Avatar billede mcgoat Nybegynder
06. september 2006 - 11:40 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Host af Warcraft 3 på LAN

Hej.

Har et problem på en netcafe.

40 maskiner der kører klasse C, 192.168.1.X 255.255.255.0 net.
Alt er blevet åbnet i routeren af TDC som udlåner routeren.

Problem:

PC'erne kan godt logge på Battle.Net og create et spil. Men!. dette spil kan ikke ses af andre. og det er jo lidt kedeligt at spille alene :P
PC'erne kan godt joine spil der er lavet på Battle.Net af andre på nettet.
Nogle ideer?

Virker fint med at oprette og joine spil i Diablo2 som også kører over Battle.Net.
Avatar billede darth-domino Nybegynder
06. september 2006 - 11:53 #1
Øhhh.... du behøver da ikke gå på Battlenet for at spille WC3 på lokal netværk!
Avatar billede mcgoat Nybegynder
06. september 2006 - 12:00 #2
skulle nok også have været en anden titel. :)
Virker fint nok at spille over LAN. er bare Battle.Net der er problemer med.
Det jeg egentlig bare mente med titlen var at jeg sad på et LAN og ville hoste et spil på battle.net
Avatar billede mcgoat Nybegynder
06. september 2006 - 12:21 #3
Der er ikke en computer cafe gut derude som har haft samme problem?

Har fundet en "halv" løsning. men så er der max 8 computere der kan sættes op til at hoste, og der skal lave noget statisk forward i routeren. det holder bare ikke.
Avatar billede snakeeye Nybegynder
06. september 2006 - 13:19 #4
Problemet er lidt som du selv er inde på at man skal lave noget forwarding/åbning af porte for at have muligheden for at hoste games over BNet.

http://www.blizzard.com/support/?id=msi0445p

På den ovenstående side står der en smule omkring det, men jeg tror du må leve med at der kun er 8 som har adgang til at hoste.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
06. september 2006 - 13:42 #5
problemet med det er jo at det kun er 8 ud af de 40 der kan hoste så. dette ville jo være fint nok hvis den MAX kunne tage 8 af gangen. men på denne måde skal det jo sættes op så det er 8 specifikke computere der kun kan hoste. suk. men mon ikke det bare ville køre hvis alle computerne fik offentlige IP adresser fra routeren?
Avatar billede snakeeye Nybegynder
07. september 2006 - 10:49 #6
Offentlige Ip...
Altså lige nu, vil jeg gætte på, at dit netværk ser lidt ud ala dette:
Global Internet -> Router -> dine 40 comps.
Din router får en wan Ip af tdc, og dine 40 comps får deres ip af routeren.
Eneste måde at hvad jeg lige kan komme i tanke om at du kan gøre er at kontakte TDC eller hvem din ISP nu end er, og få dem til at give dig 40 ip adresser, og så få åbnet for bnet porten til hver.
Men dette vil give dig et andet problem. At du ikke vil kunne køre spil på lan da alt vil køre over internettet.

En lille tanke:
Hvis du får 5IP adresser fra din ISP, og sætter din router op til at dele dit lan i en slags clusters af 8 pc'er i hver. Og får routeren til at forwarde bnet portne til disse 8 computere. Så burde det virke, men der burde være en nemmere løsning.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
07. september 2006 - 11:43 #7
Jo. kan da sagtens spille LAN stadig. Routeren vil jo vide at den IP jeg skal have fat på sidder på indersiden og derigerer dertil. så der kommer den jo slet ikke på nettet. så det burde vel virke fint nok. eller kører de fleste spil vel stadig med IPX?
Avatar billede snakeeye Nybegynder
07. september 2006 - 12:17 #8
De fleste spil... jeg har ikke selv haft installeret ipx protokollen i over, tjaaa.. 3-4 år nu... og jeg har ikke haft nogle som helst problemer med at spille spil over lan. Har sådan set ikke brugt ipx siden, jeg er lige ved at tro at det er Red Alert 1...
Avatar billede mcgoat Nybegynder
07. september 2006 - 12:55 #9
men ellers må "løsningen" vel være at give alle computere statisk IP, ændre Game Port i spillet til 40 forskellige, og så lave 40 NAT entrys i routeren. syntes bare det ville være underligt at man skal bruge en så mystifystisk besværlig måde.
Avatar billede snakeeye Nybegynder
09. september 2006 - 17:53 #10
Har du fundet en løsning på problemet?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
18. september 2006 - 10:36 #11
ser ikke ud til det umiddelbart kan løses.. vender tilbage når jeg har fundet ud af noget mere
Avatar billede mcgoat Nybegynder
11. januar 2007 - 13:36 #12
Den eneste løsning ser ud til at være at give alle pc'er offentlige IP'adresser.

snakeeye, smid et svar så deler jeg lige nogle point ud til dig.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
23. januar 2007 - 08:59 #13
luk