Avatar billede martinowitz Nybegynder
05. september 2006 - 11:04 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

PC kan ikke koble sig på Internettet

Jeg har en Dlink 634M trådløs router, hvor jeg har en PC og en Mac t ilsluttet. Mac'en kan uden problemer godt gå på Internettet, men det kan PC'en ikke.

Routeren kører DHCP, og PC'en får også tildelt en IP-adresse. Jeg kan også pinge routeren, men:

Jeg kan ikke tilgå routeren web administration via en browser ?

Og jeg kan ikke tilgå Internettet igennem routeren, men hvis jeg kobler min PC direkte på TDC's udstyr, så kan den godt tilgå Internettet ....

Nogen ide om, hvad der evt. er galt ?
Avatar billede darth-domino Nybegynder
05. september 2006 - 11:19 #1
Det har ikke noget at gøre med at du måske har sat din browser til at bruge Proxy Server eller noget andet?
Avatar billede darth-domino Nybegynder
05. september 2006 - 11:21 #2
Kører selv kun Mac, så kender ikke lige IE'en så godt, men kan du ikke prøve at kører en ny guide til internet?
Avatar billede martinowitz Nybegynder
05. september 2006 - 11:49 #3
Jeg har ikke selv indtastet noget, men prøver på at kigge på det i aften.
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
05. september 2006 - 13:38 #4
Prøv lige at gå i DOS-prompt og skriv ipconfig /all. Du skulle gerne modtage en standard gateway og en DHCP-server, som er det samme IP.

Computerens trådløse netværksforbindelse er vel sat op til DHCP, og modtager den samme IP som routeren sender til den.

Du må undskylde at jeg nok stiller nogle lidt "dumme" spørgsmål men det er jo ikke nemt at sidde på afstand og løse problemer.
Avatar billede martinowitz Nybegynder
06. september 2006 - 08:13 #5
Jeg prøvede igår aftes at reinstallere min computer med XP x64, ved siden af min Xp x32 installation, og så havde jeg ingen problemer med at komme på Internettet.

Tror at jeg vil reinstallere min computer.

Min stationære kan gå på Internettet både via net og trådløs, og på begge dele kan jeg få en ip-adresse fra routeren på samme måde som med min Mac.

Tror det er et software problem, men jeg har p.t. ikke kunnet gennemskue, hvilket program, der måtte "destruere" min Internetforbindelse.
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
07. september 2006 - 14:52 #6
Hvis du vil give mig point skal du give mig besked på at lægge et svar, ellers tager du bare pointene tilbage selv, hvis du mener, at jeg ikke har været berettiget til point.
Venlig hilsen
Jann
Avatar billede martinowitz Nybegynder
07. september 2006 - 15:24 #7
Da mit problem ikke er løst, og da fejlen ikke er fundet, blive spm. ikke lukket og derfor forbliver pointene i systemet, og gives ikke til nogen eller mig selv.
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
08. september 2006 - 21:15 #8
Så vil jeg næsten tro, at hvis du havde ominstalleret computeren med bare et styresystem, om det havde været x32 eller x64 ville være lige meget. Så ville du have fået det til at køre også. Som jeg opfatter det du skriver var der noget galt med netværksdelen i XP x32 installationen.
Avatar billede martinowitz Nybegynder
11. september 2006 - 08:06 #9
Jeg tror også, at min XP-installation ville køre, hvis jeg reinstallerede XP igen, men spm. er så, hvorfor fungerer det ikke nu.

Der er intet i vejen med min XP-installation, og den er fuldt opdateret. Lidt mystisk ..
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
11. september 2006 - 08:24 #10
Det kunne godt lyde som om det er winsocks filen der er blevet smadret, så skal du bruge et hotfix til newdotnet.
Avatar billede martinowitz Nybegynder
11. september 2006 - 08:35 #11
Hvor kan man hente den evt. ?
Avatar billede martinowitz Nybegynder
14. september 2006 - 08:21 #12
Lukker spm. da der ikke er kommet noget brugbart svar ud af det her.