adobe Gamma.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: ASUS ChkMail.lnk = C:\Programmer\Asus\Asus ChkMail\ChkMail.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.asus.com
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/tdccsp-0506.exe
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{8DFB482F-0866-4136-B438-A4308DDD01C6}: NameServer = 172.16.1.2,130.225.130.6
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: IntelWireless - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\LgNotify.dll
O20 - Winlogon Notify: SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: ASP.NET State Service (aspnet_state) - Unknown owner - C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\aspnet_state.exe (file missing)
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O23 - Service: EvtEng - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: OwnershipProtocol - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\OProtSvc.exe
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
O23 - Service: Cyberlink RichVideo Service(CRVS) (RichVideo) - Unknown owner - C:\Programmer\CyberLink\Shared Files\RichVideo.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
Avatar billede fromsej Praktikant
03. august 2006 - 20:06 #8
Under dette fix vil computeren blive genstartet, og du bør derfor printe vejledningen ud, for at have den ved din side under hele fixet. Fixet skal bruge adgang til internettet, så det skal du sikre dig, at der er.

1. Hent FixWareout fra et af disse links:

http://downloads.subratam.org/Fixwareout.exe
http://www.bleepingcomputer.com/files/lonny/Fixwareout.exe

2. Gem filen på dit Skrivebord og dobbeltklik på den. Klik Next -> Install og check, at der er et flueben i "Run fixit" - klik herefter på Finish. Fixet vil nu starte, og du skal blot følge instruktionerne. Du vil blive bedt om at genstarte din computer - gør venligst det. Genstarten vil tage lidt længere tid end normalt...

3. Når dit system genstarter skal du fortsat følge den vejledning, der gives på skærmen. Når fixet er færdigt vil der åbnes en log (report.txt), som du skal gemme og lægge herind i næste post.

4. Kør herefter HijackThis - klik på "Do a systemscan only", og sæt et flueben ud for følgende linier - luk øvrige programvinduer - klik "Fix checked":

O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{8DFB482F-0866-4136-B438-A4308DDD01C6}: NameServer = 172.16.1.2,130.225.130.6

5. Luk HJT og klik på OK for at fortsætte. Genstart din computer, og kopier indholdet af C:\fixwareout\report.txt herind sammen med en frisk HijackThis log.
Avatar billede bamse2000 Nybegynder
04. august 2006 - 00:18 #9
okay, det forårsagede at min net ikke virkede.
Det slår mig at jeg bruger 017 til som min DNS server.

fixwareout log:

Fixwareout ver 1.003
Last edited 07/1/2006
Post this report in the forums please

Reg Entries that were deleted
...

Random Runs removed from HKLM
...

PLEASE NOTE, There WILL be LEGIT FILES LISTED. IF YOU ARE UNSURE OF WHAT IT IS LEAVE THEM ALONE.
Example ipsec6.exe is legitimate

»»»»» Search by size and names...

»»»»» Misc files

»»»»» Checking for older varients covered by the Rem3 tool

»»»»»
Search five digit cs, dm and jb files
This WILL/CAN also list Legit Files, Submit them at Virustotal
Other suspects
Directory of C:\WINDOWS\system32

hijack log(efter jeg igen har indtaste mine DNS servere, kom 017 igen):

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 00:14:47, on 04-08-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ZcfgSvc.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Intel\Wireless\Bin\1XConfig.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\OProtSvc.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
C:\Programmer\CyberLink\Shared Files\RichVideo.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\WINDOWS\ATK0100\HControl.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EOUWiz.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\ASUS\ASUS Probe\AsusProb.exe
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\Programmer\Asus\Power4 Gear\BatteryLife.exe
C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe
C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Asus\Asus ChkMail\ChkMail.exe
C:\WINDOWS\ATK0100\ATKOSD.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
D:\Downloads\Programmer\Net & Sikkerhed\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0\bin\ssv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Hcontrol] C:\WINDOWS\ATK0100\HControl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.6.0\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IntelZeroConfig] C:\Programmer\Intel\Wireless\bin\ZCfgSvc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IntelWireless] C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe /tf Intel PROSet/Wireless
O4 - HKLM\..\Run: [EOUApp] C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EOUWiz.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [ASUS Probe] C:\Programmer\ASUS\ASUS Probe\AsusProb.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Power_Gear] C:\Programmer\Asus\Power4 Gear\BatteryLife.exe 1
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LanguageShortcut] C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\Language\Language.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Startup: Adobe Gamma.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: ASUS ChkMail.lnk = C:\Programmer\Asus\Asus ChkMail\ChkMail.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.asus.com
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/tdccsp-0506.exe
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{8DFB482F-0866-4136-B438-A4308DDD01C6}: NameServer = 172.16.1.2,130.225.130.6
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: IntelWireless - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\LgNotify.dll
O20 - Winlogon Notify: SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.DLL
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: ASP.NET State Service (aspnet_state) - Unknown owner - C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\aspnet_state.exe (file missing)
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O23 - Service: EvtEng - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: OwnershipProtocol - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\OProtSvc.exe
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
O23 - Service: Cyberlink RichVideo Service(CRVS) (RichVideo) - Unknown owner - C:\Programmer\CyberLink\Shared Files\RichVideo.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
Avatar billede fromsej Praktikant
04. august 2006 - 17:09 #10
Angående din DNS, så er der altså noget galt, 172.16.1.2 er Wareout.
172.16.0.0 - 172.31.255.255
Internet Assigned Numbers Authority
4676 Admiralty Way, Suite 330
Marina del Rey, CA
US

Hvorimod at 130.225.130.6 er legal nok.
130.225.0.0 - 130.225.255.255
Danish Network for Research and Education
UNI-C
DK-2800 Lyngby

Det er årsagen til jeg bad dig fixe den linie.
Avatar billede bamse2000 Nybegynder
04. august 2006 - 17:45 #11
okay, tak - jeg prøver at spørge min skole. Tak for hjælpen - post lige et svar for point:)

>>Bamse
Avatar billede fromsej Praktikant
04. august 2006 - 19:00 #12
Så gerne.*S*

Det må kunne lade sig gøre at bruge den legale DNS, og ikke skulle have den "snavsede" med i købet, men begynder jeg at vejlede i netværk, vil det tage uger før netværkshajerne herinde holder op med at grine.
Jeg får lige en af dem herind.
Avatar billede kenp Novice
04. august 2006 - 19:33 #13
Hejsa

Jeg kan se at du køre trådløst netværk, det skulle vel ikke være således at du har tilsluttet en printer via en anden computer?

Men det burde slet ikke være nødvendigt at køre med faste dns servere som din har været sat op til.

Og lige for at rette fromsej så er 172.16.1.2 en legal dns server på et lokal netværk.
Avatar billede bamse2000 Nybegynder
04. august 2006 - 19:40 #14
fromsej: Værs'go

kenp: nej, min printer er tilsluttet via usb. Min internet kræver de her faste DNS. Det er nemlig min skole, som tilbyder det. Ok, mht. ip, så kontakter jeg dem ikke:)

>>bamse
Avatar billede kenp Novice
04. august 2006 - 19:53 #15
skal vi ikke lige se hvilke underprogram til spool som vil på nettet hent og brug programmet fport (søg på google) for så kan vi nemmere se hvad præcist det er som går på nettet.
Avatar billede bamse2000 Nybegynder
04. august 2006 - 20:45 #16
jeg vender lige tilbage på søndag/mandag - god week
Avatar billede fromsej Praktikant
04. august 2006 - 20:49 #17
Tak til Kenp for korrektionen.*S*
Avatar billede bamse2000 Nybegynder
06. august 2006 - 20:51 #18
der kører ikke andre end AVG (virusprogram) og messenger, hvilket er det samme før og efter jeg godkender programmet.

Jeg har gemt 2 af ip'erne, som spoolsv.exe gerne vil kontakte, hvilke er:

Avatar billede kenp Novice
06. august 2006 - 23:32 #19
http://www.ripe.net/fcgi-bin/whois?form_type=simple&full_query_string=&searchtext=213.155.151.142&submit.x=14&submit.y=4

den øverste ip-adresse har du skrvet forkert..  men den nederste går til Akamai International B.V
Avatar billede bamse2000 Nybegynder
07. august 2006 - 00:02 #20
okay, men det siger mig ingenting. jeg har andre ip'er :S :

jeg har desuden bemærket, at de alle slutter med 'port' "DNS", altså eks. 65.54.170.20:DNS

Den kommer desuden ikke kun ved "diasshowet billeder", men også ved andre pauseskærme. Har jeg derimod ingen pauseskærm på, kommer den ikke!

Nogen idéer?
Avatar billede kenp Novice
07. august 2006 - 08:22 #21
65.54.170.20 <- microsoft
207.68.178.61 <- microsoft
213.155.151.142 <- Akamai
66.161.19.1 <- SBC International (Packardbell)

Efter hvad jeg kan se så søger din computer bare efter opdateringer hos forskellige som du har software fra.
Avatar billede bamse2000 Nybegynder
07. august 2006 - 10:54 #22
okay, er det meget normalt, at det sker under pauseskærmen? Og er spoolsv.exe ikke et printer-program?

Men fint nok med mig - post lige svar for evt. point :-)

>>Bamse
Avatar billede kenp Novice
07. august 2006 - 10:57 #23
Jo normalt vil det ikke være spoolsv.exe som gør sådanne noget. Det var jo derfor jeg ville have dig til at bruge fport som kunne se hvilken del af spoolsv som forsøgte at få kontakt.

Der er faktisk mange programmer som først forsøger at opdater sig mv. når der ikke sker noget på computeren.

jeg springer bare over på point..
Avatar billede bamse2000 Nybegynder
07. august 2006 - 11:38 #24
ok, men du skal have tak for hjælpen i hvert fald!

>>Bamse
Avatar billede kenp Novice
07. august 2006 - 12:44 #25
jeg ligger lige en intern besked her til fromsej.. kan denne have indflydelse? http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=28393 <- ingen andre kan se denne besked, så i kan lige så godt ladevær med at klikke på linket.
Avatar billede fromsej Praktikant
07. august 2006 - 15:52 #26
Det kan vi ikke afvise, men det kan da tjekkes. (Tak Kenp*S*)

-- Hent denne fil, og pak den ud til en mappe på skrivebordet:
http://downloads.andymanchesta.com/RemovalTools/SDFix.zip

-- Genstart i fejlsikret, hvis du ikke ved hvordan så kig her:
http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23&PN=1

-- Gå så ind i mappen SDFix, som du hentede tidligere. Dobbeltklik på filen RunThis.bat, for at starte værktøjet. Tryk "y" for at bekræfte, at du kører værktøjet på egen risiko. Så vil værktøjet gå i gang med at fjerne trojanservicen, og lave et par reparationer af registreringsdatabasen. På et tidspunkt vil det bede dig om at trykke en taste for at genstarte computeren. Det skal du gøre, hvorefter computeren vil genstarte efter 15 sekunder.

Genstarten vil tage lidt længere end sædvanligt, idet værktøjet skal have tid til at udføre sit arbejde. Når skrivebordet dukker op, vil værktøjet skrive "Finished". Tryk herefter en taste for at indlæse dine skrivebordsikoner igen.

Åben så SDFix-mappen, find filen Report.txt, og kopier indholdet af denne fil herind, sammen med en ny log fra Hijackthis.
Avatar billede ejvindh Ekspert
07. august 2006 - 16:06 #27
Kenp: Jeg synes da godt, jeg kan se noget, når jeg klikker på det link ;-D
Avatar billede kenp Novice
07. august 2006 - 17:44 #28
ejvindh ->bahhhh (som mine børn ville have sagt) ;o)