Avatar billede bryrup Nybegynder
16. oktober 2006 - 18:01 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Salg af E-books / Bøger. Realitet eller scam?

Hej alle.
Jeg har vha. qxl.dk set man kan købe sig adgang til et utal af E-bøger + en webshop. Der er mange gode salgsargumenter for at det er den geniale måde at tjene penge uden at røre en finger.

Hvad mener et folkefærd som jer programmøre?

Mener i der er penge i det? eller spørge på en anden måde:
Kunne i finde på at betale penge på E-bøger, deriblandt guides  til PHP, ASP, MySql osv. ?

Eventuelt erfaringer kan selvfølgelig også bruges !

/Bryrup
Avatar billede abruscato Nybegynder
16. oktober 2006 - 18:03 #1
Jeg mener at det er penge ud af vinduet. Brug hellere din tid og penge på noget mere konstruktivt.
Avatar billede neoman Novice
16. oktober 2006 - 18:09 #2
Øh - "den geniale måde at tjene penge uden at røre en finger" ? :-)

Tænk lige på, at der hvor pengene tjenes, er SALG af metoder som "den geniale måde at tjene penge uden at røre en finger". Hvis selve den geniale måde var så genial, hvorfor sælge den, fremfor blot at kradse gysserne ind og trække sig tilbage på en Stillehavsø ? :-)
Avatar billede abruscato Nybegynder
16. oktober 2006 - 18:12 #3
neoman: Jeg er helt enig.
Avatar billede abruscato Nybegynder
16. oktober 2006 - 18:13 #4
I øvrigt: Hvis du er interesseret i at tjene penge på nettet, kan jeg da anbefale dig at læse http://www.enova.dk/tjen-penge-paa-nettet
Avatar billede bryrup Nybegynder
16. oktober 2006 - 18:15 #5
ja i kan have fuldstændg ret! selvfølgelig også der jeg sætter spørgsmålstegnet. Den annonce er der selvfølgelig ikke så meget hold i. Men var nu også mere intereseret i om i var gense brugere af E-bøger? og om der var penge i et "virtuelt" produkt som denne?
Avatar billede talrinys Nybegynder
16. oktober 2006 - 18:15 #6
Lavede selv et system til det, og fik da solgt lidt, tjent et par hundrede, uden at betale noget selv, så på det tidspunkt virkede det. Sikkert elendigt i dag
Avatar billede neoman Novice
16. oktober 2006 - 18:20 #7
Jeg læser PDF'er som en gal - og køber en papirversion hvis det er noget virkeligt brugbart. E-books - hmm, har ikke noget at læse dem på, gider ikke glo på en skærm, hvis ikke nødvendigt. Nu kommer SONY godt nok med en e-book dims, som skulle være som en paperback i størrelse og en speciel skærm. Når den engang er raslet ned fra USD 350 så kunne jeg da overveje en sådan :) (den er desværre ret "dum" - man kan ikke søge i tekster, den er kun en fremviser. Når søgning, og en lomme-PDF-fremviser kommer, SÅ er jeg nok med på vognen - det kan tænkes at der sker ret meget på den front rimeligt tjept). I det fald gider jeg godt gi noget for en e-book- men aldeles ikke det samme som for en papirsudgave.
Avatar billede abruscato Nybegynder
16. oktober 2006 - 18:27 #8
En e-bog jeg kunne tænkes at smide penge efter: http://www.thorborg.dk/e-pusher.htm - Men nu er den - i forhold til de e-bøger man finder på bl.a. QXL - skrevet af en dansker, på dansk og til det danske marked... Og at man kender noget til forfatteren i forvejen og må formode at han ved noget om det, han snakker om, er jo også et ret stort plus. :)
Avatar billede intenz Novice
17. oktober 2006 - 19:30 #9
Har lidt den holdning at at hvis det er en "rigtig" bog kan jeg låne den på biblioteket.
Hvis det er f.eks. en bog omkring et programeringssprog. Så findes der tusindvis af gratis tutorials og eksempler på nettet. Så hvorfor betale penge for det?
Avatar billede bryrup Nybegynder
19. oktober 2006 - 23:19 #10
Okay mange takker får svarene. Godt med andres meninger :P Evt. et par svar fra jer, hvis i vil deles?