Avatar billede dex_dexter Nybegynder
09. august 2006 - 14:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

læse fra excel i c#, formatering af felt?

jeg henter noget data ud fra en excelfil, og dette virker fint med
                    ExcelApp.Workbooks.OpenText(TextFile, Type.Missing, Type.Missing,
                        Excel.XlTextParsingType.xlDelimited,
                        Excel.XlTextQualifier.xlTextQualifierNone,
                        Type.Missing, Type.Missing, true, Type.Missing, Type.Missing,
                        Type.Missing, Type.Missing,Type.Missing, Type.Missing,Type.Missing, Type.Missing, Type.Missing, Type.Missing);

men det ene felt som er en lang talsekvens bliver konverteret til videnskablig skrivemåde automatisk, og dette vil jeg ikke have.

jeg kan ikke helt finde ud af hvordan jeg fortæller den at det er et textfelt.
i msdn står der at et af felterne jeg har udfyldt med type.missing er et formateringsfelt som kan læse et array som fortæller hvilken type det er, men hvordan skal det array deklareres?
Avatar billede verakso Nybegynder
09. august 2006 - 22:09 #1
Hvad med .ToString();
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
10. august 2006 - 10:21 #2
uhm, jeg henter det allerede ud som en string så det løser ikke noget.
problemet er at jeg skal have fortalt excel at feltet er et textfelt, og ikke et tal.
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
08. september 2006 - 13:59 #3
at lukke