Avatar billede mimmer Nybegynder
04. august 2006 - 02:23 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan tjener I penge på jeres site?

Vi har 2 sites hvor der er ca. 3500 unikke om ugen og 27800 reloads om ugen. Det er sider der er gratis at bruge, men det koster jo, og vi må tænke på at få nogle moneter i kassen, så det kan løbe rundt.

Jeg synes ikke det lyder af meget man kan hive ind via TradeDoubler, DanBan og hvad de alle sammen hedder.

Hvad har I succes med? Hvordan afsætter I jeres banner pladser?

Andre indtægtsmuligheder?
Avatar billede arne_v Ekspert
04. august 2006 - 04:08 #1
Jeg tror at det er et rigtigt bufferzone spørgsmål ...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. august 2006 - 08:42 #2
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. august 2006 - 09:11 #3
Det har du nok ret i Arne

Du kan læse denne artikle, der beskriver Adsense og så skal du også vide at både MSN og Yaho har tilsvarende programmer. Jeg undersøger i øjeblikket bl.a. om disse programmer kan køres fra samme web site evt. fra samme sider uden at skade hinanden

http://www.eksperten.dk/artikler/982
Avatar billede mimmer Nybegynder
04. august 2006 - 12:00 #4
Vi har prøvet Google Adsense og det synes vi ikke giver det vilde..

Næh, jeg tænker på de banner pladser vi har.....
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. august 2006 - 12:21 #5
Det er rigtigt at adsens for mange mennesker ikke er ret givende, det er mest fordi de ikke gør det rigtigt. Adsense kræver en del arbejde i starten. Det drejer sig om at finde de rigtige søgeord og at optimerer til disse. Jeg ved der er folk der lever udelukkende af adsense, mest i USA jeg har ikke hørt om danskere der kan det.

Jeg vil anbefale at du læser artiklen, den peger på hvilke faktore der er væsentlige og linker til værktøjer du kan bruge.

Banner reklamer giver ikke det store, faktisk ofte endnu mindre end adsense
Avatar billede roscoe27 Nybegynder
04. august 2006 - 16:31 #6
Hvilke sites drejer det sig?

Der findes specielle annonceringsprogrammer delt ind efter genre. Hvis i ikke vil ud med siderne offentligt, kan i sende en email til claus@roscoe.dk, så skal jeg se, om jeg kan guide jer i den rigtige retning.

Med hensyn til at leve af adsense i DK, så går det ganske fint for en hel del efterhånden - og nej jeg gør ikke, men næsten:-D
Avatar billede triple-x Nybegynder
05. august 2006 - 12:48 #7
Det er nu ikke helt rigtigt at banner reklamer ikke giver det store. Vi havde en i sin tid en god aftale med adlink, som er gode til at målretet dine baner annoncer og lave lidt mere utraditionelle banner pladser, der faktisk kan være ganske indbringende.

Derved kan man så supplere med Adsense hvilket er et super lækkert system og kan give rigtig godt MED TIDEN, som de andre siger, kræver det erfaring, erfaring, erfaring og optimering... :)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. august 2006 - 14:03 #8
adsense betaler for driften af min hjemmeside (hosting + domæne) mere forlanger jeg ikke.
Avatar billede mimmer Nybegynder
06. august 2006 - 15:41 #9
james_t

Det er også godt hvis det kan køre sådan, men da vi har 4 sites med databaser osv. så har vi nok en hel del større udgifter end dig. Der skal en del indtægter til - desværre.

Ang. Adsense - vi kunne nok have gjort lidt mere for at forøge indtjeningen, men det indebærer f.eks. at sætte en stor kvadratisk banner midt på sitet, og det vil vi ikke. Jeg har virkelig læst og læst om adsense, og kan simpelthen ikke forstå at andre skriver at pengene nærmest ruller ind.

Trods de mange besøg vi har og en hel del klik fik vi somsagt kun lidt over 100$ på 3 måneder. Måske der er noget jeg er gået glip af?
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2006 - 17:47 #10
Startede selv på adsense på helt nye side for 1½ måned siden, hvis det fortsætter i samme tempo siger jeg mit job op til januar.

For det første hjælper det ikke noget at sige, "jeg vil ikke være agressiv med mine reklamer", for det er næsten det samme som at sige "jeg vil ikke tjene penge".

For det andet skal man også vide hvordan man skal strukturerer sine sider så adsense systemet let kan regne ud hvilke reklamer der passer godt til siden.

For det tredje handler det også om at have det rigtige indhold, noget indhold høj indtægt andet indhold giver en lav indtægt.

Personligt tror jeg ikke at de andre systemer som Tradedoubler, danban, mv. kan skaffe samme indtægt som adsense - dels kan de ikke målrette lige så præcist og dels kan de er der ikke samme konkurrence og udvalg af annocer.

Din sidste mulighed er at indføre en form for betaling på dine sider...
Avatar billede power_t Nybegynder
07. august 2006 - 14:39 #11
"..det indebærer f.eks. at sætte en stor kvadratisk banner midt på sitet, og det vil vi ikke..."

Men du vil gerne sætte bannere på?

Jeg oplever at konverteringsraten er langt højere på AdSense, så jeg vil da heller sætte det på end bannere. Og AdSense kan jo tilpasses dit layout så det blender godt ind med dit indhold. Det behøver jo ikke være midt på siden, men kan ligeså vel være i top/bund eller ude i siden.

Jeg selv tjener ret godt på det, men har også en ret pæn trafik efterhånden og så er det rigtigt hvad regin skriver. Noget indhold er simpelthen mere være end andet.
Avatar billede keysersoze Guru
07. august 2006 - 17:34 #12
regin >> ved ikke om du vil svare her, via en mail/msn eller måske slet ikke - men må man spørge hvilket site/indhold du har gang i?
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2006 - 21:40 #13
Generelt så har jeg ikke en speciel type indhold som jeg satser på... rider forskellige heste.

Det handler lidt om at finde "indholds kategorier" hvor der er masser af bydere på Adwords. F.eks. hvis du søger på "rejser" i google er der stort set fyldt med reklamer fra adwords. Mange bydere betyder mange reklamer på din side, og højere priser.

Nu er rejser ikke en hel heldig nød at knække da der er stor konkurrence og stort set alle firmaer har hyret et gray-hat SEO-firma. Så det næste er at finde en kategori hvor der ikke er kæmpe konkurrence på indholdet, så man er garanteret en sikker strøm af besøgende fra google.

Næste skridt er at få en side/koncept op at køre, hvor man ikke er nødsaget til at skrive alle siderne selv... kræver lidt kreativitet.

Sidste skridt er at få siden op og køre og gøre et motherfucker SEO job.
Avatar billede abruscato Nybegynder
03. januar 2007 - 18:52 #14
Roscoe: Så lad mig være den første - *Jeg* lever af AdSense... :) Men det afholder mig nu absolut ikke fra også at benytte TradeDoubler og andre affiliatnetværk (Se evt. www.partnerprogrammer.dk/networks.php), for hvis man forstår at sætte reklamer fra fx. TradeDoubler rigtigt op, dvs. med den rigtige placering og (relevante!) linktekst, kan disse reklamer fint give det samme i kommission som Google AdSense.

Google AdSense har lavet et kort over de bedste steder at placere reklamer. Du kan se kortet på http://www.google.com/images/adsense/da/support/general_da.jpg.

Til alle dem der benytter Google AdSense, kan jeg anbefale at bruge www.tekstannoncer.dk til at vise tekstannoncer, når Google AdSense ikke har relavante reklamer til et website - og det sker faktisk oftere end man umiddelbart skulle tro.
Avatar billede abruscato Nybegynder
03. januar 2007 - 18:58 #15
Undskyld Roscoe - Den første kommentar var til Bufferzone istedet...