Avatar billede stef Praktikant
23. august 2006 - 11:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

fil omdøbning avi til iso mm

hej

jeg vil gerne omkode avi, rar, par1,par2 filer til video filer der kan læses af nero dvd brænder program, men jeg har ikke noget begreb om at gøre det.

ved nogen hvordan man gør og et (gratis ??)program som evt kan gøre det

mvh
Avatar billede jokkejensen Novice
23. august 2006 - 11:38 #1
Hey..

filtyper med filnavnet iso er et "billede" af en anden disk, eventuelt en kopi af et spil, en film (dvd), eller andet - en direkte kopi fra en skive kopieret til disk.

En avi derimod er en komprimeret dvd, eller anden video kilde. Den kan ikke direkte laves om til et iso.

Rar, par1, par2, er ligeledes komprimeret data, og kan godt indeholde et iso, af et eller andet - rar filer pakker du lettest ud med winrar fra : www.rarlab.com

For at lave avi filer om til dvd skal de decodes om til mpeg-2 - der findes en del redskaber til dette, men lettest er det nok hvis du betaler dig fra det - det er bedst i det "lange" løb, hvis man ikke hver gang vil sidde og fedte med det..

Prøv evt en demo af www.dvdsanta.com -> den kan brænde en avi fil ned på en dvd som mpeg-2 og du vil kunne afspille den i din dvd afspiller..
Avatar billede stef Praktikant
23. august 2006 - 12:16 #2
hej,
tak for svaret... har kigget lidt på dvd santa... men der var problem m den måske fordi det bare er prøve version... men kan den også håndtere par og rar filer eller skal der bruges noget andet her inden man kan brænde ned.... det er lidt en jungle :)

mvh
Avatar billede k_konradsen Nybegynder
23. august 2006 - 13:05 #3
I Nero findes der en funktion, hvor du kan lave dine avi film om til dvd og sætte menuer på osv. Kan ikke huske om det er et ekstra program man installer til Nero, men kan lige finde ud af detnår jeg kommer hjem fra arbejde.
Avatar billede jokkejensen Novice
24. august 2006 - 10:37 #4
Par og Rar skal som sagt pakkes ud gennem winrar ...

Det er IKKE FILM.. men bare komprimeret data - den data kan så godt være en film - men den skal pakkes ud med www.rarlab.com først ..